Jak mądrze rozwijać zdolność uczenia się

Dział: Kompetencje przyszłości
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte

Learnability to nie tylko zdolność zapamiętywania i stosowania wiedzy w praktyce. To także trafne identyfikowanie obszarów do zmiany i sprawne poruszanie się w rzeczywistości przesyconej informacjami i nowinkami, których nie mamy czasu przyswajać. Bez tej umiejętności pogrążymy się w chaosie, pogoni za nowościami, wszechogarniającym uczuciu FOMO i wielkiej frustracji.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Wskaźnik stabilności wiedzy dla Polski wynosi 55%. Oznacza to, że 45% tego co wiemy i umiemy, zdezaktualizuje się w ciągu najbliższych lat. Kompetencja learnability pozwoli nam porzucać nieadekwatną wiedzę i umiejętności na rzecz nowych informacji i kompetencji.

Jednocześnie wiadomo, że umiejętność oduczania się i uczenia na nowo występuje u 15% ludzi spontanicznie (bez szkoleń, refleksji, mobilizacji).

Mam wysokie learnabilityMam niskie learnability
Lubię słyszeć informacje, które potwierdzają to co już wiem.Lubię być zaskakiwany nowymi informacjami, które pozwalają mi zmienić zdanie.
Lubię eksperymentować.Lubię sprawdzone, dobre praktyki.
Porażki traktuję jak lekcje.Staram się unikać porażek za wszelką cenę.
W obliczu zmiany widzę potencjalne ryzyka, ale również potencjalne szanse.W obliczu zmiany często pojawia mi się myśl „po co zmieniać to co dobrze działa”
Lubię wychodzić ze strefy komfortu – chętnie uczę się nowych rzeczy.Często daję sobie przyzwolenie, żeby nie wychodzić ze strefy komfortu „nie jestem osobą techniczną”, „ja się do tego nie nadaję”

Jeśli rozpoznajesz siebie w zdaniach z prawej strony tabelki – to warto rozwijać tą kompetencję.

Learnability (zdolność ciągłego uczenia się) to nie tylko zdolność zapamiętywania i stosowania wiedzy w praktyce. To także trafne identyfikowanie obszarów do zmiany i sprawne poruszanie się w rzeczywistości przesyconej informacjami i nowinkami, których nie mamy czasu przyswajać. Sprawne, czyli nie tylko efektywne, ale również metodyczne i proaktywne. Bez tych umiejętności pogrążymy się w chaosie, pogoni za nowościami, wszechogarniającym uczuciu FOMO i wielkiej frustracji.

Dziś nie tylko czas to pieniądz. Walutą jest również nasza uwaga. Niepokój i chaos pogłębia rozwój technologii, która przejmuje od nas część obszarów naszej pracy. Potrzebujemy kształcić zdolność wznoszenia się ponad informacyjny chaos, dostrzegania rzeczy istotnych, odbierania i prawidłowego interpretowania informacji zwrotnych i punktowe, precyzyjne wybieranie tego, co nam naprawdę potrzebne do rozwoju. Ważne jest też podsycanie ciekawości i zrozumienie, jak nas wspiera.

Do tego potrzebujemy metakompetencji, które pozwalają zrozumieć:

  • jak uczy się mózg
  • co sprawia, że im więcej wiesz, tym mniej jesteś elastyczny i otwarty na nowe
  • co musi się wydarzyć, żeby się nauczyć
  • jak korzystać z tego, czego się nauczyliśmy
  • dlaczego trzeba się nie tylko uczyć, ale i oduczać
  • dlaczego warto popełniać błędy
  • jak zaplanować i uruchomić swój rozwój osobisty

PROGRAM SZKOLENIA

Świadomość ograniczeń i talentów własnego mózgu

  • Dlaczego nasze geny nas ograniczają
    • Co to są instrukcje genetyczne
    • Software w telefonach aktualizuje się co kilka dni, a jak się aktualizuje nasz mindware?
  • Jak wykorzystać neuroplastyczność mózgu

4 filary uczenia się

  • Skupienie / uwaga
  • Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie. Poziomy zapamiętywania i rodzaje pamięci
  • Informacje zwrotne i testowanie. Czego uczą nas sukcesy a czego błędy?
  • Konsolidacja i krzywa zapominania

Growth Mindset – umysł wzrostowy jako przekonanie wspierające otwartość na zmianę i rozwój

