IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
W dniu 30 kwietnia 2020r. Została opublikowania w Dzienniku Ustaw RP Ustawa o zmianie ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.
W ustawie znalazły się między innymi takie rozwiązania, jak:
- uproszczone (ryczałtowe) opłaty za materiały do prac geodezyjnych,
- możliwość rozpoczęcia prac geodezyjnych w każdej chwili – a wymaganego zgłoszenia pracy będzie można dokonać w ciągu 5 dni,
- zgłoszenia tyczeń obiektów budowlanych przestaną być wymagane,
- dostępność osnowy geodezyjnej online i bez opłat,
- mniej formalności na linii geodeta – starostwo powiatowe, co pozwoli geodetom szybciej uzyskać potrzebne materiały.
W efekcie czas potrzebny na załatwienie formalności związanych z pracami geodezyjnymi będzie krótszy, a to oznacza, żeskróci się czas potrzebny na przygotowanie inwestycji
Prowadzący szkolenie:
- mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
- Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
- Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
- Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
- Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
Pracowników ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania starostów w zakresie administracji geodezyjnej, pracowników wojewódzkich ośrodków dokumentacji geodezyjnej realizujący zadania marszałków w zakresie administracji geodezyjnej, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek administracji, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, właścicieli nieruchomości, pracowników wydziałów inwestycyjnych jednostek administracji, rzeczoznawców majątkowych, biegłych sądowych, zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
- KOMPUTER
- STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
- Aktualna przeglądarka Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, lub Opera
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza
wersja), Linux, Chrome OS. - MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
(decyduje kolejność zgłoszeń)
Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.
W dniu 30 kwietnia 2020r. Została opublikowania w Dzienniku Ustaw RP Ustawa o zmianie ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.
W ustawie znalazły się między innymi takie rozwiązania, jak:
- uproszczone (ryczałtowe) opłaty za materiały do prac geodezyjnych,
- możliwość rozpoczęcia prac geodezyjnych w każdej chwili – a wymaganego zgłoszenia pracy będzie można dokonać w ciągu 5 dni,
- zgłoszenia tyczeń obiektów budowlanych przestaną być wymagane,
- dostępność osnowy geodezyjnej online i bez opłat,
- mniej formalności na linii geodeta – starostwo powiatowe, co pozwoli geodetom szybciej uzyskać potrzebne materiały.
W efekcie czas potrzebny na załatwienie formalności związanych z pracami geodezyjnymi będzie krótszy, a to oznacza, żeskróci się czas potrzebny na przygotowanie inwestycji
Prowadzący szkolenie:
- mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
- Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
- Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
- Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
- Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
Pracowników ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania starostów w zakresie administracji geodezyjnej, pracowników wojewódzkich ośrodków dokumentacji geodezyjnej realizujący zadania marszałków w zakresie administracji geodezyjnej, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek administracji, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, właścicieli nieruchomości, pracowników wydziałów inwestycyjnych jednostek administracji, rzeczoznawców majątkowych, biegłych sądowych, zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.
W dniu 30 kwietnia 2020r. Została opublikowania w Dzienniku Ustaw RP Ustawa o zmianie ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne oraz niektórych innych ustaw.
W ustawie znalazły się między innymi takie rozwiązania, jak:
- uproszczone (ryczałtowe) opłaty za materiały do prac geodezyjnych,
- możliwość rozpoczęcia prac geodezyjnych w każdej chwili – a wymaganego zgłoszenia pracy będzie można dokonać w ciągu 5 dni,
- zgłoszenia tyczeń obiektów budowlanych przestaną być wymagane,
- dostępność osnowy geodezyjnej online i bez opłat,
- mniej formalności na linii geodeta – starostwo powiatowe, co pozwoli geodetom szybciej uzyskać potrzebne materiały.
