Projektowanie, opiniowanie i zatwierdzanie STAŁEJ organizacji ruchu

Prawo, projektowanie i praktyka

Szkolenia - drogownictwo onlineotwartezamkniete

Szkolenie ma na celu omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Nadrzędny cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie zasad wykonywanie projektów stałej organizacji ruchu,
  • Zasady wprowadzenia zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem stałej organizacji ruchu (konkretne przypadki i typy projektów stałej organizacji ruchu),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi podmiotami przy zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola projektanta organizacji ruchu w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola organu zarządzającego ruchem na drodze w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Dopuszczalne zmiany przy wprowadzeniu zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Niezgodność zatwierdzonej stałej organizacji ruchu z wprowadzoną organizacją ruchu,
  • Odpowiedzialność zarządcy drogi, organu zarządzającego ruchem na drodze i projektanta przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Egzekwowanie prawidłowego zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci organizacji ruchu,
  • Inżynierowie drogownictwa,
  • Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów administracji publicznych – organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Osoby wdrażające stałe zmiany w organizacji ruchu,
  • Wnioskodawcy zmian w stałej organizacji ruchu,
  • Organizatorzy imprez w pasie drogi publicznej,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej,

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci organizacji ruchu oraz inżynierowie ruchu, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu dokumentacji projektów organizacji ruchu.

Nadrzędny cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.

Cel szkolenia:

  • Zrozumienie zasad wykonywanie projektów stałej organizacji ruchu,
  • Zasady wprowadzenia zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Wskazanie na praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem stałej organizacji ruchu (konkretne przypadki i typy projektów stałej organizacji ruchu),
  • Zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi podmiotami przy zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola projektanta organizacji ruchu w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola zarządcy drogi publicznej w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Rola organu zarządzającego ruchem na drodze w projektowaniu stałej organizacji ruchu,
  • Dopuszczalne zmiany przy wprowadzeniu zatwierdzonej stałej organizacji ruchu,
  • Niezgodność zatwierdzonej stałej organizacji ruchu z wprowadzoną organizacją ruchu,
  • Odpowiedzialność zarządcy drogi, organu zarządzającego ruchem na drodze i projektanta przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu,
  • Egzekwowanie prawidłowego zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu.

Grupa dedykowana:

  • Projektanci organizacji ruchu,
  • Inżynierowie drogownictwa,
  • Inżynierowie ruchu drogowego,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – zarządcy dróg,
  • Pracownicy organów administracji publicznej – organy zarządzające ruchem na drodze,
  • Pracownicy organów administracji publicznych – organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach,
  • Pracownicy wykonawców robót drogowych,
  • Osoby wdrażające stałe zmiany w organizacji ruchu,
  • Wnioskodawcy zmian w stałej organizacji ruchu,
  • Organizatorzy imprez w pasie drogi publicznej,
  • Inwestorzy inwestycji drogowych,
  • Inwestorzy inwestycji niedrogowych ingerujących w geometrię drogi publicznej,

W szczególności grupą dla której szkolenie może okazać się niezwykle przydatne są projektanci organizacji ruchu oraz inżynierowie ruchu, którzy wielokrotnie borykają się z problemami natury prawnej i praktycznej w uzgadnianiu dokumentacji projektów organizacji ruchu.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. „Zatwierdzenie” projektu stałej organizacji ruchu a „procedura” zmiany organizacji ruchu na drodze.

2. Podmioty opiniujące projekty organizacji ruchu w procedurze zmiany stałej organizacji ruchu:

  • Podmioty ustawowe,
  • Podmioty pozaustawowe,
  • Podmioty spoza kręgu organów administracji publicznej

3. Rodzaje zatwierdzeń projektów stałej organizacji ruchu:

  • W całości ze zmianami/bez zmian,
  • W części ze zmianami/bez zmian,
  • z wpisaniem uwag dotyczących wprowadzenia organizacji ruchu,

4. Odpowiedzialność przy projektowaniu stałej organizacji ruchu:

  • Odpowiedzialność pracowników zarządcy drogi,
  • Odpowiedzialność pracowników organu zarządzającego ruchem,
  • Odpowiedzialność projektanta organizacji ruchu,
  • Odpowiedzialność innych jednostek.

5. „Kolizje” przy projektowaniu stałej organizacji ruchu – „zachodzące” zmiany stałej organizacji ruchu,

6. „Duplikowanie” projektów stałej organizacji ruchu – rozwiązywanie problematyki

7. Legalność znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście skutecznego wprowadzenia stałej organizacji ruchu.

8. Projektowanie i zatwierdzanie STAŁEJ organizacji ruchu – kwestie projektowe.

  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków ostrzegawczych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków zakazu/nakazu – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków informacyjnych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków kierunku i miejscowości – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków uzupełniających i znaków dodatkowych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie tabliczek do znaków drogowych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków poziomych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – prawo, projektowanie i praktyka.

