Lean Management - Adept

Lean Management onlineotwartezamkniete
Lean Management – dobry start – ADEPT
Lean to filozofia działania biznesowego wywodząca się z Japonii, która polega na nieustannym eliminowaniu marnotrawstw i dokonywaniu ciągłych usprawnień w każdym obszarze funkcjonowania organizacji. Zapraszamy na szkolenie z podstaw lean managementu.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

IDEA SZKOLENIA

GRUPA DOCELOWA:

  • Managerowie liniowi,
  • Średnia kadra zarządzająca,
  • Dyrektorzy, członkowie Zarządów.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Tworzenie map procesów biznesowych.
  • Identyfikowanie i eliminacja marnotrawstw.
  • Projektowanie sprzyjającego produktywności środowiska pracy.
  • Udoskonalanie i standaryzacja procesów biznesowych.
  • Tworzenie systemu zarządzania wizualnego.
  • Projektowanie wskaźników służących efektywnemu monitorowaniu procesów.
  • Techniki rozwiązywania problemów.

METODA:
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności (ćwiczenia, symulacje, eksperymenty edukacyjne, itp.).

Metoda warsztatowa zakłada maksymalny i aktywny udział uczestników przy zminimalizowaniu tradycyjnych sposobów przekazywania wiedzy.

Swoją wyjątkową skuteczność zawdzięcza:

  • uczeniu się przez doświadczenie
  • wytworzeniu osobistego zaangażowania

Warsztat bazuje na dynamice grupy i wykorzystaniu potencjału uczestników. Pomiędzy modułami szkolenia przewidziana jest praca wdrożeniowa dla uczestników szkolenia, by mogli w swoim środowisku pracy przetestować zdobyte umiejętności.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Geneza i rozwój lean

  • Taiichi Ōno i System Produkcyjny Toyoty
  • Od filozofii Kaizen do zwinnych metodyk zarządzania
  • Upodmiotowienie pracowników – odpowiedzialność, właścicielstwo procesowe, szacunek

2. Wartość dodana i marnotrawstwo – analiza w miejscu realizacji procesów

  • Za co klient jest gotowy zapłacić?
  • Produktywność vs. efektywność – czemu ludzie stają się biegli w robieniu zbędnych czynności

3. 9 rodzajów marnotrawstwa

  • Diagnozowanie marnotrawstw – metoda muda walk
  • Eliminacja marnotrawstw jako jeden z filarów continuous improvement
  • Budowanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacjach

4. 5S – organizacja miejsca pracy

  • Akcja informacyjna 5S
  • Dlaczego zaangażowanie najwyższego kierownictwa w akcję 5S jest kluczowe?
  • Metodyka przeprowadzania kolejnych kroków 5S
  • Audyty 5S

5. Tworzenie map strumienia wartości (VSM)

  • Metodyka i ikonografia VSM
  • Tworzenie mapy stanu obecnego
  • Projektowanie mapy stanu przyszłego
  • Zarządzanie optymalizacją procesu w oparciu o mapę stanu przyszłego

6. Standaryzacja procesów

  • Korzyści ze standaryzacji
  • Elementy pracy standaryzowanej (Takt Time i Lead Time, sekwencja i zapas standardowy w procesie)
  • Metody i przykłady standaryzacji
  • Role organizacyjne w standaryzacji pracy
  • Dokumentacja i audyt stabilności procesu
  • Jak utrzymywać standardy?

7. Zarządzanie wizualne

  • Rodzaje tablic wizualnych
  • Projektowanie wskaźników i informacji zarządczej
  • Prowadzenie board meetingów

8. Cykl Deminga (PDCA/SDCA)

  • Ewolucja procesów – dlaczego powinniśmy inicjować zmiany?
  • Systemowe podejście do rozwoju firmy jako element kultury organizacyjnej

9. Siedem kroków rozwiązywania problemów – wprowadzenie do metodyki problem solving

  • W jaki sposób nasz mózg radzi sobie z problemami
  • Bariery w rozwiązywaniu problemów – dlaczego godzimy się na status quo?
  • Podstawowe narzędzia problem solving – jak ich używać, łączyć w sekwencje i wyciągać poprawne wnioski (5why, diagram Ishikawy, 5W1H, pola problemowe Kawakity)

10. Kaizen – doskonalenie procesów metodą małych kroków

  • Kwestionowanie status quo
  • System sugestii
  • Jak skutecznie pracować z kaizenami

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zbudowanie podłoża dla kultury ciągłego doskonalenia.
  • Możliwość realnego skrócenia czasu procesów biznesowych.
  • Zwiększenie rentowności poprzez wyeliminowanie marnotrawstw.
  • Zbudowanie zespołu potrafiącego skutecznie rozwiązywać problemy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Wzrost zaangażowania w realizację zadań.
  • Zrozumienie pełnionej roli i budowa właścicielstwa procesowego.
  • Praktyczne poznanie podstaw lean.
  • Poznanie skutecznych metod rozwiązywania problemów.
  • Zrozumienie procesowego charakteru realizowanych zadań.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Zbudowanie świadomości i sposobu postrzegania firmy w odniesieniu do procesów oraz wartości dodanej i marnotrawstw w nich występujących.
  • Zdobycie realnego wpływu na produktywność organizacji i podział odpowiedzialności za wyniki na wszystkich pracowników bez względu na pozycję w firmie.
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.