Badania obserwacyjne on the job, lean managementowe wskazują, że zwykle tylko 10-15% działań możemy obiektywnie uznać za pełen sukces. To oznacza, że pozostałe 85-90% można uznać za niepowodzenie. Dlatego tak ważne jest, aby energia, która wyzwala się podczas porażki (w postaci emocji, strumienia myśli, stresu), została spożytkowana w sposób efektywny.
Rozżalenie, utrata pewności siebie, personalizowanie problemu, poczucie winy lub obwinianie innych – to typowe przejawy pławienia się po niepowodzeniu. Pławienie się po porażce jest naturalne, lecz mało efektywne, ponieważ skuteczna sprzedaż wymaga od handlowców bardzo ofensywnego nastawienia.
4 KROKI POWROTU NA SZLAK są doskonałą strategią szybkiego wychodzenia z mentalnego zniechęcenia i bierności po doświadczeniu niepowodzeń. Gra toczy się jednak dalej i mentalna umiejętność szybkiego otrząśnięcia się i powrotu do pełni energii i siły mentalnej jest jedną z kluczowych kompetencji najlepszych handlowców.
CELE:
- Lepsze panowanie nad sytuacją i swoimi emocjami.
- Wyciąganie lekcji i wniosków z niepowodzeń.
- Szukanie inspiracji płynącej z niepowodzeń i przeszkód w pracy.
- Wykorzystanie zdobytych umiejętności w życiu pozazawodowym.
- Lepsze rezultaty indywidualne.
- Wzmocnienie odporności na trudne sytuacje w pracy.