9. Sposoby rozwiązywania nieścisłości występujących w przepisach:

  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002,
  • ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • ustawy o drogach publicznych, przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu.

10. Szczegółowe analizy przypadków i rozwiązania dotyczące projektowania/zatwierdzania stałej organizacji ruchu:

  • zasady stosowania regulacji art. 25 ustawy o drogach publicznych przy zmianach stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach,
  • zasady stosowania znaków miejscowości E – 17a i obszaru zabudowanego D – 42 (kwestie sporne),
  • zasady stosowania znaków D – 15 i P – 17 (projektowanie przystanków autobusowych),
  • zasady tworzenia obszarów objętych znakami B – 5/B – 18 (zakaz ruchu pojazdów ciężarowych lub o określonej masie całkowitej) i stosowanie tabliczek pod znakami B – 5/B – 18,
  • zasady stosowania znaków E – 22a/b/c (drogowe szlaki turystyczne/obiekty turystyczne) oraz problematyka projektowania/zatwierdzania projektów organizacji ruchu,
  • zasady tworzenia stref ograniczonej prędkości TEMPO „30” – problematyka stosowania znaków B – 43/B – 44,
  • stosowanie progów zwalniających (U – 16 a/b/c/d) oraz progów podrzutowych (U – 17) na drogach publicznych i drogach wewnętrznych,
  • zasady projektowania i zatwierdzania przejść dla pieszych – problematyka stosowania znaków D – 6, P – 14, P – 10 i innych,
  • zasady oznakowania skrzyżowań za pomocą znaków poziomych P – 7a i P – 13,
  • problematyka projektowania „kontraruchu” rowerowego i „kontrapasu” rowerowego – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady projektowania miejsc postojowych w strefach płatnego parkowania w obrębie miast na prawach powiatu – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady stosowanie tabliczek E – 15, E – 16 i T – 34 na drogach krajowych, drogach ekspresowych i autostradach,
  • zasady stosowania treści na tabliczkach uzupełniających pod znakami B – 1/B – 35, B – 36,
  • zasady oznakowania węzłów na autostradach i drogach ekspresowych – problematyka dopuszczalnych prędkości i organizacji ruchu.

11. Rola organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach w prawidłowej ocenie organizacji ruchu drogowgo.

12. Zatwierdzanie organizacji ruchu – w całości, w części, ze zmianami.

13. Relacje: organ zarządzający ruchem na drodze – zarządca drogi publicznej.

14. Podmioty uprawnione do wydawania zatwierdzeń organizacji ruchu.

15. Kwalifikacja prawna zatwierdzeń organizacji ruchu.

16. Zakres obowiązywania zatwierdzeń stałej organizacji ruchu.
Nadzór w zarządzaniu ruchem na drogach.

17. Relacje nadzoru w zarządzaniu ruchem na drogach do kontroli organizacji ruchu drogowego.

18. Kontrola zarządzającego ruchem na drogach a działania organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

19. Spory w zakresie projektowanej i istniejącej organizacji ruchu.

20. Spory rozstrzygane przez organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

21. Spory rozstrzygane przez sądy administracyjne z zakresu organizacji ruchu drogowego

  • Spory dotyczące rozwiązań projektowych,
  • Spory dotyczące odrzuceń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące zatwierdzeń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące rozstrzygnięć organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

1. „Zatwierdzenie” projektu stałej organizacji ruchu a „procedura” zmiany organizacji ruchu na drodze.

2. Podmioty opiniujące projekty organizacji ruchu w procedurze zmiany stałej organizacji ruchu:

  • Podmioty ustawowe,
  • Podmioty pozaustawowe,
  • Podmioty spoza kręgu organów administracji publicznej

3. Rodzaje zatwierdzeń projektów stałej organizacji ruchu:

  • W całości ze zmianami/bez zmian,
  • W części ze zmianami/bez zmian,
  • z wpisaniem uwag dotyczących wprowadzenia organizacji ruchu,

4. Odpowiedzialność przy projektowaniu stałej organizacji ruchu:

  • Odpowiedzialność pracowników zarządcy drogi,
  • Odpowiedzialność pracowników organu zarządzającego ruchem,
  • Odpowiedzialność projektanta organizacji ruchu,
  • Odpowiedzialność innych jednostek.

5. „Kolizje” przy projektowaniu stałej organizacji ruchu – „zachodzące” zmiany stałej organizacji ruchu,

6. „Duplikowanie” projektów stałej organizacji ruchu – rozwiązywanie problematyki

7. Legalność znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście skutecznego wprowadzenia stałej organizacji ruchu.

8. Projektowanie i zatwierdzanie STAŁEJ organizacji ruchu – kwestie projektowe.

  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków ostrzegawczych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków zakazu/nakazu – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków informacyjnych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków kierunku i miejscowości – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków uzupełniających i znaków dodatkowych – prawo, projektowanie i praktyka,,
  • Projektowanie i zatwierdzanie tabliczek do znaków drogowych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie znaków poziomych – prawo, projektowanie i praktyka,
  • Projektowanie i zatwierdzanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – prawo, projektowanie i praktyka.

9. Sposoby rozwiązywania nieścisłości występujących w przepisach:

  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002,
  • ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • ustawy o drogach publicznych, przy projektowaniu/zatwierdzeniu stałej organizacji ruchu.

10. Szczegółowe analizy przypadków i rozwiązania dotyczące projektowania/zatwierdzania stałej organizacji ruchu:

  • zasady stosowania regulacji art. 25 ustawy o drogach publicznych przy zmianach stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniach,
  • zasady stosowania znaków miejscowości E – 17a i obszaru zabudowanego D – 42 (kwestie sporne),
  • zasady stosowania znaków D – 15 i P – 17 (projektowanie przystanków autobusowych),
  • zasady tworzenia obszarów objętych znakami B – 5/B – 18 (zakaz ruchu pojazdów ciężarowych lub o określonej masie całkowitej) i stosowanie tabliczek pod znakami B – 5/B – 18,
  • zasady stosowania znaków E – 22a/b/c (drogowe szlaki turystyczne/obiekty turystyczne) oraz problematyka projektowania/zatwierdzania projektów organizacji ruchu,
  • zasady tworzenia stref ograniczonej prędkości TEMPO „30” – problematyka stosowania znaków B – 43/B – 44,
  • stosowanie progów zwalniających (U – 16 a/b/c/d) oraz progów podrzutowych (U – 17) na drogach publicznych i drogach wewnętrznych,
  • zasady projektowania i zatwierdzania przejść dla pieszych – problematyka stosowania znaków D – 6, P – 14, P – 10 i innych,
  • zasady oznakowania skrzyżowań za pomocą znaków poziomych P – 7a i P – 13,
  • problematyka projektowania „kontraruchu” rowerowego i „kontrapasu” rowerowego – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady projektowania miejsc postojowych w strefach płatnego parkowania w obrębie miast na prawach powiatu – różnice w prawie, różnice w projektowaniu, różnice w praktyce,
  • zasady stosowanie tabliczek E – 15, E – 16 i T – 34 na drogach krajowych, drogach ekspresowych i autostradach,
  • zasady stosowania treści na tabliczkach uzupełniających pod znakami B – 1/B – 35, B – 36,
  • zasady oznakowania węzłów na autostradach i drogach ekspresowych – problematyka dopuszczalnych prędkości i organizacji ruchu.

11. Rola organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach w prawidłowej ocenie organizacji ruchu drogowgo.

12. Zatwierdzanie organizacji ruchu – w całości, w części, ze zmianami.

13. Relacje: organ zarządzający ruchem na drodze – zarządca drogi publicznej.

14. Podmioty uprawnione do wydawania zatwierdzeń organizacji ruchu.

15. Kwalifikacja prawna zatwierdzeń organizacji ruchu.

16. Zakres obowiązywania zatwierdzeń stałej organizacji ruchu.
Nadzór w zarządzaniu ruchem na drogach.

17. Relacje nadzoru w zarządzaniu ruchem na drogach do kontroli organizacji ruchu drogowego.

18. Kontrola zarządzającego ruchem na drogach a działania organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

19. Spory w zakresie projektowanej i istniejącej organizacji ruchu.

20. Spory rozstrzygane przez organy sprawujące nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

21. Spory rozstrzygane przez sądy administracyjne z zakresu organizacji ruchu drogowego

  • Spory dotyczące rozwiązań projektowych,
  • Spory dotyczące odrzuceń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące zatwierdzeń organizacji ruchu,
  • Spory dotyczące rozstrzygnięć organu sprawującego nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - drogownictwo

Przybliżenie poszczególnych elementów specustawy drogowej, głównie przygotowania wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych oraz jego składowych (mapy, opinie, decyzje administracyjne). Zapoznanie z procedurą uzyskiwania decyzji ZRID oraz możliwych innych postępowań administracyjnych w trybie. odwoławczym i nadzwyczajnym, w tym skutków z nimi związanymi,

2024-08-29
29 sierpnia 2024
2024-08-29
Szkolenie online Szkolenie online

Szkolenie ma na celu przede wszystkim omówienie problemów i kontrowersji powstających przy zajmowaniu pasa drogowego.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Granice zarządzania ruchem na drogach, decyzja na zajęcie pasa drogowego, projekt czasowej organizacji ruchu, podmioty uprawnione, postepowanie w sprawie zmiany czasowej organizacji ruchu. Zapraszamy na szkolenie Organizacja robót w pasie drogi publicznej.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.