Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

Dział: Szkolenia - efektywność osobista
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Dobra rozmowa jest tak stymulująca jak czarna kawa i tak samo trudno po niej zasnąć
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

20.01.2025 - 21.01.2025
10.00 - 14.00
Szkolenie online
1300 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA Z KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ

Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.

Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.

Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).

Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:

  • skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
  • precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
  • budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy

GRUPA DOCELOWA:

  • Pracownicy – Specjaliści
  • Kierownicy liniowi
  • Kadra specjalistyczna

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
  • Rozpoznawanie stylu społecznego innych
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
  • Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
  • Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
  • Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym

PROGRAM SZKOLENIA

1. Skuteczna komunikacja

  • Co to jest komunikacja
  • Zasady komunikacji
  • Rodzaje komunikacji
  • Bariery w komunikacji – jak sobie z nimi radzić
  • Falbany językowe – elevator speech
  • Komunikacja Bez Przemocy

2. Pozycje słuchania

  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
  • Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Podsumowania
  • Odzwierciedlanie
  • Słuchanie „zerowe”

3. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne

  • Programatory lingwistyczne w komunikacji
  • Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
  • Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać

4. Style społeczne

  • Koncepcja stylów społecznych według Junga
  • Autodiagnoza własnego stylu społecznego
  • Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych
    • Wódz,
    • Błyskawica,
    • Analityk,
    • Przyjaciel
  • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny

5. Informacja zwrotna

  • Intencje w informacji zwrotnej
  • Fakty czy hipotezy
  • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
  • Techniki feedbacku

6. Rzeczowo czy kontekstowo

  • Kwadrat Von Thuna
  • Płaszczyzny przekazu
  • Komunikacja asertywna
    • asertywna prośba
    • asertywna odmowa

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez IABC w Polsce, niespełna 22% respondentów (kadra zarządzająca) właściwie rozumie czym jest komunikacja w biznesie.

Szkolenie związane z:
  • efektywna komunikacja
  • skuteczna komunikacja
  • szkolenie komunikacja w zespole
  • style społeczne
  • asertywność
  • informacja zwrotna

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
(KOMUNIKACJA W ZESPOLE)

  • zwiększenie efektywności przepływu informacji w organizacji
  • wzrost satysfakcji pracowników
  • budowanie kultury zaufania w organizacji
  • wzmacnianie więzi zespołowych i budowanie relacji oraz zaangażowania pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
(CZŁONEK ZESPOŁU)

  • rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
  • umiejętność formułowania informacji zwrotnej
  • wzrost zaangażowania poprzez rozwijanie kompetencji miękkich
  • rozszerzenie zakresu sieci kontaktów wewnątrz i na zewnątrz firmy

KORZYŚCI WSPÓLNE:
(EFEKTYWNOŚĆ)

  • sprawny przebieg spotkań i zebrań
  • otwarta komunikacja
  • przepływ wiedzy pomiędzy zespołami
  • przezwyciężanie barier, minimalizacja konfliktów
  • poprawa wizerunku firmy wynikająca z lepszego stylu komunikacji z innymi firmami
Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

TRENERZY SZKOLENIA (SZKOLENIE KOMUNIKACJA)

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!
2025-01-20
20 stycznia 2025 - 21 stycznia 2025
2025-01-21
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie - swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM pozwala podnieść efektywność osobistą w jednostce czasu. Być może dla wielu dodatkową motywacją będzie fakt, że pracując zdalnie czas „zaoszczędzony” można przeznaczyć na znacznie szersza paletę aktywności niż w biurze :)

2025-02-17
17 lutego 2025
2025-02-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Pewność siebie pozwala w pełni korzystać z własnych zasobów i talentów. Szkolenie pewność siebie  pozwoli wypracować szereg technik mentalnych i przekonań zwiększających potencjał psychologiczny w tym obszarze. Zapraszamy na kurs pewności siebie!

2025-03-10
10 marca 2025
2025-03-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.