„Kreatywność to inteligencja w formie zabawy”.
Kreatywność to nie wyłącznie bujna wyobraźnia i zdolność do fantazjowania! Kreatywność to umiejętność tworzenia rozwiązań, to zdolność obserwacji rzeczywistości, wychodzenia poza schemat – tak bardzo potrzebne w biznesie! Przydaje się w sprzedaży, marketingu, w poszukiwaniu nowych klientów i niestandardowych dróg dotarcia do nich, w poszukiwaniu możliwości rozwoju, zwiększania zysków i efektywności (pomimo trudności i ograniczeń występujących zarówno w samych organizacjach, jak i na rynku). Kreatywność zapobiega poddaniu się automatyzmom i rutynie oraz pozwala czuć się bardziej użytecznym – kreatywne pomysły, które da się zastosować w praktyce, przyniosą pożytek firmie, klientom i samym pracownikom. Uczestnicy warsztatów poznają techniki pobudzające kreatywność, przeanalizują przykłady kreatywnych działań i wezmą udział w praktycznych ćwiczeniach, pomagających w rozwinięciu kreatywności.
CELE SZKOLENIA:
Warsztaty pozwolą uczestnikom znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
- Każdy to ma! Jak odnaleźć w sobie kreatywność – jakim typem twórcy jestem?
- Po pierwsze, nie szkodzić – jak sami przeszkadzamy sobie w byciu kreatywnym i jak sobie z tym poradzić?
- Klasyczne techniki kreatywności w biznesie (burza mózgów, technika kapeluszy De Bono, strategia Disneya) – dlaczego nie działają i jak skuteczniej je wykorzystać?
- Co dobrze sprawdza się w biznesie – jak budować kreatywność w kierunku proaktywności i przedsiębiorczości? (omówienie i przećwiczenie mapy perspektywy, techniki „wróbla w garści”, „patchworku”, „techniki lemoniady”).