Lojalność klienta to złoty standard w biznesie. To nie to samo co satysfakcja konsumenta – usatysfakcjonowani klienci niekoniecznie dokonają ponownego zakupu. Złotym Graalem biznesu jest zdecydowanie budowanie lojalności. Ale jest jedna pułapka. Nie zdobędziesz lojalnych klientów bez zaangażowanych pracowników.
Ludzie spędzają ponad 30% swojego czasu na zajęciach związanych stricte z ich pracą. Mówimy tu o czasie spędzanym z daleka od rodziny, przyjaciół oraz na innych aktywnościach. Badania z Instytutu Gallupa dowodzą, że 91% pracowników jest albo niezaangażowanych w swoją pracę, albo aktywnie niezaangażowanych, co oznacza, że po prostu jej nienawidzą.
Główną przyczyną tych wyników jest fakt, że zarząd nie ufa swoim ludziom. I jest to bardzo przykre, ponieważ klienci chcą, żeby teraz się coś działo. A jeśli twoi pracownicy nie są upoważnieni do podejmowania jakichkolwiek decyzji, cały proces działania staje się znacznie bardziej zawiły, co bardzo szybko powoduje frustrację klientów. Wszyscy chcą wykonywać „dobrą robotę”, ale większość ludzi nie znajduje się w odpowiednich miejscach, więc muszą wykorzystywać swoje słabości jako główne atuty. Zarząd wybiera nieodpowiednich ludzi na nieodpowiednie stanowiska.
„Empowerment. Odkryj ukrytą moc twoich pracowników!” to krótka książka z bardzo dobrym przesłaniem. Oto jej najważniejsze aspekty:
Upoważnienie to coś, co może całkowicie zmienić naszą firmę, jeśli zostanie odpowiednio wykorzystane. Ta książka stanowi świetny przewodnik po tym, co najważniejsze w tym procesie. Wprowadzenie nowej kultury firmy wymaga dużego nakładu pracy, ale jest to zdecydowanie warte swojej ceny.