Znane powiedzenie mówi: „ciągnie swój do swego”. Wynika z tego, że w naturalny sposób lepiej współpracuje się ludziom, którzy są do siebie podobni pod jakimś względem: wieku, wyznawanych wartości, zainteresowań czy kultury. Z kolei zespół złożony z ludzi o odmiennych osobowościach, charakterach, temperamentach i doświadczeniach stawia przed menedżerem wiele wyzwań wynikających właśnie ze zróżnicowania: konflikty, wzajemne uprzedzenia, stereotypy, podział na „my” i „oni” itd. Warsztaty wspierają menedżerów w zdobyciu wiedzy i umiejętności pozwalających na docenienie różnorodności i umiejętne jej wykorzystanie dla lepszych efektów pracy zespołu.
Cele:
- Zdobycie wiedzy na temat procesu stereotypizacji.
- Zdobycie wiedzy na temat najważniejszych zagadnień związanych z procesem dyskryminacji.
- Uświadomienie sobie własnego stereotypizowania określonych grup społecznych.
- Zrozumienie źródeł dyskryminacji.
- Zdobycie umiejętności, jak wyznaczać role i zadania zespołowe ze względu na różnice płci lub wieku w zespole.