Strategia i procesy HR

Przygotowanie i wdrożenie strategii HR (od analizy potrzeb całej firmy do konkretnych planów działań) to jedno z większych wyzwań wielu organizacji. Jakość polityki zarządzania kapitałem ludzkim wprost wynika z jakości i wzajemnych powiązań kluczowych procesów HR w organizacji. Zbudowanie kompleksowej strategii oraz systemu procesów HR wymaga sporego doświadczenia, znajomości dobrych praktyk w tym zakresie i umiejętności przekładania celów organizacyjnych na wyzwania w sferze ludzkiej”.

Kiedy należy wdrożyć:

  • Organizacja intensywnie się rozwija i niezbędne jest uporządkowanie procesów, rozwiązań i narzędzi  HR.
  • Zależy nam na pozyskiwaniu u utrzymywaniu możliwie najlepszych pracowników.
  • Cele organizacyjne wymagają znaczącego podniesienia efektywności na poziomie indywidualnym i zespołowym.
  • Chcemy rozwijać kulturę pracy opartą o pełne wykorzystanie (i wspieranie rozwoju) potencjału pracowników.
  • Planujemy istotne zmiany i chcemy do nich dopasować politykę zarządzania kapitałem ludzkim.
  • Planujemy lub przygotowujemy się do wdrożenia informatycznej platformy HRMS.

Podejmowane działania:

PODEJMOWANE DZIAŁANIAEFEKT
Konsultacje wdrożeniowe , weryfikacja potrzeb organizacji (konsultacje z Zarządem) i dotychczasowych rozwiązań funkcjonujących w firmieRaport otwarcia z określeniem precyzyjnych celów wdrożenia procesów ZKL.
Badanie opinii i potrzeb pracowników oraz kadry menedżerskiejWeryfikacja potrzeb pracowników jako głównej grupy interesariuszy procesów ZKL.
Przygotowanie założeń strategii ZKL w firmieMapa wyzwań, celów i działań na  poziomie strategicznym
Przygotowanie map głównych procesów ZKL na poziomie operacyjnymMapy i opis wszystkich procesów ZKL na poziomie operacyjnym.
Przygotowanie i wdrożenie narzędzi umożliwiających realizację procesów ZKL w organizacjiZbiór gotowych narzędzi ZKL
Przygotowanie zespołu HRZespół HR gotowy do wdrożenia procesów ZKL w organizacji.
Przygotowanie kadry menedżerskiej i pracowników do włączenia procesów HR w swój zakres działalności.Pracownicy i kadra menedżerska gotowa do włączenia procesów HR w swój zakres działalności.

Nasze zasoby:

  • Gotowe, wyjściowe schematy podstawowych procesów ZKL w organizacji.
  • Gotowe narzędzia wspierające wdrożenie podstawowych procesów ZKL w organizacji (modele kompetencji, opisy stanowisk, arkusze rozwoju, narzędzia rekrutacji, matryce ścieżek kariery etc.).
  • Narzędzia badania potrzeb pracowników w zakresie systemów HR.
  • Plany komunikacji

Rezultaty i korzyści:

  • Ułatwienie realizacji strategicznych celów firmy.
  • Zwiększenie poziomu satysfakcji, zaangażowania i efektywności pracowników.
  • Zwiększenie siły przyciągania i utrzymania pracowników o największym potencjale.

Studium przypadku

Dostawca kompleksowych rozwiązań z zakresu obsługi procesów sprzedaży w ciągu ostatnich 10at działalności zwiększył zatrudnienie z 45 do 180 osób. W firmie pojawiły się trudności z realizacją rosnącej ilości zleceń.

Przyczyny tego stanu rzeczy ulokowano w chaotycznej polityce HR, dużej fluktuacji i trudnościach z pozyskiwaniem pracowników o dużym potencjale. Zarząd zdecydował się na powołanie działu HR i zbudowanie polityki w tym zakresie „od początku”.

Dzięki współpracy z firmą zewnętrzną w ciągu 5 miesięcy wdrożono całkowicie nowe procesy ZKL, co ułatwił firmie przezwyciężenie barier wzrostu i dalszy rozwój rynkowy i organizacyjny (do 275 pracowników) w ciągu dwóch lat.

Kolejne kroki:

  1. Zadzwoń lub wypełnij formularz.
  2. Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
  3. Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
  4. Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza