Rozmowa motywacyjna z pracownikiem

Rozmowa motywacyjna ma na celu dotarcie do serca i emocji rozmówcy, dzięki czemu pobudzamy w nim głęboką potrzebę działania i stan emocjonalny pozwalający na zdecydowane i śmiałe akcje.

Gamma - Rozmowa motywacyjna z pracownikiem

    Rozmowa motywacyjna ma na celu dotarcie do serca i emocji rozmówcy, dzięki czemu pobudzamy w nim głęboką potrzebę działania i stan emocjonalny pozwalający na zdecydowane i śmiałe akcje.

    Jedną ze wskazówek jakie mają dla nas profesjonalni mówcy motywacyjni to zawężenie tematu przemowy. Przykładowo, rozmowę przeprowadzać jednorazowo na jeden, konkretny temat - jeśli mamy problem z zaangażowaniem, rozmawiajmy o zaangażowaniu, jeśli z osiąganiem wyznaczonych celów, rozmawiajmy o tym. ważne jest, aby odbiorca mógł skupić uwagę na konkretnym problemie i miał pełną świadomość o tym, co dokładnie musi ulec poprawie.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak delegować i motywować zespół? Jak skutecznie zarządzać projektami? Jak zostać sprawnym liderem w firmie? Jak budować zaangażowanie w zespole? Sprawdź nasze szkolenia menadżerskie np: szkolenie zarządzanie zespołem, szkolenie project manager. Sprawdź je.

     

    Przez cały okres trwania rozmowy czy przemowy warto utrzymać pozytywne nastawienie i wysoki poziom entuzjazmu.

    Energia, jaką emitujemy podczas rozmowy z pewnością zostanie przekazana pracownikowi, który później z tym samym nastawieniem powróci do swoich obowiązków, a chodzi przecież właśnie o podniesienie jego chęci do ich wykonywania.

    Podawajmy też dużo przykładów, przypowieści, doświadczeń z życia wziętych - pozwolenie odbiorcy na wyobrażenie sobie siebie samego w sytuacji, kiedy pozytywna zmiana już nastąpiła podniesie jego chęci do wprowadzenia jej w życie.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza