Jednym z podstawowych oczekiwań względem specjalistów oraz menedżerów HR jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Od wielu już lat nie tylko mówi się o zarządzaniu efektywnością lecz także wdrażane są systemowe rozwiązania mające na celu skuteczne podnoszenie efektywności pracowników. Jednym z nich jest zupełnie nowe podejście do procesów ocen i rozwoju określane mianem Performance Management.
Performance Management jest zatem próbą kompleksowego podejścia do tworzenia, monitorowania i wspierania procesu rozwoju efektywności pracowników by był on skuteczny na poziomie indywidualnym, zespołowymi organizacyjnym.
PODEJMOWANE DZIAŁANIA | EFEKT |
---|---|
Konsultacje wdrożeniowe, weryfikacja potrzeb i dotychczasowych rozwiązań funkcjonujących w firmie | Raport otwarcia z określeniem precyzyjnych celów wdrożenia procesu stałego zarządzania efektywnością (Smart Performance Management - SPM) |
Weryfikacja zakresu ocenianych kompetencji i wskaźników efektywności | Gotowe opisy kompetencji i KPI |
Przygotowanie narzędzi umożliwiających stały monitoring i wymianę informacji zwrotnych | Narzędzia umożliwiające stały monitoring efektywności i wymianę informacji zwrotnych |
Przygotowanie użytkowników (materiały edukacyjne dla kadry menedżerskiej i pracowników) | Pracownicy i kadra menedżerska gotowa do wdrożenia SPM w swoim obszarze działalności. |
Wsparcie w procesie monitoringu i wymiany informacji zwrotnych z zakresu potencjału i efektywności pracowników (konsultacje bezpośrednie lub zdalne)* | Zapewnienie wsparcia wdrożeniowego. |
Analiza zbiorcza wyników i przygotowanie firmowego planu działań rozwojowych. | Systemowe plany działań rozwojowych ukierunkowane na wzmocnienie potencjału i efektywności pracowników. |
Sieć restauracji działająca na terenie całej Polski potrzebowała rozwiązań umożliwiającego stały monitoring poziomu efektywności poszczególnych placówek wychodzący poza proste wskaźniki finansowe.
Wynikało to z potrzeby budowy silnej rynkowo marki i kształtowania jednolitej pro-klienckiej kultury pracy. Zdecydowano się wypracować szereg kluczowych dla różnych ról wskaźników efektywności oraz stałe wzmacnianie potencjału kompetencyjnego pracowników.
Wprowadzono mi.in. macierz potencjału (nine box), oraz system OKR’sów. Już rok po wdrożeniu rozwiązania i przygotowaniu pracowników znacząco poprawiły się główne wskaźniki biznesowe firmy dzięki czemu Zarząd zdecydował się na istotne zwiększenie premii motywacyjnych.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.