Design Thinking w praktyce

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
„Don’t find customers for your products. Find products for your customers.”Seth Godin
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Design Thinking to metodyka rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Stawia w centrum myślenia i pracy nad rozwiązania klienta. Kiedyś wykorzystywana do projektowania produktów dla klientów zewnętrznych. 

DT to sposób stworzenie środowiska twórczego pozwalającego na projektowanie innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

3 warsztaty online – 4 x 45min każdy

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badania przeprowadzone przez Design Council w Wielkiej Brytanii w 75 przedsiębiorstwach, które stosowały metodologię Design Thinking, wykazały, że ma ono decydujące znaczenie dla ich sukcesu, a  za każdy 1 funt zainwestowany w projekt, obroty wzrosły o 50 funtów.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie przewagi rynkowej poprzez lepsze zrozumienie potrzeb odbiorcy docelowego
  • tworzenie organizacji, która potrafi kreować innowacyjne rozwiązania odpowiadające potrzebom dynamicznego biznesu i potrzebom klientów/ pracowników
  • wyposażenie firmy w praktyczne narzędzia metody Design Thinking, dzięki której powstają innowacyjne rozwiązania
  • budowanie otwartych na nowe trendy i zaangażowanych zespołów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników w kreowanie innowacyjnych rozwiązań
  • wspiera tworzenie pozytywnego środowiska pracy, opartego na zaangażowaniu, współpracy, radości i satysfakcji
  • wyposażenie pracowników w narzędzie wspierające efektywne projektowanie w zwinnym środowisku pracy (Design Sprint, Agile)
  • usprawnienie procesu generowania innowacyjnych rozwiązań wewnątrz firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • szersza perspektywa w kreowaniu nowatorskich rozwiązań, uwzględniająca cele biznesowe oraz potrzeby klientów/ pracowników
  • wzrost zaangażowania w wyzwania i poszukiwanie innowacji
  • wzrost efektywności w rozwiązywaniu problemów
  • wzmocnienie poczucia przynależności oraz odpowiedzialności w zespole
  • umiejętność szybkiego, efektywnego kosztowo prototypowania i testowania wygenerowanych pomysłów/ rozwiązań (efektywne zbieranie feedbacku)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost efektywności rozwiązywania problemów
  • zwiększenie zaangażowania w kreowanie rozwiązań
Design Thinking w praktyce

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
2024-12-12
12 grudnia 2024 - 13 grudnia 2024
2024-12-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.

2025-03-12
12 marca 2025 - 13 marca 2025
2025-03-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.