Międzypokoleniowa komunikacja interpersonalna

Dział: Szkolenia - efektywność osobista
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Komunikacja pracuje dla tych, którzy nad nią pracują
Od dobrej komunikacji zależy jakość naszej współpracy. Zarówno w roli specjalisty, project managera czy sprzedawcy naszą podstawową kompetencją jest umiejętność jasnego i zrozumiałego komunikowania się. Im bardziej jesteśmy podobni, tym łatwiej nam się porozumieć, bo łączy nas wspólnota przekonań i doświadczeń. Kiedy się różnimy – zwłaszcza pokoleniowo – porozumienie bywa trudniejsze.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA Z KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

Dodatkowym utrudnieniem jest współcześnie złożoność komunikacji, zwłaszcza gdy wiele kanałów łączy się z różnymi preferencjami komunikacyjnymi i oczekiwaniami każdego pokolenia pracowników.

Jedną z podstawowych różnic pomiędzy pracownikami z pokolenia Z (i zbliżającego się do pełnoletniości pokolenia Alfa) a generacjami X i Y jest właśnie sposób komunikacji. Wirtualny, globalny świat sprawił, że pokolenia rozmawiają nieco innymi językami, bo ich przedstawiciele wkroczyli do tej rzeczywistości w innym momencie i znaleźli sobie w niej zupełnie inne nisze. W świecie realnym te światy i języki przenikały się znacznie bardziej, dlatego nigdy wcześniej tak wiele nie mówiło się o trudnościach we współpracy i komunikacji.

Pokolenie wychowane w Internecie, w świecie projektowania zorientowanego na użytkownika (UX) i dających natychmiastowy feedback gier komputerowych ma zupełnie inne nawyki komunikacyjne, które bywają mylnie interpretowane, co generuje nieporozumienia i utrudnia współpracę. W efekcie:

  • 83% pracowników z pokolenia Z woli kontaktować się z menedżerami osobiście, jednak 82% menadżerów zakłada, że ich pracownicy z pokolenia Z wolą komunikatory.
  • 57% przedstawicieli pokolenia Z chciałoby otrzymywać informacje zwrotne kilka razy w tygodniu, ale tylko 50% ich menedżerów przekazuje im je tak często (część nadal robi to dwa razy w roku).

Szkolenie z międzypokoleniowej komunikacji interpersonalnej pozwala uzyskać pokoleniową świadomość, wolną od stereotypów i pozwalającą na budowanie relacji, porozumienia i współpracę.

Dostarcza narzędzi pozwalających na skuteczne:

  • komunikowanie się z osobami o różnych perspektywach, wartościach i doświadczeniach pokoleniowych
  • dobieranie narzędzi i sposobów komunikacji do realizacji celu
  • przekonywanie i argumentowanie dla zrealizowania komunikacyjnej intencji
  • udzielanie wsparcia i instrukcji
  • udzielanie feedbacku zarówno face to face, jak i przy wsparciu technologii
  • przyjmowanie feedbacku od pracowników z pokoleń X, Y i Z
  • docenianie adekwatne do potrzeb
  • niwelowanie barier komunikacyjnych

Szkolenie jest oparte na naukowych badaniach, popartych praktyką i doświadczeniem zdobytym podczas pracy z menadżerami, multigeneracyjnymi zespołami z różnych branż.

PROGRAM SZKOLENIA

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozwinięcie „świadomości pokoleniowej” dla lepszego zrozumienia różnic i kontekstu komunikacyjnego
  • Komunikacji interpersonalnej dostosowanej do poszczególnych grup wiekowych pracowników
  • Sprawdzanie stopnia zrozumienia innych i odwrotnie
  • Kontrolowanie sprawnego przepływu informacji
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej w zależności od grupy, z którą się komunikujemy
  • Asertywna reakcja na krytykę i oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Dobierania skutecznych kanałów komunikacyjnych

 Skuteczna komunikacja z współpracownikami

  • Co jest komunikacją?
  • Schemat 5K i jego wykorzystanie w zarządzaniu.
  • Pomyślane – powiedziane – usłyszane – zrozumiane – wykonane – jak do tego doprowadzić?
  • Pokoleniowe bariery komunikacji we współczesnych zespołach

