Do dwugodzinnej przemowy potrzebuję 5 minut przygotowania, do 5 minutowej – dwóch godzin
Niezależnie od tego jak “ładna” jest prezentacja ludzie niewiele z niej zapamiętują. Nie mogą więc przekazać tych informacji innym. Odbiorcy prezentacji rzadko są jedynymi decydentami, użytkownikami. Warto by stali się ambasadorami tego, do czego przekonujemy. Nasze szkolenie z technik prezentacji tego uczy.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Skuteczność przekazu podnosimy poprzez zmianę formy i jego treści. W Online jedno i drugie nie jest tak intuicyjne jak w świecie spotkań bezpośrednich. Warto wiec zdobyć nową wiedzę i umiejętności – nauczyć się od nowa skuteczności przekazu w komunikacji zdalnej.
Wszyscy wiemy, że na wartość produktu i ważność idei wpływa „opakowanie” – czyli to w jaki sposób przekaz jest podany. W wystąpieniach i prezentacjach online tym sposobem podania jest ewentualna prezentacja i tzw. awatar – wirtualny obraz prawdziwego człowieka.
Od tego jak będzie postrzegany zależy wiarygodność przekazu, zaspokojenie potrzeb bezpieczeństwa, prestiżu i jak szybko powstanie fundament zaufania, który jest niezbędny do tego aby odbiorcy uczciwie odpowiadali na pytania i w pełni angażowali się w narrację prezentującego.
Zbudowanie awatara to dobór odpowiednich środków technicznych (tło, perspektywa, światło, kadr) oraz komunikacja niewerbalna, która wymaga innych wzorców niż ta tradycyjna podczas spotkać face-to-face.
Skuteczna prezentacja osiąga efekty na 3 poziomach:
Efekt na poziomie emocjonalnym – prezentujący zyskał moje zaufanie / sympatię / zbudował autorytet. Lubię go lub/i wierzę mu. W online tu rolę ogrywa sposób prezentowania treści, stworzenie awatara (awatar, prezentacja, tło, perspektywa, światło, kadr)
Efekt na poziom informacyjnym – zapamiętałem najważniejsze informacje. Jeśli będę musiał przekonać innych bądź obronić swoje zdanie, będę miał odpowiednie argumenty. Efekt uzyskujemy techniki chunkingu – więcej o tym poniżej.
Efekt na poziomie motywacyjnym – chcę aktywnie zainteresować/przekonać innych. Staję się ambasadorem idei / produktu / rozwiązania. Efekt uzyskujemy poprzez taktyki motywacyjne.
Metodyka Chunking – Mniej znaczy więcej! Skuteczna prezentacja Online musi być krótsza. Postulat Jobsa – Less is More dziś tylko zyskuje na aktualności!
Każdy człowiek posiada pewne możliwości zapamiętywania informacji. Z psychologii poznawczej wiemy, że jest to 7+/-2 chunk’ów wiedzy. Chunk – z angielskiego kęs. Jeżeli podczas prezentacji przekażemy 20 dawek informacji, to odbiorca zapamięta 5-7 – niekoniecznie tych dla nas najważniejszych. Dlatego ważne jest, aby przygotowując i prowadząc prezentację pamiętać o informacjach najważniejszych dla sukcesu wystąpienia i stosować techniki, które sprawią, że odbiorca zapamięta dokładnie to na czym nam najbardziej zależy.
Ambasador tego co prezentujemy Ambasador to osoba, która aktywnie przekonuje innych do naszego rozwiązania / idei / produktu czy usługi. Będzie on skuteczny jeżeli będzie miał właściwe informacje (efekty na poziomie informacyjnym – odpowiednie chunki wiedzy) oraz pozytywną motywację (z neutralnej na aktywną).
PROGRAM SZKOLENIA
1. Autoprezentacja w wersji online
Dlaczego nawyki prezentacyjne ze „świata stacjonarnego” nie są skuteczne w Online?
„Opakowanie” w Online ma większe znaczenie niż stacjonarnie
Percepcja ceny i ważności produktów i idei w kontekście autoprezentacji
Autoprezentacja jako kluczowy element skuteczności emocjonalnej prezentacji
Awatar – cyfrowy obraz rzeczywistego człowieka
Tło, perspektywa, światło, kadr
Komunikacja niewerbalna
Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych. Jak o nie zadbać w prezentacji online?
Budowanie wizerunku osoby kompetentnej podczas prezentacji online
Deklaracja kompetencji
Inscenizacja kompetencji
Rekwizyty kompetencji
Narzędzia aktywizujące uczestników online
Tajniki osób zajmujących się zawodowo pracą z kamerą
2. Techniki chunkingu – „Less is More” w prezentacji i PPT
Budowanie struktury przekazu
Wykorzystywanie efektów pamięciowych wpływających na zapamiętywanie
Efekt pierwszeństwa i świeżości
Efekt inności i efekt interferencji
Efekt partycypacji i efekt synergii
Didaskalia dla odbiorcy – niech nasza mapa prezentacji będzie zrozumiała dla drugiej strony
Tworzenie efektywnej prezentacji w PPT
Zasady umieszczania grafik i zdjęć w prezentacji.
Zasada dwóch czcionek i trzech kolorów.
Używanie dźwięku i wideo w prezentacji.
Świadome dobieranie wskaźników.
Najczęstsze błędy podczas przygotowywania prezentacji.
3. W Online można więcej! – techniki skupiania uwagi i angażowani uczestników
Dodatkowe narzędzia i techniki angażowania uczestników
Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Quizlet
Generator liczb, kolorów, imion
Przerzucanie inicjatywy na grupę poprzez instancję nieformalnego lidera
Wirtualny spacer i metafora jako metody zaproszenia uczestników do interakcji.
Techniki skupiania uwagi
Poczucie humoru
Charyzma
Głęboka analiza
Metafora
Storytelling
Materiały wideo
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w wystąpieniach online.
Brak reakcji (wyłączona kamera, mikrofon)
Zalew pytań vs. brak pytań vs. pytania tzw. „do czapy 😉 ”
Reagowanie na problemy techniczne
4. Techniki pracy ze stresem i budowania pewności przekazu
Techniki obniżania stresu doraźnego
Kotryzol, norepinerfyna, dopamina i DHEA, czyli koktajl chemiczny wywołujący i hamujący reakcję stresową.
Jak działa układ limbiczny
Czym jest reakcja stresowa
Jakie są skutki stresu na poziomie umysłu
Metody błyskawicznego obniżania stresu.
Jak w 3 minuty zmniejszyć wydzielanie kortyzolu nawet o 60%
Oddechy przeponowe
Pozycje mocy
Kotwiczenie pozytywnych stanów umysłu
Techniki wizualizacji obniżającej stres
Przygotowanie do spotkania online
5. Metaprogramy
Pięć podstawowych metaprogramów
Dopasowanie prezentacji do typu odbiorców
Umiejętność budowania więzi z odbiorcami
Prezentacja jako pierwszy etap procesu sprzedaży
6. Prezentacje i feedback
Prezentacje uczestników.
Trójpoziomowa informacja zwrotna
7. Stworzenie skryptu vs. potęga checklisty
Uniwersalne zasady, których chcemy przestrzegać podczas wystąpień online
Indywidualne sesje warsztatowe.
W zależności od potrzeb, uzupełnieniem warsztatu mogą być indywidualne sesje warsztatowo-mentoringowe ze wszystkimi bądź z wybranymi uczestnikami. Skupiamy się wówczas na indywidualnych potrzebach uczestników, wzmacniamy mocne strony i szlifujemy obszary wymagające ulepszenia.
Terminy:
Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego online.
Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Według badania, przeprowadzonego przez Uniwersytet Stanforda, aż 86% ludzi przyznaje się do odczuwania tremy przed wystąpieniem publicznym.
Szkolenie związane z:
efektywna prezentacja
profesjonalne prezentacje szkolenie
szkolenie z tworzenia prezentacji
TRENERZY SZKOLENIA
Piotr Cielecki
W swojej pracy korzysta z najnowszych ustaleń psychologii pozytywnej, behawioralnej, oraz psychocybernetyki. Pracował z setkami zespołów sprzedażowych, z właścicielami wiodących spółek i menadżerami średniego oraz wyższego szczebla. Certyfikowany coach ICC i psycholog. Autor nowatorskich rozwiązań oraz innowacyjnych programów treningowych łączących metody pracy coachingowej, treningu interpersonalnego i ustawień systemowych. Współpracuje z firmami w zakresie budowania silnej, rozpoznawalnej marki, sprzedaży, zarządzania i przywództwa, skutecznej komunikacji oraz prowadzenia perswazyjnych wystąpień publicznych. Znany z olbrzymiego zaangażowania w proces szkoleniowy. Przekazywane przez niego narzędzia cechują się najwyższą skutecznością, dostarczając klientom najlepszych rozwiązań w codziennych sytuacjach businessowych. Ekspert w dziedzinie wystąpień publicznych, zarządzania wizerunkiem, świadomego budowania relacji, technik komunikacji oraz prezentacji. Zapalony miłośnik sportów ekstremalnych. Współpracował m.in. z takimi firmami jak Dürr Poland, Danone, czy Vantage Development.
Anna Kazakow
Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspert z zakresu zarządzanie wizerunkiem, świadomego budowania relacji, dobierania technik komunikacji oraz odpowiednich techniki prezentacji. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska.
VIDEO
OPINIE O SZKOLENIACH
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą i najlepiej – bez towarzyszącego nam wiecznie poczucia winy, na poziomie technik i postaw. Szkolenie z asertywności uczy sposobów rozwiązywania konfliktów i daje szansę na radzenie sobie ze sporami na drodze konstruktywnych działań, bez szkody dla relacji. Zapraszamy Cię na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.
Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej zapraszamy do kontaktu:
Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!