Product Owner „toolbox”

Szkolenia Scrum, Szkolenia Agile onlineotwartezamkniete
Bez działania wizja to marzenie, ale działanie bez wizji to koszmar
Od wizji produktu do działającego rozwiązania – warsztaty z formułowania wizji projektu, dokumentacji w scrum – projektowania Product Backlog i identyfikacji wartości dodanej.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

IDEA SZKOLENIA

Istotą szkolenia scrum product owner jest dostarczenie narzędzi i technik podnoszących skuteczność działań jednej z kluczowych w Scrum ról – Product Owner. Rola ta odpowiada za ROI – zwrot z inwestycji w projekcie/procesie dbając o  uzyskanie konsensusu pomiędzy potrzebami, technologią i jakością.

Codzienność w pracy Product Owner to przede wszystkim zarządzanie Product Backlog – Rejestrem wymagań.

Szkolenie pozwala na zapoznanie się z narzędziami i technikami pozwalającymi na definiowanie i dostarczenie wartości biznesowej projektu/ procesu m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem rozwoju produktu/ projektu, definiowaniem klientów, użytkowników końcowych, identyfikacją potrzeb, definiowaniem wartości biznesowej i kryteriów jakości zapobieganiu tworzenia nadmiarowej jakości i funkcjonalności.

Integralna częścią szkolenia są warsztaty pozwalające na zapoznanie się z pracą z Product Backlog „krok po kroku” od etapu koncepcji/ wizji projektu, poprzez zaplanowanie organizacji „wydań” w projekcie, aż po przygotowanie wysokiej jakości wymagań i kryteriów jakości – User story i kryteriów akceptacji oraz Definition of done.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Perspektywa rozwoju produktów/ usług – kluczowe aspekty „Scrum framework”

  • Zasady Scrum
  • Role w Scrum: Scrum Master, Product Owner, Development Team
  • Zdarzenia i procesy w Scrum: Backlog Refinement, Sprint Planning, Sprint Review, Sprint Retrospective, Daily Standup
  • Artefakty w Scrum: Product Backlog, Sprint Backlog, Przyrost

2. Formułowanie wizji produktu

  • Narzędzia i techniki
  • Warsztat:  Tworzenie wizji produktu/ projektu – model Canvas

3. Praca z Rejestrem wymagań (Product Backlog)

  • Organizacja pracy z Product Backlog
  • Narzędzia i techniki
  • Warsztat:
  • Organizacja Backlog – epic, theme, user story
  • Product Backlog procesowy I produktowy
  • Równoważenie wymagań: rozwój czy utrzymanie ?

4. Klient projektu –  personalizacja

  • Identyfikacja klientów projektu
  • Warsztat: projektowanie wymagań dla użytkowników projektu  – definiowanie person

5. Wymagania i kryteria akceptacji

  • Identyfikacja, definiowanie, dekompozycja i priorytetyzacja wymagań – narzędzia i techniki
  • Warsztat:
    • Definiowanie wymagań i dekompozycja – identyfikacja User Story dla person
    • Mierzalność wymagań – identyfikacja kryteriów akceptacji dla User Story
    • Priorytetyzacja wymagań w oparciu o potrzeby klienta

6. Definiowanie jakości projektu – Definition of Done

  • Identyfikacja kryteriów jakości projektu
  • Definition of done

7. Dopasowywanie optymalnych rozwiązań – planowanie

8. Sprint:

  • Przekazanie wymagań do realizacji
    • Dopasowanie rozwiązań
    • Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie
  • Warsztat:
    • Przekazywanie wymagań zespołom
    • Dekompozycja wymagań na zadania deweloperskie

Czas trwania szkolenia

  • 2 lub 3 dni szkoleniowe, w przypadku szkoleń zamkniętych możliwa praca na projektach klienta

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wcześniejsze ROI – zwrot z inwestycji
  • Dostarczenie sprawdzonych narzędzi i technik podnoszących efektywność pracy z wymaganiami
  • Obniżenie kosztów „pomyłek”, nadmiarowości funkcji i jakości
  • Obniżenie TCO (Total Cost of Ownership)
  • Elastyczność i większa precyzja w reagowaniu na potrzeby klienta i zmiany
  • Praktyczne przygotowanie osób do pełnienia roli Product Owner w organizacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zrozumienie istoty ROI i wartości biznesowej w zarządzaniu wymaganiami
  • Poznanie technik, narzędzi, dobrych praktyk w pracy z Product Backlog
  • Przygotowanie do zarządzania Product Backlog w praktyce

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Przygotowanie do efektywnej pracy z Product Backlog
  • Poznanie w praktyce technik i narzędzi wspierających pracę z klientem, wymaganiami i jakością oraz technik zarządzania rozwojem produktu w czasie
BACK ON TRACK - 4 kroki wychodzenia z porażki

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.