INSIGHTS DISCOVERY ®
Insights Discovery™ to metoda badająca i opisująca indywidualny styl funkcjonowania jednostki oraz jego konsekwencje dla interakcji pomiędzy nią a innymi osobami w środowisku zawodowym.
Metoda Insights Discovery™ wywodzi się z psychologii osobowości Junga i bazuje na stworzonej przez niego typologii.
Model opisuje profil osobowości w ujęciu podstawowych par preferencji:
- ekstrawersji-introwersji
- myślenia-uczuć
- doznań-intuicji
Postawa Ekstrawersji-Introwersji określa nasze zainteresowanie światem zewnętrznym rozumianym jako przeciwieństwo świata wewnętrznego, indywidualnego. Funkcja Myślenia-Uczuć determinuje nasz sposób wartościowania i podejmowania decyzji. Wymiar Doznania-Intuicja opisuje sposób postrzegania świata oraz przetwarzania informacji.
Insights Discovery™ przekłada język psychologii jungowskiej na język kolorów, z których każdy symbolizuje określony zespół cech osobowości. Cztery energie kolorystyczne odzwierciedlają cztery style funkcjonowania – opisane w prosty i łatwo zapadający w pamięć sposób, wykorzystujący przymiotniki charakterystyczne dla zachowań związanych z poszczególnymi energiami kolorystycznymi.
Każdy z nas posiada pewną kombinację wszystkich czterech energii kolorystycznych, jednak zawsze jeden kolor, dwa lub trzy są kolorami dominującymi i to właśnie one determinują to, w jaki sposób się komunikujemy, jak podejmujemy decyzyjne i w jaki sposób działamy.
Insights DiscoveryTM daje wiedzę o indywidualnych stylach pracy, komunikacji i podejmowania decyzji, wartościach wnoszonych do zespołu, preferowanych stylach zarządzania, czynnikach motywujących oraz obszarach rozwoju osobistego. Wykorzystując zdobytą wiedzę, uczestnicy mogą w większym stopniu świadomie kształtować swoje zachowania dostosowując je do preferowanego stylu funkcjonowania innych osób po to, aby lepiej zarządzać, sprzedawać, komunikować się, rozwiązywać konflikty, czy wywierać wpływ.
Zastosowanie:
Badanie Insights Discovery® daje informacje o tym, co motywuje badanego, rozpoznaje preferencje osobowościowe, postawy oraz diagnozuje obszary do rozwoju.
Na bazie metody powstało wiele narzędzi rozwojowo-szkoleniowych:
- Profil Indywidualny Insights Discovery,
- Profil Efektywności Zespołu Insights NavigatorTM,
- Program Insights Discovery Efektywność IndywidualnaTM,
- Program Insights Discovery Efektywna SprzedażTM,
- Program Insights Discovery Efektywność ZespołuTM,
- Program Navigator ؘ– Efektywność ZespołuTM.
Case study
Cykl szkoleniowy dla Przedstawicieli Regionalnych wiodącego producenta mebli. Celem projektu było podniesienie efektywności spotkań i współpracy z nowymi i dotychczasowymi klientami firmy. Przed rozpoczęciem przedsięwzięcia uczestnicy wypełnili kwestionariusz Insights . Projekt rozpoczął się dwudniowym warsztatem szkoleniowym , po którym każdy z przedstawicieli miał wdrożeniowy coaching indywidualny „on the job” (1 dzień/osoba).
Kolejnym krokiem były wspólne wizyty u klientów + omówienie i informacja zwrotna dotycząca rozpoznania stylu klienta i dopasowania się przedstawiciela do niego podczas wizyty + wnioski wdrożeniowe).
Rezultatem projektu było zwiększenie liczby klientów o 16% i zwiększenie sprzedaży o 21% w czasie 12 miesięcy po zakończeniu działań rozwojowych.