Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie biznesowym.
Z badań Extendent DISC wynika, że to polscy a nie japońscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych na świecie. Wskaźnik napięcia wśród Polaków jest zdecydowanie wyższy niż u pracowników z innych krajów świata. W obliczu tych danych odporność psychiczna nabiera na znaczeniu, ponieważ poprawia umiejętność radzenia sobie z wielością zadań, wymaganiami, i szybkim tempem pracy.
Większość z nas nie lubi stresu i życia pod presją, jednak nasza zawodowa codzienność pełna jest nieprzyjemnych sytuacji i chwil, kiedy zmagamy się z różnymi naciskami czy wyzwaniami, które wydają się przekraczać nasze możliwości.
Wysoki poziom odporności pracownika to m.in. zdolność do spotkania się z kolejnymi klientami mimo usłyszenia „NIE” od kilku poprzednich, to umiejętność utrzymania pozytywnego nastawienia w działaniu, skupienia na aktualnym zadaniu i nieuleganie rozproszeniu. To również zdolność i chęć do poszukiwania nowych rozwiązań pomimo braku sukcesu, powstrzymanie się od wymówek, narzekania i kontynuowanie tego co się robi pomimo napotykanych trudności.
Warto więc wzmacniać odporność tak, żeby móc zachować równowagę i pewność siebie niezależnie od okoliczności a w konsekwencji zwiększyć swoją efektywność nawet o 25%. Szkolenie „Siła i Odporność Lidera” pozwala podnieść samoświadomość i kompetencje pracowników w aspekcie ich zaangażowania, poczucia wpływu, pewności siebie i radzenia sobie z wyzwaniami. W konsekwencji wpływa na większą skuteczność ich działania.
Podsumowanie w formie praktycznych wniosków:
Metody szkoleniowe:
Szkolenie oparte jest na autodiagnozie, ćwiczeniach indywidualnych, dyskusji moderowanej, mini-wykładzie, pracy w grupach i wymianie doświadczeń.
Podczas warsztatów wykorzystywany jest:
1. Wprowadzenie
2. Mózg i stres
3. Siła i odporność lidera – wprowadzenie do modelu 4C
4. Kontrola
5. Zaangażowanie
6. Wyzwania
5. Pewność siebie
6. Mój poziom odporności
7. Poziom odporności zespołu
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Trener Biznesu i rozwoju osobistego, Certyfikowany Coach ACC ICF, Certyfikowany Trener Points of You™, Akredytowany Konsultant Insights Discovery™, Myview360, licencjonowany trener MTQ48 – Siły i Odporności psychicznej, Konsultant HR w obszarze rekrutacji i rozwoju kompetencji. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując ponad 16 lat w sektorze farmaceutycznym w działach sprzedaży i HR w charakterze Trenera i Kierownika ds. rozwoju pracowników. Praktyk procesów rekrutacyjnych i twórca procedur. Ma za sobą ponad 1000 treningów i coachingu on the job dla Grodziskich Zakładów Farmaceutycznych, Gedeon Richter Marketing Polska, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką oraz cyklu szkoleń otwartych. Realizuje projekty szkoleniowe z obszaru Siły i Odporności Psychicznej, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołu, rekrutacji oraz ukierunkowane na rozwój kompetencji sił sprzedaży. Prowadzi coaching dla biznesu jak również indywidualne życiowe procesy coachingowe.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.