Znajdziesz tu listę ponad 30 propozycji szkoleniowych wraz z programami i sylwetkami trenerów. Część warsztatów realizowana jest jako szkolenia otwarte, na które uczestnicy zapisują się indywidualnie bądź kierowani są przez przełożonego lub dział HR. Inne szkolenia to szkolenia zamknięte – dla całych grup lub organizacji a program i termin szkolenia jest osobno uzgadniany.
Tu umieściliśmy propozycję większych cyklów szkoleniowych koncentrujących się na wybranej tematyce menedżerskiej. Akademie menedżerskie składają się z większej liczby spotkań rozwojowych, zawierają zwykle działania rozszerzające przestrzeń rozwojową (digital learning, peer mentoring, indywidualne plany rozwojowe).
Tu prezentujemy zbiór najważniejszych wyzwań w obszarze zarządzania i przywództwa. Każde z wyzwań jest rozpisane na szczegółowe obserwacje oraz rozwiązania wdrożeniowe, doradczo – szkoleniowe. Jest to propozycja dla organizacji zorientowanych na kompleksową, systemową współpracę z partnerem rozwojowym.
Przeszkoliliśmy ponad 50 tys. osób na stanowiskach menedżerskich – poprzez szkolenia online‘owe, stacjonarne oraz w formatach hybrydowych. Szkolenia dla menedżerów prowadzą trenerzy z dużym doświadczeniem zawodowym na stanowiskach kierowniczych i trenerskim. Zapraszamy na szkolenie dla managerów, te dotyczące kompetencji uniwersalnych tj. zarządzanie zespołem zdalnym i hybrydowym, podnoszenie zaangażowania i produktywności w pracy w trybie zdalnym, budowanie poczucia bezpieczeństwa, radzenie sobie ze emocjami, Learning Agility.
W dzisiejszym świecie przełożony powinien odnajdywać się w dwóch rolach. W roli menedżera, który potrafi stawiać cele, delegować zadania, planować pracę i organizować zasoby, jak również w roli lidera, w której ważne jest budowanie autentycznej relacji z pracownikiem, wspieranie go w trudnych sytuacjach, rozwijanie jego potencjału, wiązanie celów osobistych z firmowymi i budowanie zaangażowania pracownika do pracy. Współczesny szef powinien więc być gotów zarówno na wysiłek intelektualny (praca menedżera) jak i inwestycję emocjonalną (przywództwo).
Nasze szkolenia dostarczają kompetencji w obu tych obszarach. Wyposażają uczestników zarówno umiejętności potrzebne na początku drogi zarządczej (wczoraj kolega, dziś przełożony), rozwijają klasyczne kompetencje takie jak delegowanie i motywacje (excellent manager) jak również poszerzają biegłość liderską (excellent lider). Poza tym w naszym portfolio znajdują się propozycje „celowane” – związane z takimi tematami jak różnice międzypokoleniowe (Multigeneracje – zarządzanie zespołem wielopokoleniowym), treningi mentalne (siła i odporność menedżera, odwaga liderska, flow – od apatii do pasji, back on track – radzenie sobie z porażkami). Evergreeny to takie szkolenia jak zarządzanie zmianą, zarządzanie autorytetem, trudne wyzwaniowe rozmowy, czy szkolenia bazujące na licencjonowanych narzędziach psychometrycznych takich jak Lumina, Disc, Discovery Insight, czy Mocne strony Gallupa.
Nasze szkolenia dotyczą zespołów rozproszonych, pracujących hybrydowo, jak również klasycznych, pracujących w jednym miejscu. Wybrane z narzędzi są dostępne we wszystkich wariantach, inne są dedykowane wyłącznie dla zespołów o pewnej charakterystyce.
Ponadto staramy się trzymać rękę na pulsie i zagospodarowywać najnowsze trendy w obszarze szkoleń dla menedżerów – kiedyś związane z managementem 3.0, światem VUCA, światem BANI, dziś 3 językami uznania, bezpieczeństwem psychologicznych i tworzeniem sieci mobilizacji, feedbackiem 360 stopni czy wplataniem do pracy menedżerskiej metakompetencji przyszłości – zarówno tych poznawczych i emocjonalnych.
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu i znaczenia pracy, współodpowiedzialność, rozwijanie ludzi. Dziś mamy czas liderów, a menedżerowie wyniku stają w obliczu przedefiniowania swojej pracy z zespołem.
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Różnorodność pokoleniowa w zespole olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Zwłaszcza teraz – w sytuacji pracy zdalnej, w której chęć niezależności vs. współzależności i zależności różnicuje pokolenia. Współczesny menedżer pełni rolę wspierającą wobec pracowników i zespołu. Będzie tym skuteczniejszy im większą znajdzie w sobie otwartość na różne systemy wartości, sposoby myślenia, współpracy i reagowania w sytuacjach trudnych. A między innymi tym różnią X’y od Y’greków i Z’etek.
Flow to stan, w którym upływ czasu przyśpiesza, a człowiek w pełni wykorzystuje swoje talenty i zasoby. To punkt, w którym praca daje satysfakcję, a organizacja otrzymuje w pełni zaangażowanego i efektywnego pracownika. Trening Flow pozwala wyzwalać energię i entuzjazm pracowników – tak potrzebny pracującym w domu, w trybie pracy zdalnej.
Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.
Według badań przeprowadzonych przez MIT zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą poszczycić się lepszymi wynikami niż te, w których dominują jedna bądź dwie osoby. Action Learning to dobry pomysł w sytuacji pracy zdalnej, w której naturalna komunikacja spotyka bariery technologiczne.
W trudnych czasach ludzie szukają autorytetów. Autorytet buduje się między innymi przez zachowanie spójności między wizerunkiem a czynami. Właściwie zbudowana marka osobista menedżera sygnalizuje podejście organizacji do zasad, umacnia markę organizacji, w której pracujemy. Marka menedżera staje się fundamentem zaufania – kapitałem, który może być wykorzystany do wprowadzania zmian, obietnic i skutecznych apeli w kierunku pracowników.
Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie. Dla menedżerów chcących poznać sztukę wytrwałości i kontroli emocji szkolenie to będzie idealnym rozwiązaniem. Siła i odporność menedżera buduję siłę i odporność zespołu – a jest to w dzisiejszych czasach więcej niż pożądane.
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.
Efektywne spotkania biznesowe online - szkolenie poświęcone jest efektywności spotkań w modelu online lub hybrydowym (cześć uczestników stacjonarnie, część online). Kiedy coraz więcej pracowników pracuje online, zmieniła się również forma spotkań. Za tym pojawiły się też wyzwania i problemy, które adresują pracownicy: od ogromnej ilości spotkań, której nie sposób sprostać, po ich skrajną nieefektywność.
Zarządzanie różnorodnością – menedżer dzięki typologii Extended DISC® ma świadomość z jakich pracowników składa się jego zespół. Delegując, zarządzając projektem, przydzielając pracę będzie osiągał wyższe wyniki uwzględniając style zachowania, mocne i słabe strony swoich pracowników.
Thomas International to również narzędzie zarządzania różnorodnością. Znając swoich pracowników, ich preferencje, możliwości i ograniczenia może przydzielać zadania tym, którzy najchętniej je przyjmą, ich wykonanie będzie najszybsze i na wysokim poziomie oraz przyniesie im satysfakcję.
Insigts Discovery™ opisuje tzw. indywidualny styl funkcjonowania. W zarządzaniu tak przydatny ponieważ dostarcza wiedzy na temat czynników motywacyjnych, preferowanych stylów działania, strategiach kształtowania relacji oraz preferencjach osobowościowych.
W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę!
Zaangażowanie przeciwdziała zanikowi więzi pracownika z organizacją. Pozwala w pełni wykorzystywać potencjał z zespołu, jest fundamentem właścicielskiej postawy i własnej inicjatywy pracowników oraz innowacyjności. Przynajmniej część menedżerów w pogoni za produktywnością i „dowożeniem wyniku” zapomniała właśnie o tym aspekcie pracy z zespołem.
Zarządzanie zdalnym zespołem składa się z rutyn menedżerskich – podobnie jak w przypadku zespół stacjonarnych. Warto doskonalić te rutyny i uwzględnić w nich dynamikę tego co się dzieje w zespole zdalnym. Ten rodzaj pracy jest znacznie mniej stabilny – zjawiska utraty więzi, spadku zaangażowania, emocji w zespole nasilają się jeżeli nie spotkają się z właściwą reakcją menedżerską.
Innowacyjny warsztat Luminy Learning. Głównym celem warsztatu jest pomoc w rozpoznaniu, docenieniu i praktycznym wprowadzeniu innowacji w organizacji. Warsztat koncentruje się na osobowości i kreatywności.
Rozwijanie swojej i zespołowej efektywności. Warsztat koncentruje się na rozwijaniu świadomości siebie i innych, komunikacji oraz optymalizacji wydajności i pracy zespołowej.
W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.
Proponowane szkolenie strukturalizuje zarządzanie rozwojem pracowników bazując na 3 głównych metodologiach stosowanych w zarządzaniu i rozwoju pracowników w XXI wieku w trendzie Leadership & Management 3.0: Zarządzaniu Sytuacyjnym Kena Blancharda, Learning Agility Korn Ferry, 5 poziomach przywództwa dr Johna C. Maxwella.
Warsztaty szkoleniowe z zakresu przywództwa opartego na mocnych stronach - Menedżerowie i liderzy uczą się, jak maksymalizować talenty i mocne strony swoje ale też innych ludzi.
Szkolenie "Talenty Gallupa w roli menadżera" to intensywny program, który umożliwia menedżerom odkrycie i wykorzystanie swoich naturalnych talentów w celu osiągnięcia sukcesu w roli przywódczej. Opierając się na badaniach i narzędziach Gallupa, szkolenie umożliwia uczestnikom zidentyfikowanie swoich mocnych stron i wykorzystanie ich w codziennej pracy.
O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.
Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.
Wszystkim menedżerom proponujemy spojrzenie przychylnym okiem nie tylko na szkolenia związane z delegowaniem, motywowaniem, rozwiązaniem konfliktów czy udzielaniem feedbacku. Warto również pomyśleć o szkoleniach przeciwdziałających wypaleniu zawodowemu oraz szkoleniom podnoszącym poziom inteligencji emocjonalnej – empatia, zarządzanie stresem, zarządzanie energią własną, pojemność emocjonalna. Menedżerowie są grupą najbardziej narażoną na wypalenie zawodowe. A niski poziom dobrostanu menedżera wpływa na jego mniejsze zdolności zarządcze oraz rezonuje na zespół, który staje się bardziej nerwowy i rozedrgany emocjonalnie.
Szef powinien pracować w dwóch rolach – menedżerskiej i liderskiej. Zajmijmy się tu rolą menedżerską. Dobry przełożony powinien potrafić określać i wytyczać cele indywidualne i zespołowe, organizować i dzielić pracę w ramach zespołu, rozwijać i korzystać z talentów (zwłaszcza jeśli zarządza zespołem, w którym odbywa się dużo pracy współzależnej) . Dodatkowo powinien zarządzać wiedzą – nadawać strukturę doświadczeniom pracowników, dbać o to, aby na doświadczeniach jednym uczyli się kolejni, mobilizować do eksperymentowania i ciągłego doskonalenia. W dużych organizacjach ważne jest również zapewnienie zespołowi odpowiednich zasobów, rozwijanie relacji i świadome zaspokajanie oczekiwań interesariuszy.
Jeśli by czerpać z projektu badawczego firmy Google – projekty Arystotele możemy powiedzieć, że dobry menedżer powinien stosować się do następujących zaleceń:
W przypadku projektów transformacyjnych, które obejmują całą organizację i wszystkie szczeble kierownicze (np. wdrażanie kultury feedbacku i doceniania, kultura ciągłego doskonalenia, wdrażanie nowego modelu przywództwa, nowych wartości etc.) poza zaprojektowaniem działań rozwojowych – tych synchronicznych (wszyscy razem na wirtualnej czy rzeczywistej sali szkoleniowej) i asynchronicznej (każdy w dowolnym momencie) istotną kwestią jest warstwa komunikacyjna projektu. Nadanie wysiłkom uczestników sensu, odpowiedź na pytanie jak planowanie szkolenia, mentoringi, coachingi mają się do strategii firmy, chęci unikania ryzyk czy kierunku obranego przez organizację. Warto zaprojektować w jaki sposób będą propagowane właściwe zachowania, jak będą celebrowane sukcesy i po czym poznamy, że te sukcesy mają miejsce. Wreszcie jaka i czyja będzie reakcja jeśli część z zadań nie będzie realizowana. Taki proces rozwojowy zwykle charakteryzuje się dużą skalą i nie jest wolny od zagrożeń. Rozpoznanie ich odpowiednio wcześnie może sprawić, że te zagrożenia będą miały charakter potencjalny a nie rzeczywisty.
W naszym Konsorcjum mamy coś dla każdego menedżera! Organizujemy szkolenia od podstaw, dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z zarządzaniem, aż po zaawansowane kursy dla starych wyjadaczy. Nasze szkolenia to prawdziwa skarbnica wiedzy – zarządzanie zespołem, projektami, rozwój osobisty – wszystko to znajdziesz u nas. Dodatkowo, oferujemy specjalistyczne warsztaty i sesje coachingowe, które dostosowujemy do indywidualnych potrzeb uczestników, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Sprawdź.
Takie szkolenia to inwestycja w siebie. Dzięki nim zyskasz pewność siebie w zarządzaniu zespołem i nauczysz się radzić sobie z trudnymi sytuacjami. Nasze kursy w Gammie pokazują, jak skutecznie motywować zespół i komunikować się bez przeszkód. Uczestnicy szkoleń zyskują również narzędzia do lepszego planowania i organizacji pracy, co przekłada się na wyższą efektywność całego zespołu.
Dobry menedżer to mistrz w zarządzaniu ludźmi i projektami. Musi być świetnym rozgrywającym. Umieć motywować i negocjować. Uczymy, jak prowadzić zespół do sukcesu i radzić sobie z każdym wyzwaniem. Kluczowe jest również umiejętność szybkiego podejmowania decyzji oraz elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych.
Kierownik zarządza codziennymi zadaniami, a menedżer patrzy szerzej, zajmuje się strategią i rozwojem firmy. Pokażemy ci, jak wejść na wyższy poziom zarządzania i myśleć strategicznie. Menedżerowie często zajmują się również budowaniem kultury organizacyjnej i dbaniem o rozwój talentów w firmie.
MBA to nie jedyna droga. W naszym konsorcjum oferujemy specjalistyczne szkolenia, które są bardziej praktyczne i skoncentrowane na konkretnych umiejętnościach. Alternatywą mogą być też kursy online i certyfikaty, które pozwalają na elastyczne zdobywanie wiedzy. Dzięki naszym programom możesz zdobyć potrzebne kompetencje bez konieczności wieloletnich studiów, co jest szczególnie cenne w dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu.
Kluczowe umiejętności menedżerskie to zarządzanie zespołem, planowanie, delegowanie zadań, skuteczna komunikacja i motywacja. Do tego dochodzą zdolności analityczne i strategiczne myślenie. W Gammie stawiamy na praktyczne rozwijanie tych kompetencji. Uczymy również, jak budować zaufanie w zespole i efektywnie rozwiązywać konflikty, co jest niezbędne w pracy każdego menedżera.
