Jakie problemy mogą występować w zespole pracowników?
Sprawnie pracujące zespoły to sprawnie pracująca firma - z pewnością wie o tym każdy pracodawca, który inwestuje w imprezy dla swoich pracowników, organizuje liczne szkolenia i zajęcia z teambuildingu.
Problemy w funkcjonowaniu zespołu nierzadko odbijają się na zyskach, jakie uzyskuje cała firma - nic w tym dziwnego, bowiem sprawna praca pojedynczych pracowników jest bardzo istotna.
- Teambuilding - skuteczne narzędzie do walki z problemami w zespole
Czym jest teambuilding?
Większość z nas kojarzy go z dziwnymi, niekiedy wręcz zabawnymi zadaniami i konkurencjami, w których biorą udział pracownicy firm podczas wyjazdów.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firmowe imprezy integracyjne są idealną okazją na nawiązanie relacji między pracownikami. Impreza integracyjna,podczas której uczestnicy doświadczają atrakcyjnych w formie gier szkoleniowych, a następnie z pomocą trenera pozyskują wiedzę na temat zjawisk i procesów, które zaszły, może stać się solidnym fundamentem dalszych relacji służbowych.
Poznaj nasze rozwiązania zaprojektowane w duchu team building :
Sens tego postępowania jest jednak znacznie większy - poprzez rywalizację i wspólne rozwiązywanie zadań i pokonywanie trudności, pracownicy uczą się, w jaki sposób się ze sobą dogadać, jak rozdzielać pomiędzy siebie pracę i jak poradzić sobie podczas działania pod presją czasu i w stresie.
Lider zespołu zauważa podczas takiej zabawy zarówno słabe, jak i mocne strony poszczególnych osób. Dzięki temu jest w stanie odpowiednio zarządzać zespołem i sensownie dzielić pracę pomiędzy członków zespołu
Jakie problemy najczęściej pojawiają się w zespole pracowników?
- Brak zaufania pomiędzy członkami grupy: jeśli pracownicy nie ufają sobie nawzajem, nie mogą stworzyć zgranego, sprawnego zespołu. To właśnie dlatego musi upłynąć trochę czasu, zanim dany zespół będzie mógł wykazać się pełną efektywnością.
- Niedostateczne doświadczenie pracowników: to częsty problem zespołów, w którym wszyscy członkowie to świeżo upieczeni pracownicy. Zwierzchnicy powinni więc, podczas tworzenia zespołów, zwracać uwagę na to, aby w każdym zespole znajdowały się zarówno osoby początkujące w danej dziedzinie, jak i te, których doświadczenie jest znacznie większe.
- Konflikty w zespole: jeśli pomiędzy członkami zespołu dochodzi do konfliktów, trudno liczyć na efektywną pracę i sprawne wykonywanie powierzonych zadań.
- Nieodpowiednie zarządzanie zespołem: dobry lider zespołu to klucz do sukcesu. Jeśli liderem zostanie osoba przypadkowa, niemająca odpowiednich kwalifikacji ani cech, które ułatwiają zarządzanie ludźmi, katastrofa jest nieunikniona. Brak jasno określonej strategii pracy, celów i zadań powoduje dezorganizację pracy zespołu i zmniejszenie motywacji pracowników.