Ewidencja miejscowości, ulic i adresów po zmianie przepisów prawnych

Szkolenia - nieruchomości, budownictwo onlineotwartezamkniete

Celem szkolenia jest omówienie zasad nadawania, zmiany i znoszenia nazw miejscowości, ulic i numerów porządkowych, Nowelizacji rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów i m.in.. Ogólnych zasad gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji wynikających ze znowelizowanych przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Adresaci szkolenia:
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów zajmujących się nadawaniem, znoszeniem oraz zmianą nazw, numeracją i ewidencjonowaniem miejscowości, ulic i adresów, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Adresaci szkolenia:
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów zajmujących się nadawaniem, znoszeniem oraz zmianą nazw, numeracją i ewidencjonowaniem miejscowości, ulic i adresów, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Nadawanie, zmiana i zniesienie nazw miejscowości, granice miejscowości, także w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości.

2. Nadawanie i zmiana nazw ulic i placów, także w związku z numeracją porządkową nieruchomości.

3. Nadawanie numerów porządkowych. Podstawy prawne. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Przedmiot numeracji.

4. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów jako rejestr publiczny. Ogólne zasady gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji wynikające ze znowelizowanych przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.

5. Jak dostosować obecną ewidencję do obowiązujących przepisów?

6. Numery prognozowane dla budynków.

7. Numery dla budynków w budowie.

8. Numery dla budynków wybudowanych.

9. Numery dla budynków, gdy nie były przedmiotem prognozy.

10. Numeracja porządkowa dla nieruchomości przy drogach wewnętrznych.

11. Numeracja porządkowa gdy brak zgody na nazwę ulicy stanowiącej drogę wewnętrzną.

12. Numeracja, gdy budynki znajdują się w znacznym oddaleniu od ulicy.

13. Numeracja porządkowa w budownictwie wielorodzinnym.

14. Numeracja budynków u zbiegu ulic i na placach, przy rondach. Wejścia główne do budynku a wejścia do lokali.

15. Numeracja porządkowa przy ulicach na granicach gmin i miejscowości w tej samej gminie.

16. Numeracja porządkowa a numery lokali.

17. Numeracja przy ulicach gminnych nie objętych uchwałami o zaliczeniu do drogi publicznej.

18. Nadawanie numerów porządkowych z urzędu. Ttzw. „przenumerowanie”. Zmiana przepisów wykonawczych do Ustawy Pgik w tym zakresie. Warunki stosowania, orzecznictwo sądów. Czy zmiana przepisów wystarczy?

19. Adresy nieruchomości.

20. Zasady udostępniania danych EMUiA w świetle nowych przepisów.

21. Wymiana danych z innymi rejestrami.

22. Omówienie zakresu informacji gromadzonych w EMUiA,

23. Organizacja, tryb tworzenia i aktualizacji danych w EMUiA,

24. Wnioski o ustalenie numeru porządkowego, kto może złożyć, rozpatrywanie wniosków. Nowy wzór wniosku, omówienie. Załączniki do wniosku, czy można ich wymagać, jakich i w jakich sytuacjach?

25. Zawiadomienia o nadaniu nr porządkowego, również w konteście zmian w baach danych ewidencji gruntów i budynków.

26. Odmowa nadania numeru porządkowego. W jaki sposób i w jakich okolicznościach?

27. Uchwały rad gmin w sprawie przebiegu oraz nadania nazw ulicom i placom i ich wpływ na numerację adresową.

28. Oznaczanie nieruchomości w terenie.

29. Tablice miejscowości, tabliczki z nazwami ulic, tabliczki kierunkowe etc.

30. Egzekwowanie obowiązku oznaczania nieruchomości.

1. Nadawanie, zmiana i zniesienie nazw miejscowości, granice miejscowości, także w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości.

2. Nadawanie i zmiana nazw ulic i placów, także w związku z numeracją porządkową nieruchomości.

3. Nadawanie numerów porządkowych. Podstawy prawne. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Przedmiot numeracji.

4. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów jako rejestr publiczny. Ogólne zasady gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji wynikające ze znowelizowanych przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.

5. Jak dostosować obecną ewidencję do obowiązujących przepisów?

6. Numery prognozowane dla budynków.

7. Numery dla budynków w budowie.

8. Numery dla budynków wybudowanych.

9. Numery dla budynków, gdy nie były przedmiotem prognozy.

10. Numeracja porządkowa dla nieruchomości przy drogach wewnętrznych.

11. Numeracja porządkowa gdy brak zgody na nazwę ulicy stanowiącej drogę wewnętrzną.

12. Numeracja, gdy budynki znajdują się w znacznym oddaleniu od ulicy.

13. Numeracja porządkowa w budownictwie wielorodzinnym.

14. Numeracja budynków u zbiegu ulic i na placach, przy rondach. Wejścia główne do budynku a wejścia do lokali.

15. Numeracja porządkowa przy ulicach na granicach gmin i miejscowości w tej samej gminie.

16. Numeracja porządkowa a numery lokali.

17. Numeracja przy ulicach gminnych nie objętych uchwałami o zaliczeniu do drogi publicznej.

18. Nadawanie numerów porządkowych z urzędu. Ttzw. „przenumerowanie”. Zmiana przepisów wykonawczych do Ustawy Pgik w tym zakresie. Warunki stosowania, orzecznictwo sądów. Czy zmiana przepisów wystarczy?

19. Adresy nieruchomości.

20. Zasady udostępniania danych EMUiA w świetle nowych przepisów.

21. Wymiana danych z innymi rejestrami.

22. Omówienie zakresu informacji gromadzonych w EMUiA,

23. Organizacja, tryb tworzenia i aktualizacji danych w EMUiA,

24. Wnioski o ustalenie numeru porządkowego, kto może złożyć, rozpatrywanie wniosków. Nowy wzór wniosku, omówienie. Załączniki do wniosku, czy można ich wymagać, jakich i w jakich sytuacjach?

25. Zawiadomienia o nadaniu nr porządkowego, również w konteście zmian w baach danych ewidencji gruntów i budynków.

26. Odmowa nadania numeru porządkowego. W jaki sposób i w jakich okolicznościach?

27. Uchwały rad gmin w sprawie przebiegu oraz nadania nazw ulicom i placom i ich wpływ na numerację adresową.

28. Oznaczanie nieruchomości w terenie.

29. Tablice miejscowości, tabliczki z nazwami ulic, tabliczki kierunkowe etc.

30. Egzekwowanie obowiązku oznaczania nieruchomości.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - nieruchomości, budownictwo

Planowane przez Ministerstwo zmiany podatku od nieruchomości są spowodowane orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 4 lipca 2023 r. (sygn. akt: SK 14/21). W wyroku uznano za niekonstytucyjne rozwiązanie polegające na definiowaniu obiektów będących przedmiotem opodatkowania poprzez odesłanie do przepisów prawa budowlanego. Prawo budowlane nie zostało napisane dla celów podatkowych.
2025-01-20
20 stycznia 2025
2025-01-20
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Celem szkolenia jest zaznajomienie różnych grup zawodowych z mapami jako dokumentami wykorzystywanymi w wielu procesach inwestycyjnych, administracyjnych, cywilnych. O mapie jako przedstawieniu w sposób subiektywny obrazu rzeczywistości i jego dokumentowaniu.

2025-01-31
31 stycznia 2025
2025-01-31
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego ugruntują oraz poszerzą Państwo swoją wiedzę w zakresie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Nasz ekspert przedstawi kompleksowo ich ujęcie w księgach rachunkowych oraz wskaże możliwe rozwiązania problemów z tym związanych na podstawie case studys oraz zadań.

2025-02-06
06 lutego 2025
2025-02-06
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.