Kompetencje menedżerskie rozwijamy przez praktykę, ciągłe doskonalenie i uczenie się na błędach. Ważny jest feedback i mentoring. W Konsorcjum oferujemy programy coachingowe, które pomagają w profesjonalnym rozwoju i zdobywaniu nowych umiejętności. Rekomendujemy również udział w konferencjach branżowych i czytanie literatury fachowej, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i narzędziami zarządzania.
Praca menedżera to nie lada wyzwanie, ale też ogromna satysfakcja. Trzeba być elastycznym, szybko podejmować decyzje i radzić sobie ze stresem. W naszej firmie pokazujemy, jak stawić czoła codziennym wyzwaniom i czerpać radość z zarządzania. Dla wielu menedżerów największą nagrodą jest obserwowanie, jak ich zespół osiąga sukcesy i rozwija się dzięki ich wsparciu.
Menedżer zarządza zespołem, planuje i koordynuje projekty, monitoruje wyniki. Odpowiada za motywowanie pracowników i rozwiązywanie konfliktów. Dodatkowo, menedżerowie często muszą dbać o rozwój swoich podwładnych, planować ich ścieżki kariery i prowadzić regularne oceny pracownicze. Uczymy, jak skutecznie realizować te zadania i być prawdziwym liderem.
Szkolenia mogą mieć różne formy – stacjonarne, online, hybrydowe. Dopasowujemy programy do potrzeb uczestników, aby były jak najbardziej efektywne i interesujące. Dzięki elastycznym formom szkolenia, każdy może znaleźć coś dla siebie, niezależnie od dostępnego czasu i preferencji.
„Tylko dlatego, że jesteś CEO, nie myśl, że osiągnąłeś wszystko. Musisz ciągle zwiększać swoją wiedzę, sposób myślenia i podejście do organizacji. Nigdy o tym nie zapomniałam.”
Źródło: Indra Nooyi (dyrektor generalny PepsiCo w latach 2006–2018m Top 100 najpotężniejszych kobiet świata),
The Story Exchange (The Story Exchange).
Zamiast popychać ludzi, lepiej ich pociągać
Przeszkoliliśmy ponad 50 tys. osób na stanowiskach menedżerskich – poprzez szkolenia online‘owe, stacjonarne oraz w formatach hybrydowych. Szkolenia dla menedżerów prowadzą trenerzy z dużym doświadczeniem zawodowym na stanowiskach kierowniczych i trenerskim. Zapraszamy na szkolenie dla managerów, te dotyczące kompetencji uniwersalnych tj. zarządzanie zespołem zdalnym i hybrydowym, podnoszenie zaangażowania i produktywności w pracy w trybie zdalnym, budowanie poczucia bezpieczeństwa, radzenie sobie ze emocjami, Learning Agility.
Jeśli będziesz postępował jak wszyscy, będziesz miał wyniki jak wszyscy.
Część naszych szkoleń to klasyki rynkowe, inne to nasze autorskie, unikalne know-how, ale już sprawdzone z sukcesami na rynku. Realizujemy szkolenia online ’owo, stacjonarnie i łącząc formaty – hybrydowo. Szkolenia sprzedażowe (szkolenia dla handlowców, szkolenia zakupowe): od podstawowych technik sprzedaży przez challanger sale po autorskie Seek&Sale Training (szkolenia dla sprzedawców). Propozycję uzupełniają szkolenia z negocjacji na kilku poziomach, szkolenie z obsługi klienta oraz zestaw szkoleń z wywierania wpływu, psychologii sprzedaży i psychomanipulacji.
Aby wygrać na rynku, musisz najpierw wygrać w miejscu pracy
Nasze szkolenia HR są odpowiedzią na współczesne potrzeby pracowników. Zarządzanie pokoleniami, turkusowy sposób zarządzania, design thinking, wolontariat pracowniczy – to wszystko tematy, które zagospodarowują potrzebę sensu, współuczestnictwa, rozumienia własnej roli w organizacji.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.