Sodexo

Case studies

Celem było pokazanie rangi pracownika produkcji w firmie gastronomicznej: kucharze i szefowie kuchni byli przekonani, że ich rola w Organizacji jest marginalna, tj. nie mają bezpośredniego wpływu na obsługę klienta. Cała uwaga i opinia klienta spoczywa na kelnerach, pracownikach kas. To kelnerzy i kasjerzy zbierają pochwały, jeśli pojawiają się uwagi krytyczne klienta – wtedy obarczają tymi uwagami kucharzy, mówiąc klientowi, że winę ponosi kuchnia.

zdjęcie - Sodexo

Projektem objęci byli pracownicy produkcji Sodexo, tj. szefowie kuchni restauracji Sodexo.

Celem było pokazanie rangi pracownika produkcji w firmie gastronomicznej: kucharze i szefowie kuchni byli przekonani, że ich rola w Organizacji jest marginalna, tj. nie mają bezpośredniego wpływu na obsługę klienta. Cała uwaga i opinia klienta spoczywa na kelnerach, pracownikach kas. To kelnerzy i kasjerzy zbierają pochwały, jeśli pojawiają się uwagi krytyczne klienta – wtedy obarczają tymi uwagami kucharzy, mówiąc klientowi, że winę ponosi kuchnia.

Kelnerzy zatem na pozytywne opinie klientom dziękowali (w mniemaniu kucharzy sobie przypisując sukces, lub całemu zespołowi; jeśli klient nie był usatysfakcjonowany – odpowiedzialność za to brała kuchnia). Dlatego pracownicy kuchni czuli się pominięci, nieistotni dla klienta, a także niedoceniani.

Celem projektu było:

  • zidentyfikowanie pracowników z firmą, by zamiast przekazywania otoczeniu negatywnego wizerunku własnej firmy dbali o ten wizerunek
  • pokazanie realnego wpływu na rezultaty ich Organizacji
  • by motywacja pracownika nie bazowała tylko na wynagrodzeniu ale i poczuciu wpływu, odpowiedzialności i satysfakcji klienta
  • Szefowie kuchni, kucharze, pomocnicy kuchenni zostali objęci projektem. Trener zaproponował 4 godzinne sesje z tematu, jakim jest „Efekt motyla”.


Nazwa ta nawiązuje do tezy, że nawet najdrobniejsze zdarzenia wpływają na inne i w efekcie mają znaczenie. Szkolenia miały za zadanie wykreowanie wśród pracowników postaw, przekonań wskazujących jak istotna jest ich praca. Ważne, aby zrozumieli powiązanie pomiędzy satysfakcją Klienta a jakością ich pracy. W praktyce bowiem, lojalność klienta zdobywa się nie tylko dzięki produktowi – klient przywiązuje się do danej marki z uwagi na sumę doświadczeń – nie tylko produktowych, ale i obsługowych etc.

Pierwszym rezultatem była wyższa motywacja pracowników – pracownicy kuchni zrozumieli jak kluczową rolę w Organizacji pełnią, że tak naprawdę wszystko zaczyna się „od kuchni”. Wystarczy, że drobny szczegół na kuchni nie będzie satysfakcjonujący – ma to wpływ na pozostałe ogniwa. Np. jeśli szef kuchni zrobi nieestetyczną dekorację dania i krzyknie na kelnera, ten wstydząc się dania będzie unikał dodatkowego kontaktu z klientem, zacznie przepraszać.

To zas wpłynie na odbiór klienta, który stwierdzi, że obsługa tego lokalu jest słaba. Klient, wróciwszy do domu opowie o tym fakcie znajomym, ci zaś – pochwalą się opinią (czasem nawet ubarwiając ją) na portalach społecznościowych.

Drugim efektem było wzbudzenie w całym personelu restauracji (wszystkich ogniwach) kultury współodpowiedzialności. Razem, wspólnie jesteśmy odpowiedzialni za satysfakcję klienta. Wszyscy gramy do jednej bramki, celem jest zawsze satysfakcja klientów.

Zobacz nasze

referencje i case studies

Referencje

Projekty komercyjne

Referencje

Administracja publiczna

Referencje

Pełna lista referencyjna

Case studies

Zestawienie case studies

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza