ZARZĄDZANIE I OPTYMALIZACJA ZAPASAMI

Analiza i ocena zapasów, analiza i wykorzystanie metod zarządzania zapasami

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete

Zasadniczym celem szkolenia jest analiza i ocena zapasów w przedsiębiorstwie, określenie optymalnych ilości zapasów dostosowanych do potrzeb produkcyjnych i rynkowych, określenie zapasów maksymalnych, zapasów bezpieczeństwa, kosztów zamrożonych kapitałów oraz analiza i wykorzystanie metod zarządzania zapasami.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów zakłada się osiągnąć następujące cele:

  • dokonanie podziału zapasów według czynników ważności i kompleksowości zaopatrzenia
  • podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami,
  • ustalenie zasad i metod planowania potrzeb materiałowych,
  • wykorzystanie metod prognozowania do obliczenia wielkości zapasów w różnych okresach czasowych,
  • określenie parametrów i normatywów planowania zapasów w przedsiębiorstwie,
  • określenie wpływu ilości miejsc składowania na wielkość zapasów,
  • obliczenie wielkości zapasów maksymalnych i zapasów bezpieczeństwa,
  • obliczenie ekonomicznej wielkości partii dostaw, czasu zamawiania i organizacji ich przepływu,
  • określenie struktury i wielkości kosztów tworzenia i utrzymania zapasów,
  • kontrola i koordynacja przepływu zapasów w całym łańcuchu logistycznym,
  • analiza i ocena wariantów rozwiązań w zakresie działań dotyczących gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie.

Podczas wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów zakłada się osiągnąć następujące cele:

  • dokonanie podziału zapasów według czynników ważności i kompleksowości zaopatrzenia
  • podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami,
  • ustalenie zasad i metod planowania potrzeb materiałowych,
  • wykorzystanie metod prognozowania do obliczenia wielkości zapasów w różnych okresach czasowych,
  • określenie parametrów i normatywów planowania zapasów w przedsiębiorstwie,
  • określenie wpływu ilości miejsc składowania na wielkość zapasów,
  • obliczenie wielkości zapasów maksymalnych i zapasów bezpieczeństwa,
  • obliczenie ekonomicznej wielkości partii dostaw, czasu zamawiania i organizacji ich przepływu,
  • określenie struktury i wielkości kosztów tworzenia i utrzymania zapasów,
  • kontrola i koordynacja przepływu zapasów w całym łańcuchu logistycznym,
  • analiza i ocena wariantów rozwiązań w zakresie działań dotyczących gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

METODY KSZTAŁTOWANIA ZAPASÓW

  • czynniki wewnętrzne i zewnętrzne kształtujące zapasy,
  • przyczyny gromadzenia zapasów,
  • zapasy – konflikty logistyczne,
  • klasyfikacja zapasów według kryteriów ważności (metoda ParetoLorenza),
  • inne metody podziału zapasów (np. XYZ),
  • metody sterowania zapasami.

RODZAJE POPYTU I JEGO WPŁYW NA WIELKOŚĆ I STRUKTURĘ ZAPASÓW

  • rodzaje popytu i ich wpływ na poziomy i strukturę zapasów,
  • cykl życia produktu,
  • metody wyceny zapasów.

OBSŁUGA KLIENTA I JEJ WPŁYW NA STRUKTURĘ I POZIOMY ZAPASÓW

  • standardy obsługi klienta,
  • poziomy obsługi klienta,
  • wpływ przyjętych poziomów obsługi na wielkość poszczególnych grup zapasów.

PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

  • miejsce planowania potrzeb materiałowych w logistyce przedsiębiorstwa,
  • metody planowania potrzeb materiałowych,
  • analiza wielkości zapasów i częstotliwości dostaw według różnych metod planowania.

ANALIZA POZIOMÓW (WIELKOŚCI) ZAPASÓW

  • kalkulacja czasu składania zamówień,
  • czynniki wpływające na wielkość zapasów poszczególnych pozycji asortymentowych,
  • wielkość zapasów bieżących,
  • poziom zapasów bezpieczeństwa,
  • wielkość zapasów bezpieczeństwa w odniesieniu do miejsc składowania,
  • ocena punktu złożenia zamówienia (kiedy zamówić?),
  • wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość utrzymywanych zapasów.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

METODY KSZTAŁTOWANIA ZAPASÓW

  • czynniki wewnętrzne i zewnętrzne kształtujące zapasy,
  • przyczyny gromadzenia zapasów,
  • zapasy – konflikty logistyczne,
  • klasyfikacja zapasów według kryteriów ważności (metoda ParetoLorenza),
  • inne metody podziału zapasów (np. XYZ),
  • metody sterowania zapasami.

RODZAJE POPYTU I JEGO WPŁYW NA WIELKOŚĆ I STRUKTURĘ ZAPASÓW

  • rodzaje popytu i ich wpływ na poziomy i strukturę zapasów,
  • cykl życia produktu,
  • metody wyceny zapasów.

OBSŁUGA KLIENTA I JEJ WPŁYW NA STRUKTURĘ I POZIOMY ZAPASÓW

  • standardy obsługi klienta,
  • poziomy obsługi klienta,
  • wpływ przyjętych poziomów obsługi na wielkość poszczególnych grup zapasów.

PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

  • miejsce planowania potrzeb materiałowych w logistyce przedsiębiorstwa,
  • metody planowania potrzeb materiałowych,
  • analiza wielkości zapasów i częstotliwości dostaw według różnych metod planowania.

ANALIZA POZIOMÓW (WIELKOŚCI) ZAPASÓW

  • kalkulacja czasu składania zamówień,
  • czynniki wpływające na wielkość zapasów poszczególnych pozycji asortymentowych,
  • wielkość zapasów bieżących,
  • poziom zapasów bezpieczeństwa,
  • wielkość zapasów bezpieczeństwa w odniesieniu do miejsc składowania,
  • ocena punktu złożenia zamówienia (kiedy zamówić?),
  • wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość utrzymywanych zapasów.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Uczestnicy szkolenia poznają reguły ustalania pochodzenia towarów, konsekwencje błędnej klasyfikacji oraz najczęściej popełniane błędy.

2025-01-16
16 stycznia 2025
2025-01-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby zajmujące się profesjonalnie obrotem towarowym, kierowaniem i obsługą procesów celnych i logistycznych z wykorzystaniem klasyfikacji taryfowej towarów a także osoby dokonujące zgłoszeń celnych, osoby składające deklaracje INTRASTAT i osoby zaangażowane w dokumentowanie pochodzenia towarów.

2025-01-17
17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie poświęcone będzie przedstawieniu możliwości stosowania optymalnych procedur celnych, najczęściej popełnianym błędom oraz wskazaniem ich rozwiązywania/unikania.

2025-01-23
23 stycznia 2025
2025-01-23
Szkolenie online Szkolenie online