Metalearning - jak nauczyć się uczyć?

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete

Metalearning – uczenie się o uczeniu. Umiejętność rozpoznawania mechanizmów utrudniających zdobywanie i utrwalanie wiedzy oraz wykorzystywanie tych, które podnoszą efektywność tego procesu.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Wiedza stale się dezaktualizuje. Wg raportu Forum Ekonomicznego w Davos, wskaźnik knowledge stability wynosi 55% – tyle zdobytej przez nas wiedzy zostanie z nami przez całe życie. Oznacza to, że 45% będziemy zmuszeni aktualizować. Alternatywą jest pozostawanie w bańce przeterminowanych przekonań, informacji i dobrych, dawnych praktyk.

Wszyscy wiemy, że świat przyśpieszył i „produkuje” ogrom nowych informacji (każdego dnia na Youtube’ie zamieszczane jest 700 tys h nowych video, a na Instagramie 95 mln nowych zdjęć) . Skoro to wiemy to warto wyposażyć pracowników w umiejętność uczenia się w sposób bardziej efektywny. Zaproponować alternatywę dla sentencji „chcieć to móc” – dajmy pracownikom narzędzia, jak uczyć się szybciej i żeby efekty były bardziej trwałe. Tej wiedzy i umiejętności dostarcza metalearning.

Na jakie pytania uczestnik szkolenia będzie potrafił odpowiedzieć:

  • Jak zapamiętujemy i przetwarzamy informacje? Jakie pułapki niesie ze sobą nasz genetyczny model zapamiętywania?
  • Jakie są 4 rodzaje pamięci? Kiedy włącza się która? Jak zapisywać w pamięci informacje trwale?
  • Jakie są 4 fundamenty skutecznego zapamiętywania i jak je stosować na co dzień?
  • Co to jest metapamięć? Dlaczego warto pamiętać czego się nie pamięta?
  • Ile bitów informacji przetwarza człowiek na sekundę? Jak zarządzać naszą mocą obliczeniową?
  • Co to jest głębokie przetwarzanie? W czym nasz sposób zapamiętywania przypomina programy kompresji danych takie jak ZIP czy WINRAR?
  • Dlaczego prawie wszyscy pamiętają co robili podczas ataków terrorystycznych 11 września?
  • Jak emocje wpływają na zapamiętywanie?
  • Jak wykorzystać sen do tego, aby potrafić i pamiętać coś lepiej?
  • Dlaczego (na razie) uczymy się znacznie efektywniej niż AI (sztuczna inteligencja) ?

Wiedza stale się dezaktualizuje. Wg raportu Forum Ekonomicznego w Davos, wskaźnik knowledge stability wynosi 55% – tyle zdobytej przez nas wiedzy zostanie z nami przez całe życie. Oznacza to, że 45% będziemy zmuszeni aktualizować. Alternatywą jest pozostawanie w bańce przeterminowanych przekonań, informacji i dobrych, dawnych praktyk.

Wszyscy wiemy, że świat przyśpieszył i „produkuje” ogrom nowych informacji (każdego dnia na Youtube’ie zamieszczane jest 700 tys h nowych video, a na Instagramie 95 mln nowych zdjęć) . Skoro to wiemy to warto wyposażyć pracowników w umiejętność uczenia się w sposób bardziej efektywny. Zaproponować alternatywę dla sentencji „chcieć to móc” – dajmy pracownikom narzędzia, jak uczyć się szybciej i żeby efekty były bardziej trwałe. Tej wiedzy i umiejętności dostarcza metalearning.

Na jakie pytania uczestnik szkolenia będzie potrafił odpowiedzieć:

  • Jak zapamiętujemy i przetwarzamy informacje? Jakie pułapki niesie ze sobą nasz genetyczny model zapamiętywania?
  • Jakie są 4 rodzaje pamięci? Kiedy włącza się która? Jak zapisywać w pamięci informacje trwale?
  • Jakie są 4 fundamenty skutecznego zapamiętywania i jak je stosować na co dzień?
  • Co to jest metapamięć? Dlaczego warto pamiętać czego się nie pamięta?
  • Ile bitów informacji przetwarza człowiek na sekundę? Jak zarządzać naszą mocą obliczeniową?
  • Co to jest głębokie przetwarzanie? W czym nasz sposób zapamiętywania przypomina programy kompresji danych takie jak ZIP czy WINRAR?
  • Dlaczego prawie wszyscy pamiętają co robili podczas ataków terrorystycznych 11 września?
  • Jak emocje wpływają na zapamiętywanie?
  • Jak wykorzystać sen do tego, aby potrafić i pamiętać coś lepiej?
  • Dlaczego (na razie) uczymy się znacznie efektywniej niż AI (sztuczna inteligencja) ?

