Agile mindset - zwinność w codziennej pracy

Treningi mentalne onlineotwartezamkniete
Zwinność w pracy to orientacja na cel, na klienta i na wykorzystanie swoich zasobów
Agile jest skuteczną metodyką – względem tradycyjnego podejścia do współpracy i dostarczania wyników. Badania wskazują wzrost efektywności względem klasycznej pracy od 40% nawet do 200%.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

IDEA SZKOLENIA

Agile i zwinność to już nie tylko metodyka zarządzania projektami, ale przede wszystkim sposób zarządzania swoją pracą, ustalanie oczekiwań przełożonych, klientów wewnętrznych oraz zestaw narzędzi, które można stosować w codziennej pracy.

Dlatego odbiorcami tego szkolenia będą przede wszystkim pracownicy i menedżerowie biurowi – nie tylko ci, którzy zarządzają projektami, ale Ci, którzy współpracują z innymi w organizacji.

Agile jest skuteczną metodyką – względem tradycyjnego podejścia do współpracy i dostarczania wyników. Badania wskazują wzrost efektywności względem klasycznej pracy od 40% nawet do 200%.

Szkolenie Agile mindset pozwala „odczarować Agile” zapoznać się z podstawowymi założeniami i koncepcjami, sposobem myślenia towarzyszącym temu podejściu. Pozwala dotknąć i przećwiczyć w praktyce narzędzia i techniki, które można zastosować w codziennej pracy zarówno w projektach , jak i przypadku zarządzania ludźmi, ale też w sytuacji, w której zależy nam na podniesieniu efektywności naszych działań w pracy.

Istotną częścią jest warsztat – symulacja pracy, która pozwala „dotknąć i poczuć” Agile w praktyce. Efektem szkolenia będzie wypracowanie „osobistego przybornika narzędzi i technik Agile”.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Działania, procesy, projekty – wprowadzenie  

  • Działanie, projekt i proces w funkcjonowaniu organizacji – rola i charakterystyka
  • Model tradycyjny i model Agile – za i przeciw

2. Podejścia Agile, czym się różnią i kiedy powinniśmy je stosować

  • Podejścia zwinne
    • SCRUM
    • Kanban
    • Lean
    • XP
  • Podejścia zajmujące się całymi projektami:
    • DSDM
    • Prince2 Agile
    • SAFe
  • Korzyści i wady stosowania różnorodnych podejść Agile

3. Podejścia Agile w „pigułce” :

  • Założenia
  • Wartości
  • Organizacja zespołów
  • Organizacja pracy w Agile

4. Zwinne zespoły

  • Wartości zwinne
  • Współpraca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym , jako jeden ze zwinnych pryncypiów
  • Zwinne przywództwo
  • Techniki i narzędzia pracy zespołowej

5. Narzędzia i techniki Agile w codziennej praktyce

  • Iteracje i rozwój ewolucyjny  – organizacja pracy w podejściu zwinnym
  • Kim jest mój Klient  ? – techniki definiowania potrzeb klientów zewnętrznych i wewnętrznych, personalizacja
  • Planowanie dostarczania wartości biznesowej – określanie potrzeb wymagań i dostarczanej jakości
  • Efektywne narzędzia priorytetyzacji – organizacja pracy wspierająca „unikanie firanek”
  • Szacowanie, monitorowanie zadań Agile
  • Ryzyko w Agile

6. Narzędzia i techniki Agile w pracy zespołowej, wsparciu kreatywności,  rozwiązywanie problemów, doskonalenie i budowanie synergii

  • Modele feedback
  • Techniki facylitacji jako podstawa wzrostu efektywności

7. Lego game – symulacja pracy w podejściu zwinnym

  • Symulacja pracy w podejściu zwinnym z zastosowaniem wybranych technik i narzędzi Agile

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Szybsze tempo odpowiadania na oczekiwania
  • Większa elastyczność i dopasowanie do zmiennych warunków biznesu
  • Ograniczenie marnotrawienia zasobów

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Lepsze wykorzystywanie zasobów własnych
  • Lepsze rozumienie klientów / odbiorców pracy
  • Więcej pozytywnej informacji ze strony klientów wewnętrznych
  • Mniej niecelowej pracy

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Lepsza komunikacja i wyrażanie oczekiwań dotyczących pracy
  • Wyższa efektywność w pracy i we współpracy
  • Mniej frustracji i wypalenia zawodowego u pracowników
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.