Od dobrego do wielkiego

Gamma - Od dobrego do wielkiego
    Aby odnaleźć klucz do sukcesu, zespół badawczy Collinsa, składający się z 21 naukowców, w trakcie pięcioletniego projektu przeanalizował około 6 000 artykułów, stworzył ponad 2 000 stron transkrypcji wywiadów  oraz 384 megabajtów danych komputerowych. Rezultaty mogą zaskoczyć wielu czytelników, a niektórych nawet zmartwić.

    Wyzwanie – „Built to Last”, definiujące badanie na temat zarządzania z lat dziewięćdziesiątych, pokazało, jak największe firmy z upływem czasu zaczęły triumfować nad innymi oraz jak długoterminowe wyniki mogą zostać zawarte w DNA przedsiębiorstwa od samych początków jego istnienia. Ale co z firmami, które nie rodzą się z dobrym DNA? Jak dobre, przeciętne, a nawet słabe firmy zyskują nieustającą świetność?

    Badanie – nasuwa się tu pytanie, które już od lat krążyło po głowie autora. Czy istnieją firmy, które przeciwstawiają się grawitacji i przekształcają długotrwałą przeciętność w długotrwałą wyższość i przewagę? I jeśli tak, to jakie są uniwersalne cechy charakterystyczne, które powodują, że dobre firmy stają się świetne?

    Standardy – przy użyciu wskaźników referencyjnych, Collins i jego zespół badawczy zidentyfikowali zestaw elitarnych firm, którym udało się uzyskać wysokie wyniki i utrzymać je na tym samym poziomie przez co najmniej 15 lat. Brzmi wspaniale. Po gwałtownym skoku, te „kwitnące” przedsiębiorstwa wygenerowały skumulowaną stopę zwrotu z akcji, która przebiła rynek giełdowy średnio 7 razy w ciągu 15 lat, osiągając wynik lepszy niż dwukrotność wyników uzyskanych przez indeks złożony największych światowych firm, takich jak Coca-Cola, Intel, General Electric i Merck.
    Porównania – zespół badawczy zestawił ze sobą te „kwitnące” firmy z ostrożnie dobraną grupą przedsiębiorstw, którym, nie udało się przeskoczyć z dobrego poziomu na ten najlepszy. Jaka była między nimi różnica? Dlaczego jedna grupa firm odniosła tak spektakularny sukces, a pozostałe były tylko „dobre”?

    W ciągu pięciu lat, naukowcy w swoim badaniu przeanalizowali historię wszystkich 28 spółek. Po spędzeniu godzin na odczytywaniu masy danych i tysięcy stron wywiadów, Collins i jego zespół odkryli kluczowe wyznaczniki sukcesu, które sprawiły, że niektóre firmy go osiągnęły, a niektóre nie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenie zarządzanie zespołem pracowniczym - jak zbudować silny zespół? Wznieś na wyższy poziom swoje umiejętności zarządzania zespołem. Szkolenie przeznaczone dla menagerów i liderów.
    Tematy powiązane z tym szkoleniem: szkolenie online - zarządzanie zespołem, szkolenia menedżerskie. inne szkolenia online

     
    Wyniki – rezultaty badania „Od dobrego do wielkiego” mogą zaskoczyć wielu czytelników i rzucić światło na praktycznie każdy obszar strategii zarządzania. Wyniki te składają się z pięciu punktów: Liderzy Piątego Stopnia (zespół badawczy był bardzo zaskoczony tym, że istnieje pewien rodzaj przywództwa, który jest wymagany, aby doprowadzić do sukcesu firmy); Koncepcja Jeża (aby dotrzeć od dobrego do wielkiego, należy przekraczać kompetencje); Kultura Dyscypliny (kiedy połączymy kulturę dyscypliny z etyką przedsiębiorczości, otrzymamy magiczną alchemię dobrych wyników); Akceleratory Technologii („kwitnące” firmy w inny sposób myślą o roli technologii); Koło Zamachowe i Błędne Koło Powiązań (ci, którzy uruchamiają radykalne programy zmian i przeprowadzają bolesną restrukturyzację, najprawdopodobniej poniosą porażkę podczas próby wkroczenia na wyższy poziom).
    „Niektóre z kluczowych koncepcji rozpoznanych w trakcie badania”,  komentuje Jim Collins, „są sprzeczne z naszą nowoczesną kulturą i mogą zmartwić wielu ludzi”. Prawdopodobnie tak będzie, ale kogo stać na zlekceważenie takich wyników?

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza