Przewozy kontenerowe i drobnicowe

Spedycja i transport morski

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych; pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego i zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO.

Na warsztaty zapraszamy:

  • logistyków
  • spedytorów
  • przewoźników
  • osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych; pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego i zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO.

Na warsztaty zapraszamy:

  • logistyków
  • spedytorów
  • przewoźników
  • osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Żegluga:

  • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
  • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
  • agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
  • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.

2. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe i konwencjonalne:

  • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy pełno kontenerowe FCL,
    przewozy drobnicowe – LCL),
  • sprzęt kontenerowy,
  • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
  • przewozy konwencjonalne.

3. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny: kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony

  • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
  • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
  • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców do metody drugiej

4. Koszty transportu morskiego:

  • koszty transportu w żegludze liniowej,
  • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF,
    congestion, PSS, inne,
  • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention,
    storage, inne.

5. Konosament i inne dokumenty:

  • wystawianie konosamentu (bill of lading) i jak czytać konosament,
  • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament czysty i nieczysty (clean bill of lading) (foul, claused bill of lading), inne,
  • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia (wystarczy jeden oryginalny konosament czy trzeba wszystkie oryginały?).
  • telex release, sea waybill vs bill of lading

6. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:

  • przyczyny szkód w towarach w transporcie morskim
  • wyjątkowo szeroki zakres przesłanek zwalniających przewoźnika morskiego od odpowiedzialności za ubytek, uszkodzenie czy utratę towaru (za opóźnienie w dostawie przewoźnik morski co do zasady nie odpowiada)
  • ograniczenia wysokości kwoty odszkodowania w przypadku uznania odpowiedzialności przewoźnika morskiego za szkodę w towarze
  • awaria wspólna i szczególna (general average and particular average)
  • ubezpieczenie CARGO,
  • reklamacje do przewoźnika morskiego.

Pytania, dyskusja

1. Żegluga:

  • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
  • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
  • agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
  • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.

2. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe i konwencjonalne:

  • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy pełno kontenerowe FCL,
    przewozy drobnicowe – LCL),
  • sprzęt kontenerowy,
  • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
  • przewozy konwencjonalne.

3. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny: kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony

  • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
  • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
  • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców do metody drugiej

4. Koszty transportu morskiego:

  • koszty transportu w żegludze liniowej,
  • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF,
    congestion, PSS, inne,
  • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention,
    storage, inne.

5. Konosament i inne dokumenty:

  • wystawianie konosamentu (bill of lading) i jak czytać konosament,
  • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament czysty i nieczysty (clean bill of lading) (foul, claused bill of lading), inne,
  • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia (wystarczy jeden oryginalny konosament czy trzeba wszystkie oryginały?).
  • telex release, sea waybill vs bill of lading

6. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:

  • przyczyny szkód w towarach w transporcie morskim
  • wyjątkowo szeroki zakres przesłanek zwalniających przewoźnika morskiego od odpowiedzialności za ubytek, uszkodzenie czy utratę towaru (za opóźnienie w dostawie przewoźnik morski co do zasady nie odpowiada)
  • ograniczenia wysokości kwoty odszkodowania w przypadku uznania odpowiedzialności przewoźnika morskiego za szkodę w towarze
  • awaria wspólna i szczególna (general average and particular average)
  • ubezpieczenie CARGO,
  • reklamacje do przewoźnika morskiego.

Pytania, dyskusja

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • proces reklamacyjny
  • odszkowowania
  • prawo przewozowe
  • szkolenia reklamacje
  • międzynarodowe prawo przewozowe

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Celem szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie planowania produkcji i analizy procesów produkcyjnych zapoznanie się z nowoczesnymi modelami planowania, harmonogramowania i sterowania produkcją, wykorzystywania modeli planistycznych MRP, MRPII i ERP, zapoznanie się z funkcjonalnościami narzędzi informatycznych klasy ERP i MES, wprowadzenie w nowoczesne metody harmonogramowania, zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie wykorzystania modelu ROP i Ekonomicznej Wielkości Partii Produkcyjnej.
2024-11-21
21 listopada 2024 - 22 listopada 2024
2024-11-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby zajmujące się profesjonalnie obrotem towarowym, kierowaniem i obsługą procesów celnych i logistycznych z wykorzystaniem klasyfikacji taryfowej towarów a także osoby dokonujące zgłoszeń celnych, osoby składające deklaracje INTRASTAT i osoby zaangażowane w dokumentowanie pochodzenia towarów.

2024-11-22
22 listopada 2024
2024-11-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich uczestników zawierających/obsługujących transakcje w obrocie towarowym.
2024-11-23
23 listopada 2024
2024-11-23
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.