Moje podejście do zmiany

Szkolenia i wdrażanie zmiany onlineotwartezamkniete
Wszyscy myślą, aby zmienić świat, ale nikt nie myśli, aby zmienić siebie
Zauważamy że w świecie VUCA (zmiennym, niepewnym, złożonym) walkę konkurencyjną wygrywają Ci, którzy potrafią szybciej niż inni dostosować się do zmian. To szkolenie uświadamia co się z nami dzieje w zmianie oraz podpowiada jak najwięcej i najszybciej skorzystać na zmianie.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

IDEA SZKOLENIA

Opór jest naszą naturalną ludzką reakcją na zmianę. Z drugiej strony, ciągłe zmiany zachodzące w naszym otoczeniu też są czymś naturalnym. Jednak niespotykany dotąd postęp technologiczny powoduje, że nienaturalna dla nas staje się ilość oraz tempo zmian, których doświadczamy.

Zauważamy również, że w świecie VUCA (zmiennym, niepewnym, złożonym)  walkę konkurencyjną wygrywają Ci, którzy potrafią szybciej niż inni dostosować się do zmian. To szkolenie uświadamia co się z nami dzieje w zmianie oraz podpowiada jak najwięcej i najszybciej skorzystać na zmianie.

Szkolenie zaczyna się od uświadomienia, że różni ludzie różnie reagują na zmianę a znajomość własnego typu osobowości pozwala mi zrozumieć swoją reakcję na zmianę, szczególnie na poziomie emocjonalnym, którego nie umiem sobie zracjonalizować. Pozwala również zrozumieć i uszanować, że inni mogą reagować zupełnie inaczej.

Dzięki tej wiedzy mogę lepiej się do zmiany przygotować. To szkolenie, dzięki rozwijaniu nawyku pro-aktywności uświadamia, że im wcześniej pozytywnie zareaguję na zmianę i mocno się w nią zaangażuję, tym więcej i szybciej zyskam na tej zmianie. Dla kogo jest szkoła zarządzania zmianą? Nie tylko dla pracowników operacyjnych w organizacji, którzy doświadczają zmiany.

Również dla liderów wprowadzających zmianę w swoich zespołach, którzy dzięki uświadomieniu sobie, jak oni sami zachowują się w zmianie, będą lepiej przewidywać reakcje swoich ludzi w zespole oraz skuteczniej podchodzić do każdego z członków swojego zespołu w zmianie.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Istota zmiany

  • Jak różni ludzie reagują na zmianę? – typologia zachowań ludzi w zmianie, auto-test: jaki jest mój typ reakcji w zmianie?
  • Od czego zależy moje nastawienie do zmiany? – kwestionariusz: jakie są moje doświadczenia z poprzednich zmian?
  • Naturalne fazy reakcji indywidualnej na zmianę – rozmrożenie, przejście, zamrożenie

2. Podejście do zmiany

  • Moje reaktywne podejście do zmiany – lista konsekwencji: co tracę?
  • Moje pro-aktywne podejście do zmiany – lista korzyści: co zyskuję?
  • Moje konsekwencje ignorowania zmiany – auto-analiza
  • Moje korzyści z wprowadzenia zmiany – ćwiczenie zespołowe

3. Komunikacja w zmianie

  • Jakie informacje są mi potrzebne? – 3 listy kluczowych informacji w rozmrożeniu, przejściu, zamrożeniu zmiany
  • Konstruktywna informacja zwrotna w zmianie – model feedbacku ORD do szybkiej, częstej informacji zwrotnej w zmianie
  • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w zespole – co mogę zyskać? – ćwiczenie zespołowe

4. Opór w zmianie

  • Źródła mojego oporu w zmianie – kwestionariusz: jakie są moje źródła oporu w zmianie?
  • Jak mam sobie radzić z obawami? – kluczowe pytania na które potrzebuję mieć odpowiedź
  • Jak konstruktywnie komunikować moje obawy? – komunikat JA do asertywnego zgłaszania swoich obaw

5. Stres w zmianie

  • Żródła stresu w zmianie – matryca 6 głównych źródeł stresu w zmianie
  • Czym jest stres w zmianie? – model reakcji stresowej H. Selye
  • Skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem w zmianie – 4 punkty interwencji w stresie

6. Wnioski po wdrożonej zmianie

  • Co mi się udało i dlaczego? – autoanaliza moich mocnych stron w zmianie
  • Jakie umiejętności powinienem doskonalić? – autoanaliza moich obszarów do doskonalenia
  • Skuteczne działanie w środowisku ciągłych zmian – podsumowujące ćwiczenie zespołowe

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.