Umiarkowany poziom stresu w pracy zawodowej jest nieunikniony, a wręcz potrzebny - pomaga on w zwiększeniu produktywności i wydajności. Nadmiar stresu może jednak nie tylko negatywnie wpłynąć na wyniki w pracy, ale nawet doprowadzić do "wypalenia", czyli zupełnej utraty zainteresowania i satysfakcji z wykonywanej pracy.
Oczywistymi następstwami nadmiernego stresu są również problemy w relacjach z otoczeniem oraz problemy w innych sferach życia. Okazuje się, że najczęściej obwinianym za stres w miejscu pracy czynnikiem jest brak poczucia kontroli.
Warto jednak pamiętać, że nie nad wszystkim w życiu, a nawet na własnym stanowisku pracy będziemy mieć pełną kontrolę. Nie oznacza to jednak bezsilności czy bezradności. Jest to coś, do czego należy się stopniowo przyzwyczajać, aby "nie dać się oszaleć".
W początkowych fazach wzmożonego stresu warto poprosić o pomoc ze strony kolegów z pracy lub nawet przełożonego. Wbrew pozorom, bez względu na to jak świetne wyniki są osiągane przez innych, wszyscy jesteśmy ludźmi, nawet przełożony, który najprawdopodobniej doskonale rozumie, że pomoc zestresowanego pracownikowi leży również w jego interesie.