Żyjemy i pracujemy w drugiej dekadzie XXI wieku i firmy potrzebują liderów, którzy potrafią sprostać zmieniającym się warunkom biznesu: skracający się cykl życia produktu i coraz częściej usług, zmiany technologiczne, wpływ gospodarki globalnej na działania lokalne. Stare szkoły przywództwa utożsamiające liderów z osobowością samców alfa wypierane są przez nowe paradygmaty przywództwa służebnego, partnerskiego, współpracującego. Hierarchiczność, podległość i podporządkowanie są zastępowane przez struktury poziome, liniowość i współodpowiedzialność. Siła przywództwa oparta na formalnej władzy przypisanej do stanowiska jest zastępowana przez moc autorytetu i zaufania do osoby lidera.
Cele:
- Jak zwiększyć portfel reakcji na sytuacje trudne?
- Jak rozpoznawać potrzeby motywacyjne pracowników?
- Jak zarządzać konfliktem w sytuacji trudnej?
- Jak budować rolę lidera emocjonalnego?
- Zwiększenie pozytywnego wpływu na współpracę z zespołem.
- Jakie techniki pomagają reagować na emocje w kryzysie?