Obowiązkowy rejestr umów dla jednostek sektora finansów publicznych zgodnie z nowelizacją z dnia 1 lipca 2022r.

Szkolenia - prawo onlineotwartezamkniete

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązkiem raportowania umów, ustalaniem katalogu umów podlegającego raportowaniu i wyłączeń, zasadami publikacji zawieranych umów, zapoznanie z podstawowymi zasadami antykorupcyjnej normy ISO 37001, oraz pojęciem i przykładami korupcji.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Dnia 01.07.2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy, która nakłada na jednostki sektora finansów publicznych (min. samorządowe zakłady budżetowe, gminy) obowiązek raportowania umów pod groźbą kary. Informacje w tym przedmiocie będzie należało przesyłać do rejestru prowadzonego przez Ministerstwo Finansów i będą one podlegać publikacji na stronach jego internetowych. Z tego też powodu chcieliśmy zaproponować Państwu niniejsze szkolenie.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązkiem raportowania umów, ustalaniem katalogu umów podlegającego raportowaniu i wyłączeń, zasadami publikacji zawieranych umów, zapoznanie z podstawowymi zasadami antykorupcyjnej normy ISO 37001, oraz pojęciem i przykładami korupcji.

Metodyka

  • Dyskusja
  • Prezentacja
  • Wykład

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów odpowiedzialnych za zawieranie umów, na których będzie ciążyć obowiązek raportowania, a także kierowników jednostek odpowiedzialnych za raportowanie. Szkolenie jest przydatne także dla osób odpowiedzialnych za audyt, gospodarność i kontrolę wydatków w podmiocie.

Dnia 01.07.2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy, która nakłada na jednostki sektora finansów publicznych (min. samorządowe zakłady budżetowe, gminy) obowiązek raportowania umów pod groźbą kary. Informacje w tym przedmiocie będzie należało przesyłać do rejestru prowadzonego przez Ministerstwo Finansów i będą one podlegać publikacji na stronach jego internetowych. Z tego też powodu chcieliśmy zaproponować Państwu niniejsze szkolenie.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązkiem raportowania umów, ustalaniem katalogu umów podlegającego raportowaniu i wyłączeń, zasadami publikacji zawieranych umów, zapoznanie z podstawowymi zasadami antykorupcyjnej normy ISO 37001, oraz pojęciem i przykładami korupcji.

Metodyka

  • Dyskusja
  • Prezentacja
  • Wykład

Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów odpowiedzialnych za zawieranie umów, na których będzie ciążyć obowiązek raportowania, a także kierowników jednostek odpowiedzialnych za raportowanie. Szkolenie jest przydatne także dla osób odpowiedzialnych za audyt, gospodarność i kontrolę wydatków w podmiocie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

