Celem było pokazanie rangi pracownika produkcji w firmie gastronomicznej: kucharze i szefowie kuchni byli przekonani, że ich rola w Organizacji jest marginalna, tj. nie mają bezpośredniego wpływu na obsługę klienta. Cała uwaga i opinia klienta spoczywa na kelnerach, pracownikach kas. To kelnerzy i kasjerzy zbierają pochwały, jeśli pojawiają się uwagi krytyczne klienta – wtedy obarczają tymi uwagami kucharzy, mówiąc klientowi, że winę ponosi kuchnia.
Projektem objęci byli pracownicy produkcji Sodexo, tj. szefowie kuchni restauracji Sodexo.
Celem było pokazanie rangi pracownika produkcji w firmie gastronomicznej: kucharze i szefowie kuchni byli przekonani, że ich rola w Organizacji jest marginalna, tj. nie mają bezpośredniego wpływu na obsługę klienta. Cała uwaga i opinia klienta spoczywa na kelnerach, pracownikach kas. To kelnerzy i kasjerzy zbierają pochwały, jeśli pojawiają się uwagi krytyczne klienta – wtedy obarczają tymi uwagami kucharzy, mówiąc klientowi, że winę ponosi kuchnia.
Kelnerzy zatem na pozytywne opinie klientom dziękowali (w mniemaniu kucharzy sobie przypisując sukces, lub całemu zespołowi; jeśli klient nie był usatysfakcjonowany – odpowiedzialność za to brała kuchnia). Dlatego pracownicy kuchni czuli się pominięci, nieistotni dla klienta, a także niedoceniani.
Celem projektu było:
Nazwa ta nawiązuje do tezy, że nawet najdrobniejsze zdarzenia wpływają na inne i w efekcie mają znaczenie. Szkolenia miały za zadanie wykreowanie wśród pracowników postaw, przekonań wskazujących jak istotna jest ich praca. Ważne, aby zrozumieli powiązanie pomiędzy satysfakcją Klienta a jakością ich pracy. W praktyce bowiem, lojalność klienta zdobywa się nie tylko dzięki produktowi – klient przywiązuje się do danej marki z uwagi na sumę doświadczeń – nie tylko produktowych, ale i obsługowych etc.
Pierwszym rezultatem była wyższa motywacja pracowników – pracownicy kuchni zrozumieli jak kluczową rolę w Organizacji pełnią, że tak naprawdę wszystko zaczyna się „od kuchni”. Wystarczy, że drobny szczegół na kuchni nie będzie satysfakcjonujący – ma to wpływ na pozostałe ogniwa. Np. jeśli szef kuchni zrobi nieestetyczną dekorację dania i krzyknie na kelnera, ten wstydząc się dania będzie unikał dodatkowego kontaktu z klientem, zacznie przepraszać.
To zas wpłynie na odbiór klienta, który stwierdzi, że obsługa tego lokalu jest słaba. Klient, wróciwszy do domu opowie o tym fakcie znajomym, ci zaś – pochwalą się opinią (czasem nawet ubarwiając ją) na portalach społecznościowych.
Drugim efektem było wzbudzenie w całym personelu restauracji (wszystkich ogniwach) kultury współodpowiedzialności. Razem, wspólnie jesteśmy odpowiedzialni za satysfakcję klienta. Wszyscy gramy do jednej bramki, celem jest zawsze satysfakcja klientów.
Projekty komercyjne
Administracja publiczna
Pełna lista referencyjna
Zestawienie case studies
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.