Excel – ZACHOWANIE ZER WIODĄCYCH

Czasem zdarza się, że wprowadzane przez nas do arkusza liczby zaczynają się od 0. Niestety program domyślnie usuwa początkowe zera. Na szczęście są sposoby by poradzić sobie z tym problemem.

Gamma - Excel - ZACHOWANIE ZER WIODĄCYCH

 

Excel - ZACHOWANIE ZER WIODĄCYCH

Czasem zdarza się, że wprowadzane przez nas do arkusza liczby zaczynają się od 0. Niestety program domyślnie usuwa początkowe zera. Na szczęście są sposoby by poradzić sobie z tym problemem.

Zachowanie zer wiodących jest ważne i może się przydać w przypadku pracy z danymi jak: numery PESEL, kody pocztowe, kody produktów, numery telefonów komórkowych.

Pierwszym i najszybszym sposobem na to jest dodanie na początku naszych danych apostrofu (') jak w przykładzie poniżej:

zachowanie zer za pomoca apostrofu

 

Kolejnym sposobem - przydatnym przy pracy z dużą ilością danych - jest zmiana formatu komórek na format tekstowy.

Aby to zrobić, należy najpierw zaznaczyć zakres komórek, do których będziemy wprowadzać dane.

Następnie wystarczy wejść w zakładkę Narzędzia główne i tam w grupie Liczba, wybrać z rozwijanej listy Tekstowe jako rodzaj formatu komórek.

Wprowadzane przez nas dane będą wyglądały jak na przykładzie poniżej:

zachowanie zer za pomoca formatu komorek

 

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH

Uczestników tego szkolenia interesują również:

Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Często zdarza się, że potrzebujemy zaznaczyć całą zawartość danego dokumentu – zarówno tekst jak i dołączone grafiki czy inne obiekty.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Twarda spacja to termin określający spację, która trzyma dwa wyrazy razem i nie rozłącza ich przy modyfikowaniu treści bądź układu tekstu.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza