Cykl czterech krótkich warsztatów.
Lekcja 1.
Budowanie osobistej wiarygodności i zdobywanie zaufania innych
Cele:
- Poznanie filarów, na których oparta jest osobista wiarygodność lidera.
- Uświadomienie postaw i przećwiczenie zachowań, dzięki którym inni obdarzają liderów swoim zaufaniem.
- Nauczenie się tworzenia wizerunku osoby spójnej, na której można polegać.
- Jak dzięki zaufaniu budować lojalność współpracowników?
- Jak unikać ślepego obdarzania zaufaniem innych, bez popadania w nieufność?
- W jaki sposób budować zaufanie w zespole pracowników?
- Stworzenie osobistego planu wzrostu zaufania.
Lekcja 2
Jakim celom służysz? Zarządzanie wartościami, misja i wizja lidera
- Kto jest dla nas ważny w pracy i co jest dla niego najważniejsze?
- Co jest dla nas ważne i co stanowi nasz najważniejszy cel?
- Dokąd zmierzamy i jak tam dojdziemy?
Dzięki udziałowi w tych warsztatach uczestnicy nauczą się, w jaki sposób oprzeć swoje przywództwo na wyznawanych wartościach, ponieważ ludzie podążają nie tyle za osobą lidera, ile za wartościami, które on reprezentuje. Dowiedzą się, co mogą zrobić, aby wartości żyły w praktyce, a nie wyłącznie były wydrukowane złotą czcionką na błyszczącym papierze.
Podczas zajęć będzie okazja do uświadomienia sobie znaczenia misji i wizji lidera i ich wpływu na motywację pracowników i ich szczere zaangażowanie. Wartość misji i wizji nie jest mierzona poziomem patosu, lecz poziomem prawdy. Warsztaty pomogą uczestnikom w prosty i uczciwy sposób korzystać z tych atrybutów przywódcy.
Cele:
- Uświadomienie sobie, kim są najważniejsi interesariusze firmy (np. klienci, pracownicy, menedżerowie, społeczność lokalna).
- Rozpoznawanie potrzeb interesariuszy i odpowiadanie na nie.
- Zdobycie wiedzy, w jaki sposób zarządzać wartościami i przekładać je na codzienność zawodową.
- Stworzenie misji, której służą lider, zespół i firma.
- Zdobycie umiejętności kreowania inspirującej i wartościowej wizji przyszłości.
Lekcja 3.
Jak zdobywać zwolenników? Pociąganie innych, zarażanie wartościami, misją i wizją
Podczas tych warsztatów poruszone są kwestie związane z umiejętnością wyzwalania u innych energii, mobilizowania do podejmowania wysiłków, aby dotrzeć do wspólnych celów zarówno indywidualnych, jak i firmowych.
Cele:
- Zrozumienie powodów, dla których pracownicy decydują się zaangażować w realizację celów zespołowych.
- Rozpoznawanie typów zwolenników.
- Sugestywne komunikowanie wartości, misji, wizji i celów.
- Rozwinięcie umiejętności stosowania transformacyjnego stylu przywództwa.
- Stworzenie planu transformacji pracowników obojętnych w zwolenników.
- Poznanie sposobów podejścia do pracowników, którzy zdecydowali się nie angażować.
Lekcja 4.
Patronowanie doskonałości. Wspieranie ludzi w osiąganiu mistrzostwa w tym, co robią.
Rolą przywódcy jest zbudowanie takiej kultury pracy, w której każdy pracownik ma chęć i możliwości uruchomienia i wykorzystania całego tkwiącego w nim potencjału.
W czasie warsztatów uczestnicy nauczą się, jak rozwijać w pracownikach to, co jest w nich najlepsze, czyli opierać rozwój innych na mocnych stronach. Dzięki praktycznym ćwiczeniom uczestnicy opanują podstawowe narzędzia wspomagające rozwój pracowników. Ponadto uświadomią sobie, w jakiej roli występują, wspierając rozwój pracowników: coacha, mentora czy doradcy.
Cele:
- Poznanie specyfiki podejścia lidera jako coacha, mentora i doradcy.
- Zdobycie umiejętności elastycznej zmiany każdej z ról.
- Rozpoznawanie pasji i zamiłowań pracowników.
- Wspieranie rozwoju pracowników w oparciu o ich największe talenty.
- Tworzenie środowiska pracy sprzyjającego uwidacznianiu się uzdolnień pracowników.
- Lepsze zarządzanie potencjałem pracowników.