  • Pojęcie jednostki sektora finansów publicznych i tym samym podmiotu zobowiązanego do stosowania
    ustawy (Ustawa o finansach publicznych)
  • Ograniczenia w publikacji umów z uwagi na art. 5 Ustawy o dostępie do informacji publicznej. Pojęcie
    prywatności osoby fizycznej. Analiza orzecznictwa
  • Czy obowiązkowi publikacji podlega umowa o pracę, umowa zlecenie z osobą fizyczną?
  • Tajemnica przedsiębiorcy a tajemnica przedsiębiorstwa. Czym się od siebie różnią?
  • Kiedy tajemnica przedsiębiorcy może doprowadzić do odstąpienia od publikacji?
  • Ograniczenia w publikacji umów z uwagi na art. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Jakich umów dotyczy obowiązek publikacji?
  • Problematyka umów sprzedażowych. Czy zakład wodociągowy (będący samorządowym zakładem
    budżetowym) ma obowiązek publikacji każdej zawartej umowy o dostawę mediów?
  • Problematyka umów stanowiących przedmiot działalności podmiotu np. umowy zawierane przez NFZ.
  • Formy czynności prawnych, w tym problematyka formy dokumentowej i szczególnej, o których mowa w
    ustawie.
  • Umowa ustna a faktura. Czy faktura realizuje znamiona formy dokumentowej?
  • Umowa ustna a obowiązek publikacji.
  • Problem ustalania wartości umów zawieranych na czas nieokreślony (tj. dotyczących świadczeń
    powtarzalnych) w kontekście kwoty 500 zł, od której powstaje obowiązek publikacji. Jak liczyć w/w kwotę?
  • Na kim ciąży obowiązek publikacji?
  • Kto ponosi odpowiedzialność karną w sytuacji, gdy kierownik nie jest w stanie sam dokonywać
    raportowania i powierza swoje obowiązki pracownikowi, pracownik czy kierownik?
  • Wprowadzanie procedur wewnętrznych zapewniających sprawne raportowanie umów. Co dobrze
    napisania procedura powinna zawierać, by mogła chronić kierownika jednostki od odpowiedzialności
    karnej.
  • Termin publikacji. Od jakiego momentu należy liczyć termin w przypadku umów, które nie są podpisywane
    jednocześnie?
  • Jakie informacje dot. umów podlegają publikacji?
  • Na czym polega obowiązek podania wyłączenia spod zakresu publikacji? Czy wyłączenie takie może mieć
    charakter zbiorczy?
  • W jakim terminie należy dokonać obowiązku publikacji?
  • Czy za brak publikacji grożą sankcje?
  • Wady ustawy
  • Jak korzystać z obowiązków informacyjnych nałożonych przez ustawodawcę w Ustawie o finansach
    publicznych w kontekście zwalczania nadużyć we własnej jednostce? Zalety ustawy
  • Definicja korupcji
  • Przykłady korupcji
  • Zawieranie umów niepotrzebnych przez pracowników z uwagi na otrzymywane bonusy od sprzedawców
  • Transferowanie pieniędzy z podmiotu poprzez zawieranie niepotrzebnych umów z „zaprzyjaźnionymi”
    firmami (consulting, ekspertyzy, analizy, opinie, sprzedaż znaku towarowego …)
  • Problematyka umów marketingowych a korupcja
  • Zagrożenia związane z zawieraniem umów sponsoringu i darowizn
  • Omówienie antykorupcyjnej normy ISO 37001 – wybrane zagadnienia
  • Pojęcie jednostki sektora finansów publicznych i tym samym podmiotu zobowiązanego do stosowania
    ustawy (Ustawa o finansach publicznych)
  • Ograniczenia w publikacji umów z uwagi na art. 5 Ustawy o dostępie do informacji publicznej. Pojęcie
    prywatności osoby fizycznej. Analiza orzecznictwa
  • Czy obowiązkowi publikacji podlega umowa o pracę, umowa zlecenie z osobą fizyczną?
  • Tajemnica przedsiębiorcy a tajemnica przedsiębiorstwa. Czym się od siebie różnią?
  • Kiedy tajemnica przedsiębiorcy może doprowadzić do odstąpienia od publikacji?
  • Ograniczenia w publikacji umów z uwagi na art. 12 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Jakich umów dotyczy obowiązek publikacji?
  • Problematyka umów sprzedażowych. Czy zakład wodociągowy (będący samorządowym zakładem
    budżetowym) ma obowiązek publikacji każdej zawartej umowy o dostawę mediów?
  • Problematyka umów stanowiących przedmiot działalności podmiotu np. umowy zawierane przez NFZ.
  • Formy czynności prawnych, w tym problematyka formy dokumentowej i szczególnej, o których mowa w
    ustawie.
  • Umowa ustna a faktura. Czy faktura realizuje znamiona formy dokumentowej?
  • Umowa ustna a obowiązek publikacji.
  • Problem ustalania wartości umów zawieranych na czas nieokreślony (tj. dotyczących świadczeń
    powtarzalnych) w kontekście kwoty 500 zł, od której powstaje obowiązek publikacji. Jak liczyć w/w kwotę?
  • Na kim ciąży obowiązek publikacji?
  • Kto ponosi odpowiedzialność karną w sytuacji, gdy kierownik nie jest w stanie sam dokonywać
    raportowania i powierza swoje obowiązki pracownikowi, pracownik czy kierownik?
  • Wprowadzanie procedur wewnętrznych zapewniających sprawne raportowanie umów. Co dobrze
    napisania procedura powinna zawierać, by mogła chronić kierownika jednostki od odpowiedzialności
    karnej.
  • Termin publikacji. Od jakiego momentu należy liczyć termin w przypadku umów, które nie są podpisywane
    jednocześnie?
  • Jakie informacje dot. umów podlegają publikacji?
  • Na czym polega obowiązek podania wyłączenia spod zakresu publikacji? Czy wyłączenie takie może mieć
    charakter zbiorczy?
  • W jakim terminie należy dokonać obowiązku publikacji?
  • Czy za brak publikacji grożą sankcje?
  • Wady ustawy
  • Jak korzystać z obowiązków informacyjnych nałożonych przez ustawodawcę w Ustawie o finansach
    publicznych w kontekście zwalczania nadużyć we własnej jednostce? Zalety ustawy
  • Definicja korupcji
  • Przykłady korupcji
  • Zawieranie umów niepotrzebnych przez pracowników z uwagi na otrzymywane bonusy od sprzedawców
  • Transferowanie pieniędzy z podmiotu poprzez zawieranie niepotrzebnych umów z „zaprzyjaźnionymi”
    firmami (consulting, ekspertyzy, analizy, opinie, sprzedaż znaku towarowego …)
  • Problematyka umów marketingowych a korupcja
  • Zagrożenia związane z zawieraniem umów sponsoringu i darowizn
  • Omówienie antykorupcyjnej normy ISO 37001 – wybrane zagadnienia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - prawo

Celem szkolenia jest zaznajomienie różnych grup zawodowych z mapami jako dokumentami wykorzystywanymi w wielu procesach inwestycyjnych, administracyjnych, cywilnych. O mapie jako przedstawieniu w sposób subiektywny obrazu rzeczywistości i jego dokumentowaniu.

2025-01-31
31 stycznia 2025
2025-01-31
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wprowadzenie do tematyki gospodarowania nieruchomościami. Zakres regulacji ustawowych. Podstawowe pojęcia w gospodarce nieruchomościami i lokalowej. Podziały nieruchomości. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości. Opłaty adiacenckie. Prawo pierwokupu. Wywłaszczanie nieruchomości i odszkodowania.
2025-02-19
19 lutego 2025
2025-02-19
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Zapraszamy na szkolenie z prawa pracy, podczas którego trener omówi trudne i problematyczne przypadki. Dzięki czemu uzyskacie Państwo wiedzę jak w praktyce stosować przepisy.
2025-02-20
20 lutego 2025
2025-02-20
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.