Geodezyjny operat techniczny w formie elektronicznej na tle obowiązujących przepisów prawnych

Szkolenia - nieruchomości, budownictwo onlineotwartezamkniete

Celem tego szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności postępowania związanego z obiegiem dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej w organach administracji geodezyjnej, zasadami zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych, tworzeniem dokumentacji geodezyjnej, przekazywaniem dokumentacji do organu administracji

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
26.02.2025
Szkolenie online
950 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Niniejsze szkolenie ukazuje cyfryzację ww. procesów na tle obowiązujących przepisów
prawnych i wyjaśnia wiele istotnych kwestii z punktu widzenia zarówno administracji geodezyjnej jak i wykonawców prac geodezyjnych i geodetów uprawnionych.

Nabycie niezbędnej wiedzy i umiejętności w tym zakresie skutkować powinno ograniczeniem negatywnych protokołów weryfikacji prac po stronie organów administracji i przyspieszeniem tym samym tego elementu procesu inwestycyjnego.

Jak radzić sobie z dokumentacją w formie cyfrowej, czy i jak można ją poprawić, jakie elementy obejmuje, jak się ją prawidłowo uwierzytelnia? Na te oraz szereg innych pytań odpowiada szkolenie poświęcone cyfrowym operatom geodezyjnym.

Grupa docelowa:
Pracownicy organów administracji geodezyjnej, wojewódzkich i powiatowych ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, geodeci uprawnieni, projektanci, pracownicy gmin i inwestorzy na rynku nieruchomości. Uczestnikami mogą także być klienci usług geodezyjnych, branżyści i gestorzy sieci uzbrojenia terenu, zarządcy dróg, gospodarujący zasobami nieruchomości.

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Niniejsze szkolenie ukazuje cyfryzację ww. procesów na tle obowiązujących przepisów
prawnych i wyjaśnia wiele istotnych kwestii z punktu widzenia zarówno administracji geodezyjnej jak i wykonawców prac geodezyjnych i geodetów uprawnionych.

Nabycie niezbędnej wiedzy i umiejętności w tym zakresie skutkować powinno ograniczeniem negatywnych protokołów weryfikacji prac po stronie organów administracji i przyspieszeniem tym samym tego elementu procesu inwestycyjnego.

Jak radzić sobie z dokumentacją w formie cyfrowej, czy i jak można ją poprawić, jakie elementy obejmuje, jak się ją prawidłowo uwierzytelnia? Na te oraz szereg innych pytań odpowiada szkolenie poświęcone cyfrowym operatom geodezyjnym.

Grupa docelowa:
Pracownicy organów administracji geodezyjnej, wojewódzkich i powiatowych ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, geodeci uprawnieni, projektanci, pracownicy gmin i inwestorzy na rynku nieruchomości. Uczestnikami mogą także być klienci usług geodezyjnych, branżyści i gestorzy sieci uzbrojenia terenu, zarządcy dróg, gospodarujący zasobami nieruchomości.

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Niniejsze szkolenie ukazuje cyfryzację ww. procesów na tle obowiązujących przepisów
prawnych i wyjaśnia wiele istotnych kwestii z punktu widzenia zarówno administracji geodezyjnej jak i wykonawców prac geodezyjnych i geodetów uprawnionych.

Nabycie niezbędnej wiedzy i umiejętności w tym zakresie skutkować powinno ograniczeniem negatywnych protokołów weryfikacji prac po stronie organów administracji i przyspieszeniem tym samym tego elementu procesu inwestycyjnego.

Jak radzić sobie z dokumentacją w formie cyfrowej, czy i jak można ją poprawić, jakie elementy obejmuje, jak się ją prawidłowo uwierzytelnia? Na te oraz szereg innych pytań odpowiada szkolenie poświęcone cyfrowym operatom geodezyjnym.

Grupa docelowa:
Pracownicy organów administracji geodezyjnej, wojewódzkich i powiatowych ośrodków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, geodeci uprawnieni, projektanci, pracownicy gmin i inwestorzy na rynku nieruchomości. Uczestnikami mogą także być klienci usług geodezyjnych, branżyści i gestorzy sieci uzbrojenia terenu, zarządcy dróg, gospodarujący zasobami nieruchomości.

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Nowelizacja Ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.

  • Pandemia Covid-19 katalizatorem zmian także w geodezji i kartografii.
  • Nowe podejście do dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Nowe definicje ustawowe i rozwiązania w zakresie cyfryzacji.

2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.

  • Zasady kompletowania i przekazywania wyników prac geodezyjnych i kartograficznych do zasobu geodezyjnego.
  • Obowiązująca forma operatu technicznego.
  • Skład operatu technicznego.

3. Opracowanie wynikowej dokumentacji geodezyjnej w formie cyfrowej:

  • Spis treści operatu technicznego.
  • Sprawozdanie techniczne i jego zawartość. Analiza dokumentów źródłowych i opis przebiegu prac.
  • Mapa porównania z terenem.
  • Wykazy współrzędnych.
  • Szkic polowy. Zasady sporządzania, znaki na szkicach polowych.
  • Dokumenty operatu niezbędne do aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków.
  • Inne dokumenty skanowane, dokumenty nieskanowane generowane z urządzeń pomiarowych.
  • Scalanie dokumentów w jeden operat.
  • Pliki elektroniczne przekazywane wraz z operatem

4. Uwierzytelnianie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do zasobu geodezyjnego.

  • Profil zaufany.
  • Kwalifikowany podpis elektroniczny.
  • Podpis z elektronicznego dowodu osobistego.
  • Weryfikacja podpisów elektronicznych.
  • Skutek prawny przyjęcia do zasobu nieprawidłowo uwierzytelnionego operatu.
  • Skutek prawny wydania zamawiającemu mapy lub innego dokumentu z nieprawidłowym lub nieważnym podpisem elektronicznym.
  • Co nas czeka w przyszłości w obszarze elektronicznego uwierzytelniania.

5. Zgłaszanie i przekazywanie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej do organu administracji geodezyjnej.

  • Dostęp do systemu do prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Obieg dokumentacji elektronicznej od Wykonawcy prac w zasobie geodezyjnym.
  • Zgłoszenie pracy geodezyjnej lub kartograficznej. Zakres pracy.
  • Pobieranie dokumentów i materiałów niezbędnych do wykonania pracy.
  • Informacja o innych zgłoszonych pracach w obszarze opracowania.
  • Zgłoszenie uzupełniające.
  • Zaniechanie i przywrócenie terminu. Zasady.
  • Przekazanie operatu technicznego do organu administracji geodezyjnej.
  • Weryfikacja przez organ administracji zgodności opracowania z przepisami z zakresu geodezji i kartografii. Terminy.
  • Protokół weryfikacji.
  • Przyjęcie formalne operatu do zasobu.
  • Ocena przyjętej dokumentacji przed aktualizacją bazy ewidencji gruntów i budynków.

6. Klauzulowanie cyfrowej i niecyfrowej dokumentacji geodezyjnej.

7. Oświadczenia na niektórych cyfrowych opracowaniach geodezyjnych.

8. Ważne daty.

9. Zwrot operatu z nieprawidłowościami a termin na złożenie pisemnego stanowiska wykonawcy prac.

10. Decyzja odmawiająca przyjęcie operatu do zasobu geodezyjnego.

11. Pliki generowane z bazy roboczej wykonawcy prac geodezyjnych i ich przekazywanie do organu administracji geodezyjnej. Weryfikacja i walidacja plików przez organ.

12. Spory na tle nieprawidłowości w operatach ujawnionych po przyjęciu do państwowego zasobu. Czy operat
można wówczas poprawić, uzupełnić, zmienić jego treść?

13. Spory na tle zakresu opracowania i wysokości opłaty publiczno-prawnej za zgłoszenie pracy.

14. Odpowiedzialność wykonawcy prac, kierownika pracy, osób opracowujących poszczególne dokumenty
operatu, osób weryfikujących, organu administracji geodezyjnej.

15. Zasilanie wynikami prac baz danych. Modele danych. Formaty wymiany danych.

16. Podsumowanie i wnioski

1. Nowelizacja Ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.

  • Pandemia Covid-19 katalizatorem zmian także w geodezji i kartografii.
  • Nowe podejście do dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Nowe definicje ustawowe i rozwiązania w zakresie cyfryzacji.

2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.

  • Zasady kompletowania i przekazywania wyników prac geodezyjnych i kartograficznych do zasobu geodezyjnego.
  • Obowiązująca forma operatu technicznego.
  • Skład operatu technicznego.

3. Opracowanie wynikowej dokumentacji geodezyjnej w formie cyfrowej:

  • Spis treści operatu technicznego.
  • Sprawozdanie techniczne i jego zawartość. Analiza dokumentów źródłowych i opis przebiegu prac.
  • Mapa porównania z terenem.
  • Wykazy współrzędnych.
  • Szkic polowy. Zasady sporządzania, znaki na szkicach polowych.
  • Dokumenty operatu niezbędne do aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków.
  • Inne dokumenty skanowane, dokumenty nieskanowane generowane z urządzeń pomiarowych.
  • Scalanie dokumentów w jeden operat.
  • Pliki elektroniczne przekazywane wraz z operatem

4. Uwierzytelnianie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do zasobu geodezyjnego.

  • Profil zaufany.
  • Kwalifikowany podpis elektroniczny.
  • Podpis z elektronicznego dowodu osobistego.
  • Weryfikacja podpisów elektronicznych.
  • Skutek prawny przyjęcia do zasobu nieprawidłowo uwierzytelnionego operatu.
  • Skutek prawny wydania zamawiającemu mapy lub innego dokumentu z nieprawidłowym lub nieważnym podpisem elektronicznym.
  • Co nas czeka w przyszłości w obszarze elektronicznego uwierzytelniania.

5. Zgłaszanie i przekazywanie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej do organu administracji geodezyjnej.

  • Dostęp do systemu do prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Obieg dokumentacji elektronicznej od Wykonawcy prac w zasobie geodezyjnym.
  • Zgłoszenie pracy geodezyjnej lub kartograficznej. Zakres pracy.
  • Pobieranie dokumentów i materiałów niezbędnych do wykonania pracy.
  • Informacja o innych zgłoszonych pracach w obszarze opracowania.
  • Zgłoszenie uzupełniające.
  • Zaniechanie i przywrócenie terminu. Zasady.
  • Przekazanie operatu technicznego do organu administracji geodezyjnej.
  • Weryfikacja przez organ administracji zgodności opracowania z przepisami z zakresu geodezji i kartografii. Terminy.
  • Protokół weryfikacji.
  • Przyjęcie formalne operatu do zasobu.
  • Ocena przyjętej dokumentacji przed aktualizacją bazy ewidencji gruntów i budynków.

6. Klauzulowanie cyfrowej i niecyfrowej dokumentacji geodezyjnej.

7. Oświadczenia na niektórych cyfrowych opracowaniach geodezyjnych.

8. Ważne daty.

9. Zwrot operatu z nieprawidłowościami a termin na złożenie pisemnego stanowiska wykonawcy prac.

10. Decyzja odmawiająca przyjęcie operatu do zasobu geodezyjnego.

11. Pliki generowane z bazy roboczej wykonawcy prac geodezyjnych i ich przekazywanie do organu administracji geodezyjnej. Weryfikacja i walidacja plików przez organ.

12. Spory na tle nieprawidłowości w operatach ujawnionych po przyjęciu do państwowego zasobu. Czy operat
można wówczas poprawić, uzupełnić, zmienić jego treść?

13. Spory na tle zakresu opracowania i wysokości opłaty publiczno-prawnej za zgłoszenie pracy.

14. Odpowiedzialność wykonawcy prac, kierownika pracy, osób opracowujących poszczególne dokumenty
operatu, osób weryfikujących, organu administracji geodezyjnej.

15. Zasilanie wynikami prac baz danych. Modele danych. Formaty wymiany danych.

16. Podsumowanie i wnioski

1. Nowelizacja Ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.

  • Pandemia Covid-19 katalizatorem zmian także w geodezji i kartografii.
  • Nowe podejście do dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Nowe definicje ustawowe i rozwiązania w zakresie cyfryzacji.

2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.

  • Zasady kompletowania i przekazywania wyników prac geodezyjnych i kartograficznych do zasobu geodezyjnego.
  • Obowiązująca forma operatu technicznego.
  • Skład operatu technicznego.

3. Opracowanie wynikowej dokumentacji geodezyjnej w formie cyfrowej:

  • Spis treści operatu technicznego.
  • Sprawozdanie techniczne i jego zawartość. Analiza dokumentów źródłowych i opis przebiegu prac.
  • Mapa porównania z terenem.
  • Wykazy współrzędnych.
  • Szkic polowy. Zasady sporządzania, znaki na szkicach polowych.
  • Dokumenty operatu niezbędne do aktualizacji bazy ewidencji gruntów i budynków.
  • Inne dokumenty skanowane, dokumenty nieskanowane generowane z urządzeń pomiarowych.
  • Scalanie dokumentów w jeden operat.
  • Pliki elektroniczne przekazywane wraz z operatem

4. Uwierzytelnianie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do zasobu geodezyjnego.

  • Profil zaufany.
  • Kwalifikowany podpis elektroniczny.
  • Podpis z elektronicznego dowodu osobistego.
  • Weryfikacja podpisów elektronicznych.
  • Skutek prawny przyjęcia do zasobu nieprawidłowo uwierzytelnionego operatu.
  • Skutek prawny wydania zamawiającemu mapy lub innego dokumentu z nieprawidłowym lub nieważnym podpisem elektronicznym.
  • Co nas czeka w przyszłości w obszarze elektronicznego uwierzytelniania.

5. Zgłaszanie i przekazywanie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej do organu administracji geodezyjnej.

  • Dostęp do systemu do prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Obieg dokumentacji elektronicznej od Wykonawcy prac w zasobie geodezyjnym.
  • Zgłoszenie pracy geodezyjnej lub kartograficznej. Zakres pracy.
  • Pobieranie dokumentów i materiałów niezbędnych do wykonania pracy.
  • Informacja o innych zgłoszonych pracach w obszarze opracowania.
  • Zgłoszenie uzupełniające.
  • Zaniechanie i przywrócenie terminu. Zasady.
  • Przekazanie operatu technicznego do organu administracji geodezyjnej.
  • Weryfikacja przez organ administracji zgodności opracowania z przepisami z zakresu geodezji i kartografii. Terminy.
  • Protokół weryfikacji.
  • Przyjęcie formalne operatu do zasobu.
  • Ocena przyjętej dokumentacji przed aktualizacją bazy ewidencji gruntów i budynków.

6. Klauzulowanie cyfrowej i niecyfrowej dokumentacji geodezyjnej.

7. Oświadczenia na niektórych cyfrowych opracowaniach geodezyjnych.

8. Ważne daty.

9. Zwrot operatu z nieprawidłowościami a termin na złożenie pisemnego stanowiska wykonawcy prac.

10. Decyzja odmawiająca przyjęcie operatu do zasobu geodezyjnego.

11. Pliki generowane z bazy roboczej wykonawcy prac geodezyjnych i ich przekazywanie do organu administracji geodezyjnej. Weryfikacja i walidacja plików przez organ.

12. Spory na tle nieprawidłowości w operatach ujawnionych po przyjęciu do państwowego zasobu. Czy operat
można wówczas poprawić, uzupełnić, zmienić jego treść?

13. Spory na tle zakresu opracowania i wysokości opłaty publiczno-prawnej za zgłoszenie pracy.

14. Odpowiedzialność wykonawcy prac, kierownika pracy, osób opracowujących poszczególne dokumenty
operatu, osób weryfikujących, organu administracji geodezyjnej.

15. Zasilanie wynikami prac baz danych. Modele danych. Formaty wymiany danych.

16. Podsumowanie i wnioski

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - nieruchomości, budownictwo

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego ugruntują oraz poszerzą Państwo swoją wiedzę w zakresie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Nasz ekspert przedstawi kompleksowo ich ujęcie w księgach rachunkowych oraz wskaże możliwe rozwiązania problemów z tym związanych na podstawie case studys oraz zadań.

2024-12-05
05 grudnia 2024
2024-12-05
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Cel szkolenia: Wskazanie regulacji prawnych obowiązujących w systemie prawa polskiego dotyczących renty planistycznej i opłat adiacenckich wraz z ich rodzajami oraz procedurą i praktyką stosowania przez organy administracji publicznej

2024-12-10
10 grudnia 2024
2024-12-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Planowane przez Ministerstwo zmiany podatku od nieruchomości są spowodowane orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 4 lipca 2023 r. (sygn. akt: SK 14/21). W wyroku uznano za niekonstytucyjne rozwiązanie polegające na definiowaniu obiektów będących przedmiotem opodatkowania poprzez odesłanie do przepisów prawa budowlanego. Prawo budowlane nie zostało napisane dla celów podatkowych.
2025-01-20
20 stycznia 2025
2025-01-20
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.