Assessment & Development Center

Programy oceny kompetencji pracowników są prowadzone w różnych celach: od określania potrzeb rozwojowych przez zarządzanie talentami aż po zmiany w strukturze organizacyjnej. Różne mogą też być formy takiej oceny – zależnie od oczekiwanej trafności i wiarygodności ocen. Centrum Oceny jest najbardziej zaawansowaną metodą badania potencjału kompetencyjnego pracowników.

Odpowiednie narzędzia, metodyka  oraz doświadczenie asesorów powodują, że AC/DC może być źródłem niezwykle cennych i wiarygodnych wyników. Istotnym elementem tego rodzaju audytu jest nie tylko rzetelność uzyskanych danych, ale również wnioski i wskazania dotyczące rozwoju badanych kompetencji tak u poszczególnych pracowników jak i całą badaną populację.

Plany rozwojowe budowane są wspólnie z samymi zainteresowanymi podczas sesji informacji zwrotnych oraz w takcie  warsztatów dla kadry menedżerskiej i specjalistów HR. Opisywaną metodę  stosujemy głównie w odniesieniu do kluczowych stanowisk w firmie.

Kiedy należy wdrożyć:

  • Realizujemy proces rekrutacji wewnętrznej na kluczowe stanowiska w firmie.
  • Przygotowujemy programy rozwojowe dla osób o wysokim potencjale (High Potentials).
  • Przygotowujemy plan sukcesji dla kluczowych stanowisk w firmie.
  • Istnieje potrzeba zbudowania indywidualnych programów rozwoju dla kluczowych pracowników
  • Zależy nam na optymalnym dopasowaniu potencjału pracowników do ról w organizacji
  • Chcemy zidentyfikować, jak kompetencje przekładają się na wyniki pracowników
  • Chcemy budować plany rozwojowe odpowiadające potrzebom pracowników
  • Chcemy zoptymalizować wydatki na rozwój pracowników

Podejmowane działania:

PODEJMOWANE DZIAŁANIAEFEKT
Weryfikacja potrzeb w zakresie AC/DCRaport otwarcia
Przygotowanie profili kompetencjiProfile kompetencyjne dla  wszystkich grup uczestników.
Przygotowanie zadań i scenariusza sesjiWystandaryzowane i dopasowane do organizacji zadania na sesje DC (także w wersji on-line)
Realizacja sesji DC w formie warsztatowej lub on-lineOcena uczestników na nassie kompetencyjnych skal obserwacyjnych
Opracowanie raportów indywidualnychRaporty indywidualne gotowe do przekazania uczestnikom
Feedback dla uczestników (rekomendowane przy DC)Gotowość do podjęcia ukierunkowanych działań rozwojowych.
Przygotowanie i prezentacja raportu zbiorczegoRaport zbiorczy z analizą wyników i rekomendacjami
Opracowanie rekomendacji rozwojowychRekomendacje rozwojowe dla wszystkich grup uczestników

Nasze zasoby:

  • Mapa Kompetencji© (skale, karty, arkusz wyboru) - pozwalająca przygotować profil kompetencji
  • Zbiór autorskich, gotowych zadań do sesji AC/DC, z możliwością ich dostosowania do specyfiki firmy i grupy docelowej
  • Testy kompetencyjne – jako uzupełnienie sesji
  • Wzory raportów indywidualnych dla uczestników badania
  • Narzędzia analiz zbiorczych pozwalających porównywać uczestników względem wybranych kryteriów
  • Wzorcowe wskazówki rozwojowe
  • Szablony raportów podsumowujących
  • Rekomendowany przebieg   sesji informacji zwrotnych

Rezultaty i korzyści:

  • Zwiększenie indywidualnej świadomości pracowników i ich potencjale, potrzebach rozwojowych i możliwościach kariery.
  • Dopasowanie programów rozwojowych do rzeczywistych potrzeb.
  • Zwiększenie efektywności indywidualnej i zespołowej.

Studium przypadku


Duża firma logistyczna zdecydowała się na wprowadzenie nowego modelu sprzedażowego co oznaczało także reorganizację zespołu sprzedaży i wsparcia sprzedażowego.

Dawało to szansę na dopasowanie nowych ról do rzeczywistego potencjału i preferencji pracowników. Zdecydowano się na realizację sesji DC dla całej grupy 96 osób.

Po dopasowaniu profili kompetencyjnych do nowych ról, dopracowano odpowiednie zadania i zrealizowano sesje w grupach po 8 osób. Wyniki zostały omówione z każdym z uczestników co pozwoliło na jednoznaczne wskazania optymalnych dla poszczególnych pracowników ról.

W rezultacie wprowadzono zmiany wzmocnione jeszcze precyzyjnie dopasowanym programem rozwojowym. Po roku firma przekazała nam informacje o spektakularnym wzroście zarówno poziomu sprzedaży jak i uzyskiwanej marży.

Kolejne kroki:

  1. Zadzwoń lub wypełnij formularz.
  2. Skontaktuje się z Tobą BDM odpowiedzialny za pion doradztwa, który rozwinie powyższy temat.
  3. Podczas rozmowy ustalimy datę spotkania online z dyrektorem odpowiedzialnym za doradztwo/rozwój.
  4. Na spotkaniu online dowiesz technicznych szczegółów rozwiązania i sposobów jego wdrożenia. Poznasz podobne, już zrealizowane wdrożenia.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza