IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie online.
Podczas szkolenia online uczestnik ma możliwość zadawania pytań trenerowi przy pomocy czatu lub mikrofonu. Spotkanie zaplanowane jest w godzinach 10.00 – 15.00. Szkolenie online odbywa się poprzez platformę ClickMeeting.
Cel szkolenia:
Omówienie podstawowych zasad dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji produktu leczniczego, sposobu postępowania z produktem po stwierdzaniu wady jakościowej oraz w przypadku wycofania produktu z obrotu zarówno u wytwórcy produktu leczniczego jak i w hurtowni farmaceutycznej.
Szkolenie skierowane jest do:
- Kadry Menadżerskiej Firm Farmaceutycznych
- Osób Wykwalifikowanych
- Kierowników i Pracowników Działu Zarządzania Jakością, Zapewnienia Jakości i Kontroli Jakości
- Kierowników Hurtowni Farmaceutycznej – Osób Odpowiedzialnych
- Kierowników Produkcji – osób nadzorujących procesy produkcji
- Audytorów wewnętrznych i zewnętrznych
- Osób zaangażowanych w proces reklamacyjny
Celem szkolenia jest omówienie zasad dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji produktu leczniczego, sposobu postępowania ze stwierdzania wady jakościowej oraz w przypadku wycofania produktu z obrotu.
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób przeprowadzić i udokumentować postępowanie reklamacyjne produktu leczniczego.
Zapraszamy na szkolenie reklamacja leków!
Szkolenie skierowane jest do:
- Kadry Menadżerskiej Firm Farmaceutycznych
- Osób Wykwalifikowanych
- Kierowników i Pracowników Działu Zarządzania Jakością, Zapewnienia Jakości i Kontroli Jakości
- Kierowników Produkcji – osób nadzorujących procesy produkcji
- Audytorów wewnętrznych i zewnętrznych
- Osób zaangażowanych w proces reklamacyjny
Cel szkolenia:
Omówienie podstawowych zasad dotyczących przyjmowania i rozpatrywania reklamacji produktu leczniczego, sposobu postępowania z produktem po stwierdzaniu wady jakościowej oraz w przypadku wycofania produktu z obrotu zarówno u wytwórcy produktu leczniczego jak i w hurtowni farmaceutycznej.
Szkolenie skierowane jest do:
- Kadry Menadżerskiej Firm Farmaceutycznych
- Osób Wykwalifikowanych
- Kierowników i Pracowników Działu Zarządzania Jakością, Zapewnienia Jakości i Kontroli Jakości
- Kierowników Hurtowni Farmaceutycznej – Osób Odpowiedzialnych
- Kierowników Produkcji – osób nadzorujących procesy produkcji
- Audytorów wewnętrznych i zewnętrznych
- Osób zaangażowanych w proces reklamacyjny
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Moduł 1.
Podstawy prawne – Prawo farmaceutyczne, Rozporządzenia MZ oraz Komunikaty GIF
Moduł 2.
Rozporządzenie MZ w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – Rozdział 8 – Reklamacje, wady jakościowe i wycofanie produktu.
Moduł 3.
Rozporządzenie MZ w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – Rozdział 6 – Reklamacje, zwroty, podejrzenia sfałszowania produktów leczniczych, wstrzymanie i wycofanie produktów leczniczych
Moduł 4.
Wybrane zagadnienia:
- Rodzaje reklamacji – odpowiedzialność podmiotu, wytwórcy i dystrybutora
- Procedury rozpatrywania reklamacji i prowadzenia postępowań wyjaśniających, w tym dla możliwych wad jakościowych
- Postępowanie wyjaśniające i proces decyzyjny
- Analiza pierwotnych przyczyn oraz działania korygujące i zapobiegawcze
- Specyfika reklamacji dystrybucyjnych
- Zwrócone produkty lecznicze
- Sfałszowane produkty lecznicze
- Wstrzymanie i wycofanie – procedura
- Wycofanie produktu z obrotu – analiza przyczyn
Moduł 1.
Podstawy prawne – Prawo farmaceutyczne, Rozporządzenia MZ oraz Komunikaty GIF
Moduł 2.
Rozporządzenie MZ w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – Rozdział 8 – Reklamacje, wady jakościowe i wycofanie produktu.
Moduł 3.
Rozporządzenie MZ w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – Rozdział 6 – Reklamacje, zwroty, podejrzenia sfałszowania produktów leczniczych, wstrzymanie i wycofanie produktów leczniczych
Moduł 4.
Wybrane zagadnienia:
- Rodzaje reklamacji – odpowiedzialność podmiotu, wytwórcy i dystrybutora
- Procedury rozpatrywania reklamacji i prowadzenia postępowań wyjaśniających, w tym dla możliwych wad jakościowych
- Postępowanie wyjaśniające i proces decyzyjny
- Analiza pierwotnych przyczyn oraz działania korygujące i zapobiegawcze
- Specyfika reklamacji dystrybucyjnych
- Zwrócone produkty lecznicze
- Sfałszowane produkty lecznicze
- Wstrzymanie i wycofanie – procedura
- Wycofanie produktu z obrotu – analiza przyczyn
Moduł 1.
Podstawy prawne – Prawo farmaceutyczne, Rozporządzenia MZ oraz Komunikaty GIF
Moduł 2.
Rozporządzenie MZ w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania – Rozdział 8 – Reklamacje, wady jakościowe i wycofanie produktu.
Moduł 3.
Rozporządzenie MZ w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej – Rozdział 6 – Reklamacje, zwroty, podejrzenia sfałszowania produktów leczniczych, wstrzymanie i wycofanie produktów leczniczych
Moduł 4.
Wybrane zagadnienia:
- Rodzaje reklamacji – odpowiedzialność podmiotu, wytwórcy i dystrybutora
- Procedury rozpatrywania reklamacji i prowadzenia postępowań wyjaśniających, w tym dla możliwych wad jakościowych
- Postępowanie wyjaśniające i proces decyzyjny
- Analiza pierwotnych przyczyn oraz działania korygujące i zapobiegawcze
- Specyfika reklamacji dystrybucyjnych
- Zwrócone produkty lecznicze
- Sfałszowane produkty lecznicze
- Wstrzymanie i wycofanie – procedura
- Wycofanie produktu z obrotu – analiza przyczyn