Zarządzanie pokoleniami

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Różnorodność płynąca ze zmian pokoleniowych może być przekleństwem bądź błogosławieństwem
Różnorodność w zespole – również ta pokoleniowa to olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Szkolenie zarządzanie pokoleniami wskazuje, które techniki menedżerskie i w jaki sposób należy stosować. Zwraca również uwagę na mentalną stronę zagadnienia – różnice wartości oraz postawę otwartości wobec różnic pokoleniowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Zarządzanie różnorodnością pokoleniową było wyzwaniem już wcześniej. Dziś stopień trudności jeszcze rośnie. Wartości, motywatory, preferencje komunikacyjne, sposoby współpracy – każdy ma inne potrzeby i oczekiwania, a my musimy je pogodzić, nawet, jeśli niekiedy bywają skrajne.
Multigeneracyjność w organizacjach stała się faktem. Dziś przedstawiciele przynajmniej 3 pokoleń pracują w organizacjach. Ygreki coraz częściej zajmują  stanowiska menedżerskie, Zetki stanowiska specjalistów, a w ramach zjawiska „Silver tsunami” swoją przygodę zawodową w nowych firmach rozpoczynają przedstawiciele pokoleń dojrzałych czyli 55+.

Dziś wiele organizacji pracuje wyłącznie w trybie zdalnym, inne zaczynają pracować w trybie hybrydowym. Wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie nam towarzyszył dłużej, niż zakładaliśmy i będziemy zmuszeni zweryfikować swoje podejście do pracy zdalnej.

Warto więc uwzględnić różne profile pokoleniowe w zarządzaniu zespołem oraz współpracy z przedstawicielami poszczególnych generacji.

Zapraszamy Państwa na dwudniowy warsztat, podczas którego przyjrzymy się aktywnym zawodowo pokoleniom, sprawdzimy, jakie są ich wartości, słabe i mocne strony. Ustalimy, w jaki sposób motywować i wspierać w rozwoju przedstawicieli poszczególnych pokoleń. Określimy, które pokolenie najlepiej odnajduje się w systemie pracy zdalnej, a które traktuje ją jako przykra uciążliwość, kto potrzebuje spotkań z szefem, a kto jest samodzielny.

Przydatne w zarządzaniu multigeneracyjnym kompetencje to:

  • Umiejętność dostosowywania stylu zarządzania do poszczególnych pokoleń.
  • Wykorzystywanie nowych technologii.
  • Zarządzanie wieloma zadaniami równocześnie (multitasking).
  • Umiejętność właściwego motywowania poszczególnych pokoleń.
  • Elastyczność – cokolwiek to oznacza.

PROGRAM SZKOLENIA

Program warsztatu 2x4h

1. Portret pokoleń

  • Tworzenie persony (technika zaczerpnięta z metodologii design thinking)
  • Baby boomers, X, Y i Z
  • Jakie jest każde z pokoleń pod kątem:
  • Wartości
  • Stylu komunikacji
  • Oczekiwań
  • Motywacji
  • Potrzeb wobec przełożonego

2. Stosunek do pracy zdalnej poszczególnych pokoleń

  • Niezależność vs. zależność vs. współzależność
  • Motywacja X, Y, Z ‘ów do pracy zdalnej (dzieci, niezależność, work life balance)
  • On-line czy stacjonarnie – organizacja spotkań i przekazywanie informacji
  • Delegowanie i rozliczanie zadań – samodzielność czy kontrola?
  • Poczucie autonomii (reakcje na zdalne sposoby kontrolowania pracy)
  • Tworzenie platform wymiany wiedzy i doświadczenia – dla kogo?

3. Motywatory, charakterystyczne dla pokoleń, z uwzględnieniem czasu pandemii:

  • Obszar life-work balance (rola rodzica, pracownika w domu, podział zadań i czasu)
  • Wellbeing (z naciskiem na emocje)
  • Poczucie więzi z zespołem i organizacja
  • Empowerment – jak oddawać odpowiedzialność zespołowi
  • Indywidualizowanie nagród
  • Nagradzanie natychmiastowe czy odroczone
  • Dla kogo feedback?

4. Różnorodność jako przewaga

  • Mapa różnorodności zespołu
  • Mocne strony i szanse wynikające z różnorodności
  • Budowanie otwartości na różnorodność w zespole
  • Uczmy się od siebie nawzajem
  • Role grupowe i synergia zespołu

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Z badnia Clinton Global Initiative University wynika, że pokolenie Y i Z jest wyjątkowo sprawne w obsłudze problemów społecznych. W porównaniu z rodzicami, są bardziej kreatywni (81 do 19%), otwarci (81 do 19%), i innowacyjni (79 do 21% ).

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Lepiej wykorzystany potencjał pracowników
  • Większe zadowolenie i satysfakcja osób zatrudnionych
  • Mniejsza rotacja czyli mniej nieprzewidzialnych zmian
  • Usprawnienie procesu rekrutacji i tym samym możliwość dotarcia do unikalnych kandydatów
  • Konkurencyjność na rynku pracy
  • Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
  • Wzmocnienie wizerunku organizacji jako miejsca elastycznego i podążającego za trendami
  • Możliwość bycia prekursorem w kształtowaniu nowej kultury organizacyjnej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zbudowanie swojego wizerunku jako menadżera nowoczesnego i podążającego za trendami
  • Zbudowanie wizerunku szefa elastycznego i otwartego
  • Nabycie unikalnych umiejętności budowania relacji z przedstawicielami różnorodnych grup wiekowych
  • Wyższa wydajność dzięki wykorzystaniu synergii zespołu
  • Lepsze zarządzanie zespołem i osiąganie lepszych rezultatów
  • Możliwość wdrożenia nowoczesnego stylu zarządzania – bycie prekursorem

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Poprawa przepływu wiedzy w zespołach mieszanych
  • Poprawa procesów wewnątrz organizacji
  • Zbudowanie wizerunku organizacji przyszłości
Zarządzanie pokoleniami

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.

2025-03-12
12 marca 2025 - 13 marca 2025
2025-03-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.