Telemarketing – metody pokonywania strachu

Obawy przed dzwonieniem prowadzą do tego, że:
Telesprzedawcy poszukują innych, nawet najmniej ważnych zadań do wykonania, aby jak najdłużej odwlec konieczność wykonania telefonu.

Gamma - Telemarketing – metody pokonywania strachu

    Kiedy już uda im się zmobilizować, zaczynają od wykonywania połączeń najprostszych, zostawiając bardziej skomplikowane sprawy na ostatnią chwilę.


    Metody pokonywania strachu przed dzwonieniem

    • Dokładnie określ rynek, na którym funkcjonujesz – wcześniejsze zebranie wiedzy na temat fragmentu rynku, którego będzie dotyczyć twoja praca, pozwoli ograniczyć lub nawet wyeliminować obawy związane z własną niekompetencją.
    • Wykonaj wystarczające ilości rozmów sprawdzających, czyli takich, które mają za zadanie głównie nie sprzedaż, ale skonfrontowanie zebranych wcześniej na temat rynku informacji z rzeczywistością i wybranie najskuteczniejszych metod komunikacji w czasie rozmowy.
    • Stań się specjalistą w dziedzinie produktu, który chcesz sprzedać. Musisz mieć o nim i o jego zaletach jak najszerszą wiedzę.
    • Buduj wiarę w siebie. Tylko telesprzedawca, który ma wiarę we własne możliwości, będzie w stanie być przekonujący dla klienta. Sposobem na wzmacnianie wiary w siebie jest udział w szkoleniach, gdzie jest możliwość podzielenia się swoimi obawami i wspólne wypracowanie rozwiązań. Pomocne jest także wykonywanie jak największej ilości rozmów i ich rzeczowa analiza – nauka na własnych błędach.

    Zapraszamy do działu szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą, telemarketingiem i obsługą klienta. Mamy również dedykowany dział: szkolenia administracja gdzie oferujemy szkolenia dla sektora publicznego. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami. Wybierz firmę szkoleniową roku!

     

    Odrzucenie i uwagi ze strony klienta to najsilniejszy czynnik strachu przed dzwonieniem, dlatego też warto mieć świadomość, że:

    • Uwagi i odrzucenie to normalny aspekt pracy telesprzedawcy.
    • Odmowy nie należy traktować personalnie. Rozmówca odrzuca produkt, którego nie chce, a nie ciebie.
    • Każde odrzucenie może być nauką, przeanalizuj przebieg rozmowy i zidentyfikuj ewentualnie popełnione błędy.
    • Nie daj się przytłoczyć porażce. Każda rozmowa, mimo że dla ciebie jest już którąś z kolei tego dnia, dla twojego rozmówcy jest pierwszym kontaktem z tobą i masz zupełnie nową szansę, niezależnie od wcześniejszych niepowodzeń.
    • Nie odwlekaj kolejnej rozmowy po porażce. Od razu wykonaj kolejny telefon, aby w tym czasie myśli o poprzednim niepowodzeniu nie urosły do gigantycznych rozmiarów, powstrzymując cię przed kolejną próbą.
    • Bądź świadomy, że twoim celem w sprzedaży jest pomoc klientowi, a nie pozbycie się zapasów towaru.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza