DROGA DO PRZYWÓDZTWA W ZESPOLE IT

Gamma 4 IT onlineotwartezamkniete
Zawsze jest przestrzeń na podniesienie produktywności IT
Przywództwa można się nauczyć, można je w sobie rozwinąć i kultywować. Wymaga to świadomości własnych walorów, uzdolnień lub cech, które sprawią, że znajdzie się odpowiedź na pytanie „Dlaczego inni ludzie mieliby za mną podążać?” Zapraszamy na szkolenia przywództwo w IT.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

IDEA SZKOLENIA

Styl przywództwa stosowany przez liderów powinien uwzględniać kulturę pracy w firmie i stosowane metodyki w realizacji projektów. Jeśli  kultura pracy w projektach IT oparta jest na metodykach zwinnych (np. scrum lub podobne) styl pracy lidera powinien być bliski filozofii „agile manifesto”. Jeśli stosowane są bardziej tradycyjne metodyki pracy w projekcie, przywództwo lidera projektu także powinno być zbieżne z taką kulturą. Przywództwa można się nauczyć, można je w sobie rozwinąć i kultywować. Wymaga to świadomości własnych walorów, uzdolnień lub cech, które sprawią, że znajdzie się odpowiedź na pytanie „Dlaczego inni ludzie mieliby za mną podążać?”

Cykl warsztatów „Droga do przywództwa” zawiera 11 modułów, które można w dowolny sposób zestawiać ze sobą w zależności od potrzeb firmy i uczestników.

Grupa docelowa
Kierownicy projektów, Scrum Masterzy, Product Menedżerowie.

Czas

  • 2-6 dni w zależności od ilości modułów.

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł 1
„Jak budować swój  autorytet i zaufanie?”

  • Czy jesteś liderem godnym zaufania?
  • Budowanie relacji opartych na zaufaniu.
  • Budowanie własnej wiarygodności w oczach wszystkich (bez wyjątku) pracowników.
  • 13 zachowań dzięki, którym przywódca traci autorytet i zaufanie ludzi

Moduł 2
„Moje najlepsze strony”

  • Odkrycie i nazwanie swoich najmocniejszych stron
  • Identyfikacja własnych uzdolnień, zamiłowań
  • Określenie swoich rdzennych (wrodzonych) kompetencji
  • Jak wykorzystać swoje najmocniejsze strony w zarządzaniu oraz rozwoju swojej kariery

Moduł 3
„Mój styl przywódczy”

  • Poznanie swojego stylu zarządzania
  • Analiza mocnych i słabych stron swojego stylu
  • Określenie wyzwań, które neutralizują słabości określonego stylu zarządzania

Moduł 4
„Komunikacja”

  • W jaki sposób komunikować się z innymi ludźmi?
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Komunikacja pisemna (e-maile)
  • Dawanie feedbacku
  • Przyjmowanie feedbacku

Moduł 5
„Odkrywanie i rozwijanie talentów pracowników”

  • Delegowanie zadań zgodnych z możliwościami i uzdolnieniami pracowników
  • Stawianie wyzwań jako sposób na rozwijanie posiadanych uzdolnień

Moduł 6
„Budowanie odporności i wytrwałości pracowników”

  • Jak reagować na błędy pracownika
  • Jak pozytywnie podchodzić do niepowodzeń i porażek pracownika
  • Co robić, aby budować motywację i wytrwałość pracownika w pokonywaniu przeszkód
  • Jak wzmacniać siłę mentalną, optymizm i pewność siebie pracowników w trudnych sytuacjach.

Moduł 7
„Docenianie i wdzięczność”

  • Za co doceniać pracowników?
  • Kiedy i w jaki sposób wyrażać swoje uznanie dla pracowników?
  • Jak wykorzystać docenianie, aby pozostali pracownicy nauczyli się czegoś nowego?
  • Nagradzanie honorowe (pozamaterialne)
  • E-motywacja – wykorzystywanie e-mail lub inne komunikatory w motywowaniu

Moduł 8
„Synergia w zespole”

  • Kiedy tłum zamienia się w zespół?
  • Jak integrować zespół złożony z indywidualistów?
  • Zarządzanie różnorodnością w zespole
  • Bariery współpracy i ich pokonywanie

Moduł 9
„Tworzenie idealnego miejsca pracy dla młodych pracowników”

  • kształtują wpływają na wymagania generacji Y wobec firmy
  • Mocne strony i wymagania pracowników z generacji Y
  • Wykorzystanie koncepcji stanu flow do modelowania pracy dla pracowników z generacji Y
  • Wzbogacanie treści zadań, aby praca była zabawą a zabawa była wyzwaniem

Moduł 10
„Przepływ informacji w zespole (rozproszonym)

  • Usprawnianie przepływu informacji w zespole
  • Kreatywność i zespołowe rozwiązywanie problemów
  • Podejmowanie wspólnych decyzji w zespole
  • Efektywne prowadzenie spotkań oraz spotkań wirtualnych  zespołu
  • Wykorzystanie komunikatorów w przepływie informacji

Moduł 11
„Konflikt w zespole”

  • Fazy konfliktu
  • Kroki rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Metody trzeciej strony
  • Mediowanie w konflikcie
  • Angażowanie pracowników do samodzielnego poradzenia sobie z konfliktem

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost efektywności zarządzanych projektów
  • ograniczenie kosztów realizacji projektów
  • zbudowanie grupy autentycznych liderów

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • lepsze radzenie sobie z zarządzaniem zespołem indywidualistów
  • zwiększenie autorytetu w zespole
  • sprawniejsze zarządzanie zespołem rozproszonym

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzmocnienie kultury samoorganizacji zespołów
  • polepszenie relacji w zespołach
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.