Wiedza stale się dezaktualizuje. Wg raportu Forum Ekonomicznego w Davos, wskaźnik knowledge stability wynosi 55% – tyle zdobytej przez nas wiedzy zostanie z nami przez całe życie. Oznacza to, że 45% będziemy zmuszeni aktualizować. Alternatywą jest pozostawanie w bańce przeterminowanych przekonań, informacji i dobrych, dawnych praktyk.

Wszyscy wiemy, że świat przyśpieszył i „produkuje” ogrom nowych informacji (każdego dnia na Youtube’ie zamieszczane jest 700 tys h nowych video, a na Instagramie 95 mln nowych zdjęć) . Skoro to wiemy to warto wyposażyć pracowników w umiejętność uczenia się w sposób bardziej efektywny. Zaproponować alternatywę dla sentencji „chcieć to móc” – dajmy pracownikom narzędzia, jak uczyć się szybciej i żeby efekty były bardziej trwałe. Tej wiedzy i umiejętności dostarcza metalearning.

Na jakie pytania uczestnik szkolenia będzie potrafił odpowiedzieć:

  • Jak zapamiętujemy i przetwarzamy informacje? Jakie pułapki niesie ze sobą nasz genetyczny model zapamiętywania?
  • Jakie są 4 rodzaje pamięci? Kiedy włącza się która? Jak zapisywać w pamięci informacje trwale?
  • Jakie są 4 fundamenty skutecznego zapamiętywania i jak je stosować na co dzień?
  • Co to jest metapamięć? Dlaczego warto pamiętać czego się nie pamięta?
  • Ile bitów informacji przetwarza człowiek na sekundę? Jak zarządzać naszą mocą obliczeniową?
  • Co to jest głębokie przetwarzanie? W czym nasz sposób zapamiętywania przypomina programy kompresji danych takie jak ZIP czy WINRAR?
  • Dlaczego prawie wszyscy pamiętają co robili podczas ataków terrorystycznych 11 września?
  • Jak emocje wpływają na zapamiętywanie?
  • Jak wykorzystać sen do tego, aby potrafić i pamiętać coś lepiej?
  • Dlaczego (na razie) uczymy się znacznie efektywniej niż AI (sztuczna inteligencja) ?

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Moduł 1.
Metakompetencje i metalearning

  • Czym są metakompetencje?
    • Przykłady i eksperymenty na samym sobie
  • Koncept podnoszenia osobistej efektywności w oparciu o metaumiejętności, metapoznanie, metawiedzę
    • Gdzie jestem obecnie?
  • Metalearning – dlaczego warto zainwestować całość swojej energii w najbliższe godziny szkolenia?

Moduł 2.
Jak zapamiętujemy?

  • Poziom neurobiologiczny
    • Neurons fire together, wire together – prawo Hebba
    • Co to jest sieć neuronalna i jak sprawiać, żeby rosła w siłę ?
  • Poziom kognitywistyczny
    • Eksperymenty – co to jest wewnętrzny model zewnętrznego świata?
    • Dlaczego nasz mózg działa jak skrzyżowanie statystyka i bukmachera?
    • Co to są wysokopoziomowe wnioski?

