Emocje to nieodłączny czynnik towarzyszący każdemu na co dzień. Ich wpływ na postawy i zachowania, a także na samopoczucie może być zarówno pozytywny, jak i destrukcyjny. Lepsze zarządzanie własnymi emocjami pozwala na znacznie lepsze wykorzystanie uzdolnień i możliwości, które tkwią w człowieku.
Głównym celem warsztatów jest rozwój kompetencji uczestników w zakresie rozpoznawania i radzenia sobie z emocjami u siebie i innych. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat emocji, uczuć i nastrojów, poznają koncepcję Paula Ekmana i jego metody badania i rozpoznawania emocji u ludzi, dowiedzą się, dlaczego błędny jest podział na emocje pozytywne i negatywne, poznają skuteczne techniki radzenia sobie ze stresem, rozwiną umiejętność rozpoznawania emocji u siebie i innych oraz poznają odpowiedź na pytanie: dlaczego wiedza o inteligencji emocjonalnej zdobyła tak dużą popularność w praktyce zarządzania?
Lepsze radzenie sobie z emocjami własnymi i innych ludzi pozwoli uczestnikom na polepszenie relacji ze współpracownikami, zapobiegnie wielu konfliktom i nieporozumieniom, a przez to uczyni pracę bardziej efektywną i przyjemną.
Cele:
- Rozwój kompetencji uczestników w zakresie rozpoznawania emocji u siebie i innych i radzenia sobie z nimi.
- Poznanie, jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna na efektywność zawodową.
- Poznanie emocji ujawnionych – koncepcja Paula Ekmana.
- Poznanie emocji i gestów a różnice kulturowe.
- Poznanie emocji a potrzeby przynależności do grupy.