Zanim powiesz – posłuchaj

  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
  • Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Podsumowania
  • Odzwierciedlanie

Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

  • Narzędzia do komunikacji online – jak interpretować pokoleniowe style komunikacji
  • Narzędzia do komunikacji online – jak je dostosowywać do potrzeb i doświadczenia pracowników
  • Wirtualnie to także interpersonalnie – dostosowanie komunikatu do kanału komunikacyjnego oraz jego odbiorców
  • Jak udzielać instrukcji i sprawdzać ich zrozumienie
  • Jak zadbać o sprawny przepływ informacji w zespole / organizacji
  • Komunikowanie w sytuacji konfliktu
  • Słowa budujące mury vs słowa budujące porozumienie
  • Język inkluzywny – mikroagresje i jak ich unikać?

Informacja zwrotna

  • Intencje w informacji zwrotnej
  • Fakty czy oceny i interpretacje
  • Uczucia rzekome a prawdziwe
  • Feedback – jak być skuteczniejszym
  • „Pluszowy feedback” – jak go udzielać pracownikom z pokolenia Z i jak przyjmować od nich feedback.

Tłumacz pokoleniowy – case study

  • Analiza zdarzeń krytycznych w kontekście zdobytej wiedzy + wnioski
  • Omówienie, podsumowanie, action plan

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • efektywna komunikacja
  • skuteczna komunikacja
  • szkolenie komunikacja w zespole
  • style społeczne
  • asertywność
  • informacja zwrotna

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
(KOMUNIKACJA W ZESPOLE)

  • zwiększenie efektywności przepływu informacji w organizacji
  • mniejsza retencja pracowników (szczególnie z pokolenia Z)
  • wzmacnianie więzi zespołowych i budowanie relacji oraz zaangażowania pracowników
  • wzrost satysfakcji pracowników
  • budowanie kultury zaufania w organizacji
  • budowanie wizerunku organizacji otwartej i przyjaznej młodym pokoleniom pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
(CZŁONEK ZESPOŁU)

  • wiedza i narzędzia niezbędne do rozwoju umiejętności komunikacji z różnorodnymi grupami
  • wyjście poza myślenie homogeniczne (grupowe)
  • rozwój umiejętności komunikacyjnych w komunikacji bezpośredniej oraz wirtualnej
  • identyfikowanie i przełamywanie barier w porozumieniu
  • minimalizowanie i sprawne rozwiązywanie konfliktów
  • rozwijanie umiejętności komunikacji wrażliwej na różnorodność pokoleniową
  • uniknięcie nieporozumień wynikających z różnic perspektyw
  • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
  • umiejętność formułowania informacji zwrotnej
  • wzrost zaangażowania poprzez rozwijanie kompetencji miękkich
  • skuteczne udzielanie instrukcji

KORZYŚCI WSPÓLNE:
(EFEKTYWNOŚĆ)

  • lepszy przepływ informacji
  • sprawny przebieg spotkań i zebrań
  • otwarta komunikacja
  • przepływ wiedzy pomiędzy zespołami zróżnicowanymi wiekowo]
  • integracja zespołów
  • przezwyciężanie barier, minimalizacja konfliktów
Międzypokoleniowa komunikacja interpersonalna

TRENERZY SZKOLENIA (SZKOLENIE KOMUNIKACJA)

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.

2025-04-07
07 kwietnia 2025 - 08 kwietnia 2025
2025-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą i najlepiej – bez towarzyszącego nam wiecznie poczucia winy, na poziomie technik i postaw. Szkolenie z asertywności uczy sposobów rozwiązywania konfliktów i daje szansę na radzenie sobie ze sporami na drodze konstruktywnych działań, bez szkody dla relacji. Zapraszamy Cię na szkolenie z asertywności i technik rozwiązywania konfliktów.

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej zapraszamy do kontaktu:

Matylda Foltyn Kordynatorka szkoleń otwartych

t: +48 506 644 921
m: matylda.foltyn@projektgamma.pl

2025-04-07
07 kwietnia 2025 - 08 kwietnia 2025
2025-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!

2025-04-24
24 kwietnia 2025
2025-04-24
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.