W efekcie czas potrzebny na załatwienie formalności związanych z pracami geodezyjnymi będzie krótszy, a to oznacza, żeskróci się czas potrzebny na przygotowanie inwestycji
Prowadzący szkolenie:
- mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
- Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
- Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
- Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
- Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
Pracowników ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej realizujących zadania starostów w zakresie administracji geodezyjnej, pracowników wojewódzkich ośrodków dokumentacji geodezyjnej realizujący zadania marszałków w zakresie administracji geodezyjnej, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek administracji, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, właścicieli nieruchomości, pracowników wydziałów inwestycyjnych jednostek administracji, rzeczoznawców majątkowych, biegłych sądowych, zarządców i pośredników w obrocie nieruchomościami oraz wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1.Zmiany w zakresie regulacji ustawowych ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Nowe brzmienie pojęć zawartych w art.2 Ustawy;
- Nowe pojęcia wprowadzone do art.2 Ustawy, jak np. mapa do celów projektowych;
2. Korekty w zakresie obowiązków i działań służby geodezyjnej i kartograficznej.
3. Kto jest wykonawcą prac geodezyjnych lub kartograficznych – zmiany w art.11 Ustawy.
4. Od zgłoszenia pracy do jej efektu – zmiany w procedurze i terminach.
- Zmiany w zakresie adresatów zgłoszeń prac i ich celów;
- Likwidacja obowiązku zgłaszania wytyczeń obiektów budowlanych;
- Zgłaszanie prac generujących zmiany w bazach danych;
- Zgłoszenie po rozpoczęciu prac – termin.
- Zmiany w zakresie zawartości zgłoszenia pracy – m.in. nowe regulacje dotyczące
- przewidywanego terminu przekazania materiałów właściwemu organowi (pojęcie terminu przekazania a pojęcie terminu zakończenia pracy).
- Dopuszczalne Ustawą zmiany w zakresie zgłoszonej pracy.
- Tzw. wydłużenie przewidywanego terminu przekazania materiałów do zasobu.
- termin udostępnienia zbiorów danych i materiałów zasobu.
- „Ukryta” licencja w zmienionym art.12 Ustawy – zakaz wykorzystania ponownego do innej pracy, raz uzyskanych materiałów.
- Nowe pojęcie „zaniechania prac” w Ustawie – skutki i stosowanie.
- Nowe terminy weryfikacji przekazywanych materiałów – uzależnienie ich od parametru powierzchniowego, liczenie terminu i wyjaśnienie pojęcia „z przyczyn niezależnych od organu”.
- Sposób informowania wykonawcy o wynikach weryfikacji.
- Podstawa przyjęcia materiałów i zbiorów danych do zasobu, treść protokołu weryfikacji, zakres przepisów prawnych, na których może oprzeć się organ weryfikujący.
- Tzw. oświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji – warunki stosowania i odpowiedzialność wykonawcy, skutki jakie wywołuje oświadczenie, fakultatywność jego złożenia.
- 3 – miesięczny termin na poprawienie materiałów w wyniku negatywnego wyniku weryfikacji.
- Decyzja o odmowie przyjęcia wyników prac do zasobu.
5. Ewidencja gruntów i budynków – omówienie zmian ustawowych.
- Ograniczenie zakresu informacji ujawnianych w bazie egib.
- Zmiana dot. Lasów Państwowych;
- Rozszerzenie możliwości nakładania drogą administracyjną obowiązków na właścicieli nieruchomości w zakresie aktualizacji danych egib;
- Zmiana w zakresie możliwości aktualizacji bazy egib za pomocą tzw. czynności materialno-technicznej bez prowadzenia postępowania administracyjnego – skutki, możliwy zakres zmian, brak wniosku zainteresowanego zmianą.
- Inne zmiany dotyczące ewidencji gruntów i budynków;
6. Uzgodnienia ZUDP:
- Zmiany w zakresie terminów narad;
- Obowiązki wnioskujących o uzgodnienie oraz innych gestorów sieci;
7. Zmiany w zakresie ustalania należnych opłat i inne.
- Wprowadzenie opłaty ryczałtowej i jej zależność od obszaru opracowania.
- Sankcje – zmiany w art.48 i 48a Ustawy.
- Omówienie zmian w załączniku do Ustawy, stawki.
8. Zagadnienia szczegółowe – omówienie teraźniejszości i wpływu zmian opisanych wyżej na ustalone procedury i zasady dotychczasowe
- Żródła prawne dla weryfikacji w zakresie kompletności przekazywanych materiałów i zbiorów danych. Wybór i zakres przepisów prawnych.
- Katalog przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w procesie weryfikacji materiałów i zbiorów przekazywanych organowi prowadzącemu państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
- Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie należy weryfikować dokumenty przeznaczone dla zamawiającego?
