W naszej kulturze, a zwłaszcza w kontekście biznesowym, emocje postrzegane są jako niechciane „przeszkadzacze”, a całkowite opanowanie emocji i ich kontrola uważane są jako niezwykle cenna umiejętność. Nasz warsztat pozwoli doświadczyć perspektywy, w której świadome gospodarowanie emocjami można wykorzystać w kierunku sprawniejszego zarządzania, organizacji, współpracy czy podejmowania decyzji. W perspektywie typowej dla współczesnej psychologii biznesu i zarządzania przedstawimy kontekst, w którym emocje są niczym innym jak dodatkowym źródłem informacji, sprzyjającym pracy menedżerów i ich zespołów. Uczestnicy warsztatów będą mogli zapoznać się z doniesieniami na temat natury emocji, a następnie przećwiczyć parę technik związanych z rozwojem inteligencji emocjonalnej – w taki sposób, aby sprawniej móc korzystać z niej u siebie na co dzień.
CELE SZKOLENIA:
Warsztaty pozwolą uczestnikom znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak myśleć jasno, kiedy targają nami silne emocje? – koncepcja „4 POKOI” jako symboliczny model naszego wewnętrznego funkcjonowania.
- Moja mapa emocji – moje mocne strony i obszary do rozwoju. Jak z nich korzystać?
- Jak się samemu „nie nakręcać?” – zasady zdrowego wewnętrznego dialogu (zdolność do uspokajania się, otrząsania się ze smutku, niepokoju, irytacji itp.).
- Jak nie poddawać się emocjom innych ludzi i lepiej sobie z nimi radzić?
- Jak się opanować, zachować spokój i zdolność myślenia w wyjątkowo trudnych sytuacjach?
- Jak rozwijać zdolność kierowania własnymi emocjami i wykorzystać swoją inteligencję emocjonalną do doskonalenia relacji, rozwoju osobistego i poprawiania samopoczucia?