TURKUSOWE ZESPOŁOWY
OPIS SYTUACJI WYJŚCIOWEJ:
W roku 2016 zwróciła się do nas firma z branży FMCG. Dział marketingu w firmie nie funkcjonował efektywnie. Specjaliści traktowali siebie jako pracowników kontraktowych, którzy mają wykonać zadanie, nie zwracając uwagi na realizację celów postawionych przed działem. Dział trawiły konflikty i zadawnione niesnaski.
CEL:
Stworzenie nowej definicji zespołu, ról, procesów i podziału zadań i odpowiedzialności w dziale w taki sposób, aby pracownicy byli bardziej efektywni czerpiąc jednocześnie satysfakcję z pracy i współpracy z innymi.
REALIZACJA:
Uczestnicy wzięli udział w grze składającej się z dwóch odsłon. Pomiędzy odsłonami pracownicy działu poznali koncepcję turkusowego sposobu zarządzania oraz autonomicznych zespołów. Po zapoznaniu się z modelem został wypracowany turkusowy kodeks według, którego uczestnicy wzięli udział ponownie w rozgrywce.
W omówieniu zostały porównane oba modele współpracy – pod kątem atmosfery i współpracy.
EFEKT:
Zespół przyjął część zasad turkusowego sposobu zarządzania. Członkowie zespołu wskazywali, że podział pracy jest bardziej sprawiedliwy i stał się impulsem do podniesienia efektywności działu. Atmosfera w zespole uegła trwałej poprawie.