- Okoliczności prawne wydania decyzji o odmowie przyjęcia materiałów i zbiorów danych do pzgik. Co zrobić obecnie a co będziemy robić po zmianach, gdy wykonawca prac nie odniósł się w terminie 14 dni do nieprawidłowości wykazanych w protokole weryfikacji. Jaką procedurę zastosować, czy pozostawić sprawę bez rozpatrzenia.
- Charakter czynności weryfikacji i możliwości prawne ze strony wykonawcy prac egzekwowania terminowości wykonania weryfikacji przez organ administracji geodezyjnej.
- Charakter przepisu art.21 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności w kontekście wykorzystania danych egib przez organ podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, na ile dane te są wiążące dla gminy gdy są błędne.
- Nr księgi wieczystej, jaka to jest dana w końcu podmiotowa czy przedmiotowa, czy wnioskodawca musi wykazywać interes prawny gdy chce uzyskać ten numer, jaką zająć postawę w tej kwestii z punktu widzenia starosty?
- Jak postąpić w sytuacji niezgłoszenia i nieprzekazania dokumentów wynikowych pracy przez biegłego realizującego pracę na zlecenie sądu, a do organu wpływa postanowienie sądu wywierające skutki w postaci zmian położenia punktów granicznych lub wprowadzenie nowych punktów granicznych Omówienie podobnych spraw w odniesieniu do błędów w samych postanowieniach i decyzjach administracyjnych. Charakter rejestrowy a nie konstytutywny ewidencji gruntów i budynków.
- Zasady aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków na podstawie wniosku właściciela lub władającego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji przyjętej do pzgik (lub bez wniosku po nowelizacji ustawy).
- Czy czynnością materialno-techniczną można dokonać aktualizacji bazy egib polegającej na połączeniu działek ewidencyjnych, których podział został zatwierdzony decyzją administracyjną lub prawomocnym postanowieniem sądu?
- Decyzja zobowiązująca na podstawie art.22 ust.3 Ustawy Pgik.
- Związanie organu prowadzącego egib przepisami innych ustaw, w przypadku lasów, dróg i wód. Omówienie podstaw zmian dokonywanych w ewidencji i procedur z tym związanych.
- Aktualizacja egib na podstawie przepisu prawa oraz wpisów w innych rejestrach publicznych bez tzw. dowodu zmiany otrzymanego z zewnątrz. Aktualizacja bazy egib na podstawie materiałów zasobu.
- Umocowanie prawne organu II instancji w sprawach opisanych w Ustawie Pgik.
- Czy w przypadku gdy organ nie uzna argumentów wykonawcy w jego ustosunkowaniu się do negatywnego protokołu weryfikacji, prowadzi się pełne postępowanie administracyjne czy też wydaje się od razu decyzję administracyjną bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego?. Opis rozstrzygnięcia w decyzjach.
- Odmowa udostępnienia materiałów zasobu, spór o wysokość opłaty. Tryb postępowania i treść rozstrzygnięcia.
- Narady koordynacyjne w praktyce. Narady w formie tradycyjnej i elektronicznej oraz czy mogą być w formie mieszanej. Tryb, terminy, skutki jakie wywołuje protokół z narady. Na co zwracać uwagę szczególnie w uzgodnieniach od strony organu administracji geodezyjnej.
- GESUT – baza danych, jej tworzenie, aktualizacja, wyłączenia. Problem przewodów budowanych przez prywatnych inwestorów na prywatnych gruntach. Szczegółowe omówienie kompetencji organów w tym zakresie, procedur i praktyk w odniesieniu do przepisów prawnych.
- Tereny zamknięte, pomiary geodezyjne na terenach zamkniętych oraz terenach przylegających do terenów zamkniętych. Wspólne granice ewidencyjne terenów zamkniętych i przyległych, ustalanie położenia punktów granicznych wspólnych dla obu terenów.
- Nieodpłatne udostępnianie danych pzgik dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej. Komu przysługuje, w jakich warunkach i na jakiej zasadzie można zwolnić z opłat za udostępnienie zasobu. Co to jest rejestr publiczny i co jest zadaniem publicznym.
- Opracowania geodezyjne w budownictwie, opracowania geodezyjno-prawne, wytyczenia i inwentaryzacje powykonawcze. Rola organu administracji geodezyjnej i innych organów w obiegu dokumentacji.
