Niezwykła skuteczność coachingu wynika nie tylko z indywidualnego podejścia, całkowicie dostosowanego do potrzeb i oczekiwań uczestnika, ale także z pogłębionej pracy nad motywacją do wprowadzania zmian, przezwyciężaniem osobistych barier i trudności w drodze do realizacji celów.
Coaching biznesowy to trójstronny układ partnerski pomiędzy coachem, klientem i jego organizacją. Każda ze stron jest zaangażowana i odpowiedzialna za przyczynianie się do powodzenia całego procesu. Chociaż główną pracę wykonują klient i coach, coaching jest zawsze interwencją o charakterze systemowym i jako taka, powinien być przeprowadzany w kontekście celów i strategii organizacji.
Kluczowym czynnikiem sukcesu coachingu jest jakość relacji, pomiędzy coachem a klientem. Coach tworzy bezpieczne środowisko, w którym klient czuje się na tyle swobodnie, by otwarcie się komunikować i podejmować niezbędne ryzyko zmiany.
Ten warunek odzwierciedlają ogólnie przyjęte zasady coachingu:
- Udział w Coachingu zawsze jest dobrowolnym wyborem. Nawet jeśli inicjatywa coachingu powstała bez udziału uczestnika, to musi on wyrazić zgodę i naprawdę chcieć podjąć tego typu działania rozwojowe.
- Uczestnik musi także zaakceptować swojego coacha i chcieć pracować z tą konkretną osobą, obdarzając ją zaufaniem. Jeśli tak nie jest, uczestnik ma prawo poprosić o współpracę innego coacha.
- Coach jest zobowiązany do zachowania absolutnej poufności, nie może ujawniać żadnych informacji na temat przebiegu coachingu bez zgody uczestnika.
W naszym podejściu do efektywnego coachingu kadry kierowniczej łamiemy kanon „czystej formy” coachingu i proponujemy zintegrowane podejście, elastycznie wykorzystując także elementy mentoringu / doradztwa i treningu rozwoju kompetencji. jest to możliwe dzięki wysokim kwalifikacjom naszych coachów, którzy oprócz certyfikatów wiodących szkół coachingu posiadają także doświadczenie trenerskie oraz doświadczenie w zarządzaniu.
Poniżej podajemy przykładowe obszary rozwoju kompetencji przywódczych i menedżerskich, które doskonalimy metodą indywidualnego coachingu:
- Kreowanie i komunikowanie wizji
- Budowanie relacji opartych na współpracy
- Zarządzanie zespołem
- Zarządzanie wynikami
- Motywowanie i rozwój pracowników
- Wywieranie wpływu i pozyskiwanie wsparcia
- Przygotowywanie i prowadzenie prezentacji, zebrań
CZAS I FORMA REALIZACJI PROJEKTÓW COACHINGU
Na proces coachingu składają się 1,5 godzinne spotkania organizowane w odstępach od trzech do czterech tygodni. Najczęściej coaching prowadzony jest w ramach 6 – 10 sesji. Harmonogram każdego prowadzonego procesu ustalany jest na bieżąco. Dodatkowo, po trzech miesiącach od ostatniej sesji, proponujemy 1 dodatkowe spotkanie, którego celem jest przegląd i omówienie dokonanych zmian.
Forma przebiegu procesu coachingowego zależy od wielu czynników:
- Struktury organizacyjnej
- Strategii i celów organizacji
- Kultury organizacyjnej
- Istniejących w organizacji procesów diagnozy i rozwoju kompetencji pracowników
- Diagnozy potrzeb coachingowych