Dlaczego tak duży odsetek wdrażanych zmian nie przynosi oczekiwanych rezultatów albo przynosi je zdecydowanie później niż to było zaplanowane? Każda zmiana wprowadzana w organizacji „kosztuje”, a w przypadku dużych zmian, obejmujących całą organizację lub jej znaczącą część, „koszty” jej wprowadzenia możemy określić jako relatywnie duże albo bardzo duże.
Właśnie duże zmiany organizacyjne są szczególnie narażone na ryzyko braku oczekiwanych rezultatów lub na ryzyko dużych opóźnień wdrożenia, a często na jedno i drugie łącznie. Dzieje się tak z bardzo prostej przyczyny – im większa złożoność i zasięg zmiany w organizacji tym więcej czynników ryzyka.
Dużo większy stopień ryzyka, towarzyszący dużym zmianom organizacyjnym, bardzo często doprowadza kadrę zarządzającą do poddawania w wątpliwość sensowność wprowadzania dużych zmian w organizacji, generując z tego tytułu opór przed zmianą. Skoro tak się dzieje, to większość dużych zmian nie jest wprowadzana wtedy, kiedy „warto” je wprowadzić tylko dopiero wtedy, kiedy „musi” się je wprowadzić.
Ta „spóźniona” reakcja organizacji na zmiany w otoczeniu stanowi kolejny czynnik redukujący opłacalność zmiany. Jak wyjść z tego zaklętego kręgu niemocy jeśli chodzi o zarządzanie zmianą w zespole?
Duża zmiana wymaga zupełnie innego, systemowego podejścia w każdej jej fazie – od początku planowania aż po zakończenie wdrożenia. W dużej zmianie nie mamy czasu na działanie typu „krok po kroku” czy ‘etap po etapie” – musimy wdrażać wiele wymiarów zmiany jednocześnie, a to wymaga systemowego podejścia od zarządzających taką zmianą.
Efektywne wprowadzanie zmian obejmujących całą organizację lub jej znaczącą część wymaga szczególnych uprawnień, wiedzy, umiejętności i narzędzi. To szkolenie z zarządzania zmianą wyposaża osoby odpowiedzialne za zarządzanie zmianą w kompleksowy pakiet rozwiązań, umożliwiających sprawne zaplanowanie i wdrożenie dużej zmiany o dowolnym charakterze.
1. Definiowanie zmiany
2. Analiza historii poprzednich zmian
3. Ocena bieżącego poziomu przeciążenia organizacji
4. Diagnoza potencjalnego poziomu i źródeł oporu przed zmianą
5. Dopasowanie kulturowe zmiany
6. Motywowanie do zmiany
7. Komunikacja w zmianie
8. Egzekwowanie wdrożenia zmiany
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Od ponad 20 lat zajmuje się wdrażaniem nowych produktów, usług i rozwiązań na polskim rynku, a przez ostatnich 10 lat, również na innych rynkach europejskich. Każde wdrożeń było spowodowane koniecznością lub potrzebą dostosowania się do ZMIAN, które zaszły w otoczeniu, ale jednocześnie każde moje kolejne wdrożenie wywoływało ZMIANĘ w otoczeniu. To, czego osobiście doświadczam, to coraz WIĘKSZA liczba zmian zachodzących coraz szybciej w otoczeniu. Specjalizuje się w Zarządzaniu Projektem, Zarządzaniu Zmianą, Wdrażaniu Strategii, Przywództwie, Motywacji, Coachingu. Koncentruje czas i uwagę uczestników na rzeczach najważniejszych, decydujących o wzroście skuteczności. Swoje doświadczenie firm jak: Polfa Kutno (TEVA), Delphi, Imperial Tobacco, Prima (Sara Lee Group), Polpharma,Bridgestone Poznań, Autoliv, PKN Orlen, AMICA Wronki. Przykładowe certyfikaty trenerskie: Leadership Programme – Metsa, Espoo (2013), AIM in Practice – IMA, London (2011), AIM, Change Management Methodology.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.