- Klasyfikacja gleboznawcza, procedury.
- Operat elektroniczny.
1.Zmiany w zakresie regulacji ustawowych ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Nowe brzmienie pojęć zawartych w art.2 Ustawy;
- Nowe pojęcia wprowadzone do art.2 Ustawy, jak np. mapa do celów projektowych;
2. Korekty w zakresie obowiązków i działań służby geodezyjnej i kartograficznej.
3. Kto jest wykonawcą prac geodezyjnych lub kartograficznych – zmiany w art.11 Ustawy.
4. Od zgłoszenia pracy do jej efektu – zmiany w procedurze i terminach.
- Zmiany w zakresie adresatów zgłoszeń prac i ich celów;
- Likwidacja obowiązku zgłaszania wytyczeń obiektów budowlanych;
- Zgłaszanie prac generujących zmiany w bazach danych;
- Zgłoszenie po rozpoczęciu prac – termin.
- Zmiany w zakresie zawartości zgłoszenia pracy – m.in. nowe regulacje dotyczące
- przewidywanego terminu przekazania materiałów właściwemu organowi (pojęcie terminu przekazania a pojęcie terminu zakończenia pracy).
- Dopuszczalne Ustawą zmiany w zakresie zgłoszonej pracy.
- Tzw. wydłużenie przewidywanego terminu przekazania materiałów do zasobu.
- termin udostępnienia zbiorów danych i materiałów zasobu.
- „Ukryta” licencja w zmienionym art.12 Ustawy – zakaz wykorzystania ponownego do innej pracy, raz uzyskanych materiałów.
- Nowe pojęcie „zaniechania prac” w Ustawie – skutki i stosowanie.
- Nowe terminy weryfikacji przekazywanych materiałów – uzależnienie ich od parametru powierzchniowego, liczenie terminu i wyjaśnienie pojęcia „z przyczyn niezależnych od organu”.
- Sposób informowania wykonawcy o wynikach weryfikacji.
- Podstawa przyjęcia materiałów i zbiorów danych do zasobu, treść protokołu weryfikacji, zakres przepisów prawnych, na których może oprzeć się organ weryfikujący.
- Tzw. oświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji – warunki stosowania i odpowiedzialność wykonawcy, skutki jakie wywołuje oświadczenie, fakultatywność jego złożenia.
- 3 – miesięczny termin na poprawienie materiałów w wyniku negatywnego wyniku weryfikacji.
- Decyzja o odmowie przyjęcia wyników prac do zasobu.
5. Ewidencja gruntów i budynków – omówienie zmian ustawowych.
- Ograniczenie zakresu informacji ujawnianych w bazie egib.
- Zmiana dot. Lasów Państwowych;
- Rozszerzenie możliwości nakładania drogą administracyjną obowiązków na właścicieli nieruchomości w zakresie aktualizacji danych egib;
- Zmiana w zakresie możliwości aktualizacji bazy egib za pomocą tzw. czynności materialno-technicznej bez prowadzenia postępowania administracyjnego – skutki, możliwy zakres zmian, brak wniosku zainteresowanego zmianą.
- Inne zmiany dotyczące ewidencji gruntów i budynków;
6. Uzgodnienia ZUDP:
- Zmiany w zakresie terminów narad;
- Obowiązki wnioskujących o uzgodnienie oraz innych gestorów sieci;
7. Zmiany w zakresie ustalania należnych opłat i inne.
- Wprowadzenie opłaty ryczałtowej i jej zależność od obszaru opracowania.
- Sankcje – zmiany w art.48 i 48a Ustawy.
- Omówienie zmian w załączniku do Ustawy, stawki.
8. Zagadnienia szczegółowe – omówienie teraźniejszości i wpływu zmian opisanych wyżej na ustalone procedury i zasady dotychczasowe
- Żródła prawne dla weryfikacji w zakresie kompletności przekazywanych materiałów i zbiorów danych. Wybór i zakres przepisów prawnych.
- Katalog przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w procesie weryfikacji materiałów i zbiorów przekazywanych organowi prowadzącemu państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
- Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie należy weryfikować dokumenty przeznaczone dla zamawiającego?