Moduł 3.
4 fundamenty efektywnego uczenia się

  • Uwaga i skupienie
  • Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie
  • Informacja zwrotna i testowanie
  • Konsolidacja

Moduł 4.
Wdrożenie z nauki

  • Analiza własnych metod uczenia się i ich efektywności
  • Zastosowanie techniki implementacji intencji
  • Ustanowienie strażników wdrożenia poprzez duety peermentoringowe
  • Zaprojektowanie nauki nowego fragmentu wiedzy z zastosowaniem 4 fundamentów efektywnej nauki na osi czasu
  • Mierzenie efektywności i utrwalenie metody

Moduł 1.
Metakompetencje i metalearning

  • Czym są metakompetencje?
    • Przykłady i eksperymenty na samym sobie
  • Koncept podnoszenia osobistej efektywności w oparciu o metaumiejętności, metapoznanie, metawiedzę
    • Gdzie jestem obecnie?
  • Metalearning – dlaczego warto zainwestować całość swojej energii w najbliższe godziny szkolenia?

Moduł 2.
Jak zapamiętujemy?

  • Poziom neurobiologiczny
    • Neurons fire together, wire together – prawo Hebba
    • Co to jest sieć neuronalna i jak sprawiać, żeby rosła w siłę ?
  • Poziom kognitywistyczny
    • Eksperymenty – co to jest wewnętrzny model zewnętrznego świata?
    • Dlaczego nasz mózg działa jak skrzyżowanie statystyka i bukmachera?
    • Co to są wysokopoziomowe wnioski?

Moduł 3.
4 fundamenty efektywnego uczenia się

  • Uwaga i skupienie
  • Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie
  • Informacja zwrotna i testowanie
  • Konsolidacja

Moduł 4.
Wdrożenie z nauki

  • Analiza własnych metod uczenia się i ich efektywności
  • Zastosowanie techniki implementacji intencji
  • Ustanowienie strażników wdrożenia poprzez duety peermentoringowe
  • Zaprojektowanie nauki nowego fragmentu wiedzy z zastosowaniem 4 fundamentów efektywnej nauki na osi czasu
  • Mierzenie efektywności i utrwalenie metody

Moduł 1.
Metakompetencje i metalearning

  • Czym są metakompetencje?
    • Przykłady i eksperymenty na samym sobie
  • Koncept podnoszenia osobistej efektywności w oparciu o metaumiejętności, metapoznanie, metawiedzę
    • Gdzie jestem obecnie?
  • Metalearning – dlaczego warto zainwestować całość swojej energii w najbliższe godziny szkolenia?

Moduł 2.
Jak zapamiętujemy?

  • Poziom neurobiologiczny
    • Neurons fire together, wire together – prawo Hebba
    • Co to jest sieć neuronalna i jak sprawiać, żeby rosła w siłę ?
  • Poziom kognitywistyczny
    • Eksperymenty – co to jest wewnętrzny model zewnętrznego świata?
    • Dlaczego nasz mózg działa jak skrzyżowanie statystyka i bukmachera?
    • Co to są wysokopoziomowe wnioski?

Moduł 3.
4 fundamenty efektywnego uczenia się

  • Uwaga i skupienie
  • Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie
  • Informacja zwrotna i testowanie
  • Konsolidacja

Moduł 4.
Wdrożenie z nauki

  • Analiza własnych metod uczenia się i ich efektywności
  • Zastosowanie techniki implementacji intencji
  • Ustanowienie strażników wdrożenia poprzez duety peermentoringowe
  • Zaprojektowanie nauki nowego fragmentu wiedzy z zastosowaniem 4 fundamentów efektywnej nauki na osi czasu
  • Mierzenie efektywności i utrwalenie metody

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Od dobrej komunikacji zależy jakość naszej współpracy. Zarówno w roli specjalisty, project managera czy sprzedawcy naszą podstawową kompetencją jest umiejętność jasnego i zrozumiałego komunikowania się. Im bardziej jesteśmy podobni, tym łatwiej nam się porozumieć, bo łączy nas wspólnota przekonań i doświadczeń. Kiedy się różnimy – zwłaszcza pokoleniowo – porozumienie bywa trudniejsze.
2024-08-07
07 sierpnia 2024 - 08 sierpnia 2024
2024-08-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie dla asystentów zarządu zapozna uczestników z elementami kształtowania postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnych. Oparte jest na unikalnym modelu kompetencyjnym wypracowanym przez ekspertów od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych. Zapraszamy na szkolenie: Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
2024-09-03
03 września 2024 - 04 września 2024
2024-09-04
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!

2024-09-20
20 września 2024
2024-09-20
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.