Kiedy już uda im się zmobilizować, zaczynają od wykonywania połączeń najprostszych, zostawiając bardziej skomplikowane sprawy na ostatnią chwilę.
Metody pokonywania strachu przed dzwonieniem
- Dokładnie określ rynek, na którym funkcjonujesz – wcześniejsze zebranie wiedzy na temat fragmentu rynku, którego będzie dotyczyć twoja praca, pozwoli ograniczyć lub nawet wyeliminować obawy związane z własną niekompetencją.
- Wykonaj wystarczające ilości rozmów sprawdzających, czyli takich, które mają za zadanie głównie nie sprzedaż, ale skonfrontowanie zebranych wcześniej na temat rynku informacji z rzeczywistością i wybranie najskuteczniejszych metod komunikacji w czasie rozmowy.
- Stań się specjalistą w dziedzinie produktu, który chcesz sprzedać. Musisz mieć o nim i o jego zaletach jak najszerszą wiedzę.
- Buduj wiarę w siebie. Tylko telesprzedawca, który ma wiarę we własne możliwości, będzie w stanie być przekonujący dla klienta. Sposobem na wzmacnianie wiary w siebie jest udział w szkoleniach, gdzie jest możliwość podzielenia się swoimi obawami i wspólne wypracowanie rozwiązań. Pomocne jest także wykonywanie jak największej ilości rozmów i ich rzeczowa analiza – nauka na własnych błędach.
Zapraszamy do działu
szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą,
telemarketingiem i obsługą klienta. Mamy również dedykowany dział:
szkolenia administracja gdzie oferujemy szkolenia dla sektora publicznego. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami. Wybierz firmę szkoleniową roku!
Odrzucenie i uwagi ze strony klienta to najsilniejszy czynnik strachu przed dzwonieniem, dlatego też warto mieć świadomość, że:
- Uwagi i odrzucenie to normalny aspekt pracy telesprzedawcy.
- Odmowy nie należy traktować personalnie. Rozmówca odrzuca produkt, którego nie chce, a nie ciebie.
- Każde odrzucenie może być nauką, przeanalizuj przebieg rozmowy i zidentyfikuj ewentualnie popełnione błędy.
- Nie daj się przytłoczyć porażce. Każda rozmowa, mimo że dla ciebie jest już którąś z kolei tego dnia, dla twojego rozmówcy jest pierwszym kontaktem z tobą i masz zupełnie nową szansę, niezależnie od wcześniejszych niepowodzeń.
- Nie odwlekaj kolejnej rozmowy po porażce. Od razu wykonaj kolejny telefon, aby w tym czasie myśli o poprzednim niepowodzeniu nie urosły do gigantycznych rozmiarów, powstrzymując cię przed kolejną próbą.
- Bądź świadomy, że twoim celem w sprzedaży jest pomoc klientowi, a nie pozbycie się zapasów towaru.