- Okoliczności prawne wydania decyzji o odmowie przyjęcia materiałów i zbiorów danych do pzgik. Co zrobić obecnie a co będziemy robić po zmianach, gdy wykonawca prac nie odniósł się w terminie 14 dni do nieprawidłowości wykazanych w protokole weryfikacji. Jaką procedurę zastosować, czy pozostawić sprawę bez rozpatrzenia.
- Charakter czynności weryfikacji i możliwości prawne ze strony wykonawcy prac egzekwowania terminowości wykonania weryfikacji przez organ administracji geodezyjnej.
- Charakter przepisu art.21 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności w kontekście wykorzystania danych egib przez organ podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, na ile dane te są wiążące dla gminy gdy są błędne.
- Nr księgi wieczystej, jaka to jest dana w końcu podmiotowa czy przedmiotowa, czy wnioskodawca musi wykazywać interes prawny gdy chce uzyskać ten numer, jaką zająć postawę w tej kwestii z punktu widzenia starosty?
- Jak postąpić w sytuacji niezgłoszenia i nieprzekazania dokumentów wynikowych pracy przez biegłego realizującego pracę na zlecenie sądu, a do organu wpływa postanowienie sądu wywierające skutki w postaci zmian położenia punktów granicznych lub wprowadzenie nowych punktów granicznych Omówienie podobnych spraw w odniesieniu do błędów w samych postanowieniach i decyzjach administracyjnych. Charakter rejestrowy a nie konstytutywny ewidencji gruntów i budynków.
- Zasady aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków na podstawie wniosku właściciela lub władającego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji przyjętej do pzgik (lub bez wniosku po nowelizacji ustawy).
- Czy czynnością materialno-techniczną można dokonać aktualizacji bazy egib polegającej na połączeniu działek ewidencyjnych, których podział został zatwierdzony decyzją administracyjną lub prawomocnym postanowieniem sądu?
- Decyzja zobowiązująca na podstawie art.22 ust.3 Ustawy Pgik.
- Związanie organu prowadzącego egib przepisami innych ustaw, w przypadku lasów, dróg i wód. Omówienie podstaw zmian dokonywanych w ewidencji i procedur z tym związanych.
- Aktualizacja egib na podstawie przepisu prawa oraz wpisów w innych rejestrach publicznych bez tzw. dowodu zmiany otrzymanego z zewnątrz. Aktualizacja bazy egib na podstawie materiałów zasobu.
- Umocowanie prawne organu II instancji w sprawach opisanych w Ustawie Pgik.
- Czy w przypadku gdy organ nie uzna argumentów wykonawcy w jego ustosunkowaniu się do negatywnego protokołu weryfikacji, prowadzi się pełne postępowanie administracyjne czy też wydaje się od razu decyzję administracyjną bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego?. Opis rozstrzygnięcia w decyzjach.
- Odmowa udostępnienia materiałów zasobu, spór o wysokość opłaty. Tryb postępowania i treść rozstrzygnięcia.
- Narady koordynacyjne w praktyce. Narady w formie tradycyjnej i elektronicznej oraz czy mogą być w formie mieszanej. Tryb, terminy, skutki jakie wywołuje protokół z narady. Na co zwracać uwagę szczególnie w uzgodnieniach od strony organu administracji geodezyjnej.
- GESUT – baza danych, jej tworzenie, aktualizacja, wyłączenia. Problem przewodów budowanych przez prywatnych inwestorów na prywatnych gruntach. Szczegółowe omówienie kompetencji organów w tym zakresie, procedur i praktyk w odniesieniu do przepisów prawnych.
- Tereny zamknięte, pomiary geodezyjne na terenach zamkniętych oraz terenach przylegających do terenów zamkniętych. Wspólne granice ewidencyjne terenów zamkniętych i przyległych, ustalanie położenia punktów granicznych wspólnych dla obu terenów.
- Nieodpłatne udostępnianie danych pzgik dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej. Komu przysługuje, w jakich warunkach i na jakiej zasadzie można zwolnić z opłat za udostępnienie zasobu. Co to jest rejestr publiczny i co jest zadaniem publicznym.
- Opracowania geodezyjne w budownictwie, opracowania geodezyjno-prawne, wytyczenia i inwentaryzacje powykonawcze. Rola organu administracji geodezyjnej i innych organów w obiegu dokumentacji.
- Klasyfikacja gleboznawcza, procedury.
- Operat elektroniczny.
1.Zmiany w zakresie regulacji ustawowych ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Nowe brzmienie pojęć zawartych w art.2 Ustawy;
- Nowe pojęcia wprowadzone do art.2 Ustawy, jak np. mapa do celów projektowych;
2. Korekty w zakresie obowiązków i działań służby geodezyjnej i kartograficznej.
3. Kto jest wykonawcą prac geodezyjnych lub kartograficznych – zmiany w art.11 Ustawy.
4. Od zgłoszenia pracy do jej efektu – zmiany w procedurze i terminach.
- Zmiany w zakresie adresatów zgłoszeń prac i ich celów;
- Likwidacja obowiązku zgłaszania wytyczeń obiektów budowlanych;
- Zgłaszanie prac generujących zmiany w bazach danych;
- Zgłoszenie po rozpoczęciu prac – termin.
- Zmiany w zakresie zawartości zgłoszenia pracy – m.in. nowe regulacje dotyczące
- przewidywanego terminu przekazania materiałów właściwemu organowi (pojęcie terminu przekazania a pojęcie terminu zakończenia pracy).
- Dopuszczalne Ustawą zmiany w zakresie zgłoszonej pracy.
- Tzw. wydłużenie przewidywanego terminu przekazania materiałów do zasobu.
- termin udostępnienia zbiorów danych i materiałów zasobu.
- „Ukryta” licencja w zmienionym art.12 Ustawy – zakaz wykorzystania ponownego do innej pracy, raz uzyskanych materiałów.
- Nowe pojęcie „zaniechania prac” w Ustawie – skutki i stosowanie.
- Nowe terminy weryfikacji przekazywanych materiałów – uzależnienie ich od parametru powierzchniowego, liczenie terminu i wyjaśnienie pojęcia „z przyczyn niezależnych od organu”.
- Sposób informowania wykonawcy o wynikach weryfikacji.
- Podstawa przyjęcia materiałów i zbiorów danych do zasobu, treść protokołu weryfikacji, zakres przepisów prawnych, na których może oprzeć się organ weryfikujący.
- Tzw. oświadczenie o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji – warunki stosowania i odpowiedzialność wykonawcy, skutki jakie wywołuje oświadczenie, fakultatywność jego złożenia.
- 3 – miesięczny termin na poprawienie materiałów w wyniku negatywnego wyniku weryfikacji.
- Decyzja o odmowie przyjęcia wyników prac do zasobu.
5. Ewidencja gruntów i budynków – omówienie zmian ustawowych.
- Ograniczenie zakresu informacji ujawnianych w bazie egib.
- Zmiana dot. Lasów Państwowych;
- Rozszerzenie możliwości nakładania drogą administracyjną obowiązków na właścicieli nieruchomości w zakresie aktualizacji danych egib;
- Zmiana w zakresie możliwości aktualizacji bazy egib za pomocą tzw. czynności materialno-technicznej bez prowadzenia postępowania administracyjnego – skutki, możliwy zakres zmian, brak wniosku zainteresowanego zmianą.
- Inne zmiany dotyczące ewidencji gruntów i budynków;
6. Uzgodnienia ZUDP:
- Zmiany w zakresie terminów narad;
- Obowiązki wnioskujących o uzgodnienie oraz innych gestorów sieci;
7. Zmiany w zakresie ustalania należnych opłat i inne.
- Wprowadzenie opłaty ryczałtowej i jej zależność od obszaru opracowania.
- Sankcje – zmiany w art.48 i 48a Ustawy.
- Omówienie zmian w załączniku do Ustawy, stawki.
8. Zagadnienia szczegółowe – omówienie teraźniejszości i wpływu zmian opisanych wyżej na ustalone procedury i zasady dotychczasowe
- Żródła prawne dla weryfikacji w zakresie kompletności przekazywanych materiałów i zbiorów danych. Wybór i zakres przepisów prawnych.
- Katalog przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w procesie weryfikacji materiałów i zbiorów przekazywanych organowi prowadzącemu państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
- Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie należy weryfikować dokumenty przeznaczone dla zamawiającego?
- Okoliczności prawne wydania decyzji o odmowie przyjęcia materiałów i zbiorów danych do pzgik. Co zrobić obecnie a co będziemy robić po zmianach, gdy wykonawca prac nie odniósł się w terminie 14 dni do nieprawidłowości wykazanych w protokole weryfikacji. Jaką procedurę zastosować, czy pozostawić sprawę bez rozpatrzenia.
- Charakter czynności weryfikacji i możliwości prawne ze strony wykonawcy prac egzekwowania terminowości wykonania weryfikacji przez organ administracji geodezyjnej.
- Charakter przepisu art.21 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w szczególności w kontekście wykorzystania danych egib przez organ podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości, na ile dane te są wiążące dla gminy gdy są błędne.
- Nr księgi wieczystej, jaka to jest dana w końcu podmiotowa czy przedmiotowa, czy wnioskodawca musi wykazywać interes prawny gdy chce uzyskać ten numer, jaką zająć postawę w tej kwestii z punktu widzenia starosty?
- Jak postąpić w sytuacji niezgłoszenia i nieprzekazania dokumentów wynikowych pracy przez biegłego realizującego pracę na zlecenie sądu, a do organu wpływa postanowienie sądu wywierające skutki w postaci zmian położenia punktów granicznych lub wprowadzenie nowych punktów granicznych Omówienie podobnych spraw w odniesieniu do błędów w samych postanowieniach i decyzjach administracyjnych. Charakter rejestrowy a nie konstytutywny ewidencji gruntów i budynków.
- Zasady aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków na podstawie wniosku właściciela lub władającego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji przyjętej do pzgik (lub bez wniosku po nowelizacji ustawy).
- Czy czynnością materialno-techniczną można dokonać aktualizacji bazy egib polegającej na połączeniu działek ewidencyjnych, których podział został zatwierdzony decyzją administracyjną lub prawomocnym postanowieniem sądu?
- Decyzja zobowiązująca na podstawie art.22 ust.3 Ustawy Pgik.
- Związanie organu prowadzącego egib przepisami innych ustaw, w przypadku lasów, dróg i wód. Omówienie podstaw zmian dokonywanych w ewidencji i procedur z tym związanych.
- Aktualizacja egib na podstawie przepisu prawa oraz wpisów w innych rejestrach publicznych bez tzw. dowodu zmiany otrzymanego z zewnątrz. Aktualizacja bazy egib na podstawie materiałów zasobu.
- Umocowanie prawne organu II instancji w sprawach opisanych w Ustawie Pgik.
- Czy w przypadku gdy organ nie uzna argumentów wykonawcy w jego ustosunkowaniu się do negatywnego protokołu weryfikacji, prowadzi się pełne postępowanie administracyjne czy też wydaje się od razu decyzję administracyjną bez przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego?. Opis rozstrzygnięcia w decyzjach.
- Odmowa udostępnienia materiałów zasobu, spór o wysokość opłaty. Tryb postępowania i treść rozstrzygnięcia.
- Narady koordynacyjne w praktyce. Narady w formie tradycyjnej i elektronicznej oraz czy mogą być w formie mieszanej. Tryb, terminy, skutki jakie wywołuje protokół z narady. Na co zwracać uwagę szczególnie w uzgodnieniach od strony organu administracji geodezyjnej.
- GESUT – baza danych, jej tworzenie, aktualizacja, wyłączenia. Problem przewodów budowanych przez prywatnych inwestorów na prywatnych gruntach. Szczegółowe omówienie kompetencji organów w tym zakresie, procedur i praktyk w odniesieniu do przepisów prawnych.
- Tereny zamknięte, pomiary geodezyjne na terenach zamkniętych oraz terenach przylegających do terenów zamkniętych. Wspólne granice ewidencyjne terenów zamkniętych i przyległych, ustalanie położenia punktów granicznych wspólnych dla obu terenów.
- Nieodpłatne udostępnianie danych pzgik dla podmiotów realizujących zadania publiczne. Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej. Komu przysługuje, w jakich warunkach i na jakiej zasadzie można zwolnić z opłat za udostępnienie zasobu. Co to jest rejestr publiczny i co jest zadaniem publicznym.
- Opracowania geodezyjne w budownictwie, opracowania geodezyjno-prawne, wytyczenia i inwentaryzacje powykonawcze. Rola organu administracji geodezyjnej i innych organów w obiegu dokumentacji.
- Klasyfikacja gleboznawcza, procedury.
- Operat elektroniczny.