  • Wszystko już umiem vs. wszystkiego mogę się nauczyć
  • Czym są superprzekonania i jak wpływają na nasze pragnienia i kierunek działań
  • Korzyści uboczne Growth Mindset
    • Wyższa samoocena
    • Odwaga
    • Odporność psychiczna

Żeby rozwój dawał radość – narzędzia wspierające uczenie się

  • Zacznij od dlaczego. Budowanie tożsamości aspiracyjnej
    • Umiejętność kreowania wewnętrznej motywacji do trwałej zmiany
  • Skala mikro. Mikrouczenie się i mikronawyki
    • Zwycięzców od przegranych nie różnią cele tylko sposób ich osiągania
    • Projektowanie własnego systemu rozwoju
  • Zwinna ewaluacja – szukanie praktycznych zastosowań
  • Eksperymentowanie – metody testowania
    • Dlaczego dobre praktyki powinny budzić niepokój
    • Dlaczego bezpieczny eksperyment to żaden eksperyment
    • Inteligentne błędy vs. powtarzalne porażki
  • Metody aktywnego poszukiwania feedbacku
    • Sieć mobilizacji vs. sieć wsparcia

Action plan – technika implementacji intencji

  • Jak zacząć?
  • Kiedy zacząć ?
  • Co zrobić jak się nie uda?
  • Samoskuteczność – jak mierzyć swój postęp

Korzyści ze szkolenia:

  • Zrozumienie procesów uczenia się i jego naturalnych ograniczeń
  • Zdobycie narzędzi wspierających rozwijanie learnability
  • Wejście na poziom metapoznania
  • Wykształcenie umiejętności świadomego planowania procesu uczenia się
  • Uwolnienie się od frustracji, związanej z poczuciem pozostawania w tyle i natłokiem informacji

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Learnability
  • Zmiana kompetencji
  • Ciągłe uczenie
  • Neuroplastyczność mózgu
  • Growth mindset

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzrost ogólnej produktywności organizacji:
  • Tworzenie kultury ciągłego rozwoju i nauki:
  • Zwiększenie adaptacyjności organizacji do szybko zmieniających się warunków rynkowych:
  • Poprawa współpracy między zespołami przez wzajemne uczenie się:
  • Wyższa efektywność procesów rozwojowych i inwestycji w szkolenia

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Lepsze przygotowanie do zarządzania w wymagającej rzeczywistości:
  • Zwiększenie elastyczności i otwartości na nowe wyzwania:
  • Podnoszenie samooceny przez rozwój osobisty i zawodowy:
  • Uwolnienie się od frustracji, związanej z poczuciem pozostawania w tyle i natłokiem informacji
  • Budowanie odporności psychicznej w obliczu wyzwań

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Szybka adaptacja, gotowość do tworzenia kolejnych, nowych rozwiązań:.
  • Optymalizacja procesów przez efektywne wykorzystanie zdobytej wiedzy:
  • Wyższa satysfakcja z pracy w zmiennych warunkach
  • Lepsze zrozumienie zmian zachodzących w dziale, w firmie, w otoczeniu
  • Lepsze zrozumienie sobie pozwala uzyskać wyższy dobrostan
Jak mądrze rozwijać zdolność uczenia się

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Kompetencje przyszłości

Kształtowanie pozytywnych nawyków jest kluczowym elementem w osiąganiu długoterminowego sukcesu zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Nawyki stanowią fundament naszych codziennych działań, dlatego ich świadome kształtowanie może prowadzić do znacznej poprawy jakości życia, efektywności pracy i ogólnego dobrostanu.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Jak elastyczny umysł postrzega wyzwania i porażki
Rezyliencja to zdolność do radzenia sobie ze zmianami i wyzwaniami życiowymi, odbijanie się po doświadczeniach stresowych, i adaptacja w obliczu przeciwności. Jest to nie tylko zdolność do przetrwania kryzysów, ale również do wzrostu i rozwoju w wyniku tych wyzwań.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Empatia to zdolność do rozumienia i współodczuwania emocji innych osób, co jest kluczowe w budowaniu silnych relacji interpersonalnych i efektywnej komunikacji. W świecie biznesu empatia pomaga tworzyć pozytywne środowisko pracy, zwiększać zaangażowanie zespołów oraz poprawiać wyniki organizacyjne.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.