Employer Branding - czyli jak skutecznie budować markę pracodawcy

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Najlepszych ludzi nie można kupić, można ich przyciągać
Jak wykorzystać siłę opiniotwórczą pracowników i ich środowiska, aby firma wydawała się atrakcyjna jako pracodawca, przyciągała dobrych specjalistów oraz współpracowników, ograniczała kosztowną fluktuację kadr i jednocześnie budowała pożądaną reputację na rynku? Szkolenia employer branding – zapraszamy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Jeszcze kilka tygodni temu mogliśmy słyszeć o rynku pracownika, próbie pozyskania najlepszych talentów z rynku, szukaniu perełek i rozpieszczaniu pracowników aby zostali z nami jak najdłużej.
Choć sytuacja odwróciła się o 180 stopni, to wizerunek pracodawcy nadal budujemy – komunikując się czy też nie, budujemy swoją pozycję jako bezpieczny, otwarty pracodawca lub całkowicie odwrotnie.

Dlatego ten czas powinniśmy maksymalnie wykorzystać do przygotowania planu działań, niezależnie od budżetu jaki posiadamy. Po pierwsze, kandydaci i pracownicy oczekują od nas transparentności w komunikacji, po drugie, jest to idealny czas na uporządkowanie działań i zaplanowanie kolejnych aktywności, zgodnych z tożsamością naszej firmy.

Employer branding to nie tylko rekrutacja – to także sposób w jaki mówimy o sytuacji biznesowej firmy, jak wspieramy pracowników podczas pracy zdalnej, jak się o nich troszczymy i jak się rozstajemy.

Gdy sytuacja się uspokoi a wszyscy wrócą do biur, w dużej mierze od HRu zależy w jakiej kondycji wrócą pracownicy. Od HRu także zależy jak firma będzie oceniana na zewnątrz, bo chcąc nie chcąc każdy ma możliwość wypowiadania się na temat pracodawcy niezależnie od czasu i sytuacji na rynku.

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla osób, które zaczynają swoją karierę w employer brandingu i chcą uporządkować wiedzę
  • dla pracowników HR, którzy chcą zobaczyć co robią inne firmy i z kogo warto brać przykład
  • dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • dla managerów, którzy chcą zrozumieć korelacje między rekrutacją, candidate experience a całym employer brandingiem

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak:

  • Określać kręgi wpływu w kontekście Employer Brandingu
  • Przygotowywać się do tworzenia firmowej strategii Employer Brandingowej
  • Określić cele działań pracodawcy oraz grupę docelową swoich działań
  • Wykorzystać persony do budowania skutecznej strategii komunikacji pracodawcy
  • Określić wyróżniki (EVP) organizacji
  • Wykorzystać proces rekrutacji do budowy relacji z kandydatmi
  • Dobrać kanały komunikacji employer brandingowej online i offline w zależności od budżetu
  • Tworzyć kontent na social mediach (LinkedIn, Facebook, YouTube)
  • Włączyć do komunikacji influencerów (blogerów, youtuberów et.)
  • Mierzyć i monitorować swoje działania

Metody pracy:

  • Zadania i ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Omówienie przykładów rynkowych
  • Case study z rynku
  • Dyskusje grupowe
  • Samodzielne opracowywanie rozwiązań

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I

  • Dlaczego EB? Dlaczego warto inwestować w ten temat?
  • Rynek. Trendy i wyzwania. Dlaczego mamy powody do radości
  • Przedstawienie trendów
    • Candidate i employee experience  – trendy
    • COVID – 19 a budowanie marki – na co zwrócić uwagę
    • Różnice pokoleń
  • Marka pracodawcy a cele firmy
    • Jak cele firmy przekładają się na budowanie marki
    • Jak rozmawiać z biznesem o potrzebach EB
    • Korzyści ze świadomego budowania wizerunku pracodawcy

Moduł II

  • Strategia EB – o co w tym chodzi?
    • Definicja marki, EB, marketingu rekrutacyjnego, strategia EB – różnice
    • Kręgi wpływu – czyli do kogo trafia przekaz EB; grupy interesariuszy
  • Analiza konkurencji
  • Badania i narzędzia do budowania strategii
  • EVP
  • Wizerunek wewnętrzny
    • Cykl życia pracownika w firmie
    • Znaczenie ambasadorów
    • Kanały komunikacji
  • Wizerunek zewnętrzny
    • Moc eventów
    • Ogłoszenia i strona kariery
    • Filmy i influencerzy
    • Social media
    • Narzędzia tradycyjne

Moduł III

  • Analiza skuteczności – narzędzia do mierzenia działań
  • Przykłady kampanii EB
  • Przykłady kampanii niskobudżetowych
  • Wykorzystanie wiedzy w praktyce– budowanie action planu

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • poznanie wartości z budowania wizerunku pracodawcy  i zdolność dbania o wizerunek pracodawcy na równi  z wizerunkiem marki
  • wdrożenie w praktyce podejścia „pracownik jako ambasador marki” – zwiększenie atrakcyjności firmy jako pracodawcy
  • spójność między wizerunkiem marki a wizerunkiem pracodawcy
  • synergia między działaniami skierowanymi do klienta ostatecznego oraz do pracownika/ kandydata, wykorzystanie funkcjonujących narzędzi komunikacji marketingowej i komunikacji wewnętrznej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • poznanie metod kreowania pożądanego wizerunku firmy jako pracodawcy
  • umiejętność dobrania optymalnych narzędzi i zasobów koniecznych do budowania wizerunku firmy na rynku pracownika
  • jak zbudować synergię między różnymi działaniami marketingowymi i HR, aby poprzez szereg drobnych działań budować silny i spójny wizerunek na rynku klienta i pracownika

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku
  • Większa satysfakcja z pracy u pracowników
  • Wykorzystanie potencjału firmy
  • Budowanie zaangażowanych zespołów w oparciu o wspólne wartości
Employer Branding -  czyli jak skutecznie budować markę pracodawcy

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
2024-12-12
12 grudnia 2024 - 13 grudnia 2024
2024-12-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.

2025-03-12
12 marca 2025 - 13 marca 2025
2025-03-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.