Szybkość zaufania

Gamma - Szybkość zaufania

    Zaufanie jest tak podstawowym elementem biznesu, że bardzo rzadko omawiane jest w sposób analityczny i przystępny. Książka „Szybkość zaufania” zawiera liczne porady dla przedsiębiorców dotyczące tego, jak radzić sobie z zaufaniem w celu przyspieszenia rozwoju i zredukowania kosztów, pomijając przy tym wszelkie pułapki. Im więcej zaufania w firmie, tym szybciej można pracować przy mniejszych kosztach.

    Szybkość, na jaką możesz ocenić zaufanie decyduje o tym, w jakim tempie firma może się rozwijać, ponieważ wpływa ona na każdy rodzaj relacji. Mówimy tu o relacji z pracownikami, nowozatrudnionymi, partnerami biznesowymi, inwestorami oraz klientami.

    Autor książki poświęcił całą swoją karierę na opracowanie zasad w niej zawartych. Podzielił on zaufanie na cztery główne komponenty: integralność, zamiar, zdolność i wynik. Pierwsze dwa definiują charakter, a dwa kolejne kompetencje. Pomiary niedoboru tych komponentów pozwalają określić sposób na naprawienie, zbudowanie lub zwiększenie zaufania.

    Integralność – bez niej nie jesteśmy w stanie stworzyć fundamentów, na których można zbudować zaufanie. Covey definiuje ten czynnik jako bycie uczciwym, mówienie prawdy oraz pozostawianie odpowiedniego wrażenia. Oprócz uczciwości, integralność wymaga trzech rzeczy: stosowności – zachowanie zgodne z naszymi wartościami budzi zaufanie; pokory – to, co dobre, musi być ważniejsze od bycia dobrym; odwagi – kiedy właściwe działanie przychodzi z trudem, integralność wymaga odwagi.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy: Zapraszamy.


    Zamiar – autor definiuje zamiar jako plan lub cel i dzieli na trzy komponenty: motyw – motyw, który najbardziej budzi zaufanie to ten, który przejawia się prawdziwą troską o pracowników i klientów; program – co zamierzasz robić bazując na swoim motywie? Program, który budzi największe zaufanie jest korzystny dla obu stron; zachowanie – chodzi o konkretne działanie, które wynika z motywu i programu. Zachowanie, które budzi duże zaufanie to działanie w najlepszym interesie innych osób. Przedsiębiorcy powinni skupiać się na relacjach z klientami i partnerami.

    Zdolność – autor dzieli ten czynnik na cztery kluczowe części: talent, postawę, wiedzę i styl. Im bardziej odpowiadają one potrzebom sytuacji, tym wyższe są kompetencje. Przy ocenie możliwości inwestycyjnych, należy skupić się na zdolnościach zespołu zarządzającego: czy sprosta on oczekiwaniom, których wymaga szybki rozwój firmy.

    Wyniki – Najsilniejszym i najprostszym testem na zaufanie jest wynik – nie tylko jaki on był, ale też jak powstał. To jest szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy myślą o nowych przedsięwzięciach. Rozmawiając z kierownikami wyższego szczebla, warto zwracać uwagę na sprawdzone wyniki, ich wkład we wcześniejsze sukcesy firmy oraz ich znaczenie dla potrzeb firmy.

    Inwestowanie w zaufanie – autor wskazuje na 13 różnych inicjatyw, których przedsiębiorcy mogą się podjąć, aby wzbudzić zaufanie. Ponieważ jego budowanie w naszym miejscu pracy napędza jego rozwój, kluczową kwestią jest to, jak i gdzie tworzyć te inwestycje w zaufanie. Zadajmy sobie pytania: co możemy osiągnąć poprzez inwestycję w zaufanie? Co ryzykujemy poświęcając nasze zasoby w celu jego budowy?

    Książka „Szybkość zaufania” udowadnia, że im większe zaufanie zbudujemy, tym lepszymi przedsiębiorcami się staniemy. Ta sama zasada dotyczy osobistych relacji z innymi ludźmi.  

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza